Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-01-18, 15:57
  #1
Medlem
cecels avatar
http://www.aftonbladet.se/punktse/article1653542.ab
Den här losern skriver massa helt poänglösa krönikor och tror att han är nån slags expert på uteliv och allting. Jag hatar honom.

Vem fan är han egentligen? Han påstår sig spela skivor på nåt sunkigt ställe på söder. Vem har han sugit av för att få sina krönikor publicerade i aftonbladet och Punkt.se?
Citera
2008-01-18, 16:01
  #2
Medlem
En riktig idiotkrönika. Att män vill ligga mer än kvinnor är ju bara biologiskt betingat och påverkas inte av det pk-trams han skriver om.
Citera
2008-01-18, 17:37
  #3
Medlem
Jacksatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badabingbong!
En riktig idiotkrönika. Att män vill ligga mer än kvinnor är ju bara biologiskt betingat och påverkas inte av det pk-trams han skriver om.

Ja, rent skräp. Man kan ju ta en titt på valfritt uteställe; innan klockan 23:00 är det 80% tjejer på dansgolvet och just innan stängning är det ENBART killar(och ett o annat luder) på dansgolvet.
Citera
2008-01-18, 20:45
  #4
Medlem
jumpcuts avatar
När sidan laddades såg jag hans bild och tänkte "aha, han är nyss fyllda arton och har aldrig fått stoppa snoppen i nån", han ser ju ut som det iaf. Så bläddrade jag ner och såg att han var 27...

Undrar om han blir lika arg på alla som skämtar om fördomar och "it's funny because it's true"-komiker? I vart fall är han ju ungefär lika intressant och nyanserad som den där tjejen som på aftonbladet.se slog ner på hiphop förra veckan, ingenting att bli upprörd över helt enkelt då man aldrig kommer se hans namn igen om man inte råkar gå förbi stället han spelar skivor på.

Vill de på Aftonbladet leta krönikörer borde de leta på FB. Jag menar, jag tror jag läst ett tjog inlägg bara idag med mer innehåll än hans meningslösa utrymmesslöseri på internet.
Citera
2011-03-24, 15:45
  #5
Avstängd
Han är en IQ-befriad idiot. Han har hur som helst inga kunskaper kring de ämnen han yttrar sig om. Jag stör mig så jävla mycket på personer som tror att de kan allt bara för de har bra talförmåga än andra.
Citera
2014-03-07, 15:11
  #6
Medlem
Han svarade Hanne Kjöller idag angående hennes krönika om politism.se.
Varför inkluderar han:

"...rikskänd för sina faktafel, åtskilliga av dem grova,"
samt
"...ägnat sig åt att angripa allt ifrån sjukskrivna till våldtäktsoffer"

i sin argumentation angående Hanne Kjöllers text? Det hade ju inget med saken att göra? Kunde han inte bara svara på Kjöllers kritik istället? Eller är han ett intelligensbefriat mongo utan kunskap om hur en vederhäftig diskussion förs, måhända?
Citera
2016-08-16, 17:36
  #7
Medlem
Prawitzs avatar
Att vi inte har att göra med något geni är alldeles uppenbart. Frågan är hur han lyckades bluffa till sig ett chefsredaktörsjobb som han uppenbarligen är alldeles underkvalificerad för.


Citat:
Opinionssajten Politism drog in mindre pengar i fjol än under startåret och går med miljonförlust. Nu krävs nya pengar för att hålla bolaget flytande.

– Det är uppenbart att vi har lägre intäkter än vad vi själva skulle ha önskat, säger chefredaktör Eric Rosén

Men det egna kapitalet är i det färska bokslutet reducerat från 2,6 miljoner till 324.000 kronor, vilket betyder att nya pengar krävs för att hålla verksamheten flytande framåt.

Även om kostnaderna för att utveckla sajten har minskat väsentligt har kostnaderna för innehåll istället ökat. Dessutom ligger personalkostnaden för de båda chefredaktörerna Eric Rosén och Margret Atladottir på närmare 1,7 miljoner kronor – vilket alltså är mer än vad som tjänades in.

http://www.resume.se/nyheter/artikla...an-intakterna/

"Innehållet" på sajten består av korta inlägg som det förmodligen inte tar men än 20 minuter att knåpa ihop om man är lagom underbegåvad. Ingenting på sajten vittnar om någon djupgående sakkunskap hos någon av skribenterna, utan det är allmänt tyckande om allmänna frågor som gäller. Hur man kan tro att det går att tjäna pengar på sån skit krävs det onekligen mycket fantasi för. En random blogg håller betydligt högre kvalité än vad Politism gör, trots att Politism har haft över 8 miljoner i ryggen. Snacka om bortkastade pengar.
Citera
2016-08-17, 03:07
  #8
Medlem
Kongruensbojds avatar
Märkligt att nästan all bakgrundsfakta saknas i denna tråd.

Rosén blev känd genom sin blogg Det ljuva livet som låg på blogger.com. Han delade den med en kompis ett tag, "Aaron", och kallade sig själv för "Goesta".

Efterhand blev han ensam rorsman och bloggen handlade alltmer om hejdlöst festande, hans gamla missbrukande far som snart gick bort, hans Fredrik Virtanen-dyrkande (sic!), att röka kopiösa mängder cigaretter (gärna inomhus), och ibland fotboll.

Eric var även med i ett punk/electroband vid namn John's Candy.

Minns jag rätt var hans professionella debut i Expressen där han skrev om sportskribenten Mats Olsson på kultursidorna.

Uppenbarligen lyckades taktiken med självutlämnande blogg, andrahandsboende i Gamla stan och fjäskande inför journalistöverheten i hufvudstaden. (Virtanen var Roséns husgud!) Samtidigt var han bekant med Isobel Hadley-Kamptz på Timbro och isländskan på Sydsvenskan, Atladottir, som senare blev en vapendragare på Politism.se.

Rosén har ingen formell utbildning men däremot något mycket mera betydelsefullt – ett brett kontaktnät i de kretsar som räknades i Stockholm för tio sedan. Frågan är vad de kan göra för honom i en tid av ändrade spelregler på tyckarmarknaden. I mitt tycke är han en nobody som lätt kan offras.
Citera
2016-11-17, 17:01
  #9
Medlem
Europolitans avatar
Varför är han så tjock?
Citera
2017-12-02, 18:45
  #10
Medlem
...hmmm är det ngn som kan bekräfta att Erik kände till Virtanens förehavanden - är kanske Erik oxå föremål för en liten MeTo ?
Citera
2019-03-17, 21:34
  #11
Medlem
Knullkungens avatar
Eric har skrivit en bok om sin alkisfarsa som mördat en man. Vet någon vilket mord det gäller?
Citera
2019-03-17, 22:07
  #12
Medlem
Lyssnade på radio och hörde talas om hans bok. Tydligen har han adlig bakgrund från hans alkoholist och mördare till farsa, vet någon vilken släkt han kommer från?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback