• 1
  • 2
2008-01-17, 23:22
Medlem
Skulle vilja att man kan skapa omröstningar med egenskriva alternativ och sedan få upp lite fina staplar som byggs upp under tiden som folk röstar.

Tack på förhand.
2008-01-17, 23:24
Moderator
evilhoneys avatar
Om man pratar med moderatorn i berört forum och ger en trevlig liten anledning till varför det skulle behövas en poll i just den tråden så är det inte alls varken omöjligt eller ovanligt att moderatorn lägger till en poll till tråden.
2008-01-17, 23:39
Medlem
Verkar avancerat. Är det för att det inte skall bli inflation på omröstningar och därmed förbigång av viss diskussionsbas?
2008-01-17, 23:42
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeddyC
Verkar avancerat. Är det för att det inte skall bli inflation på omröstningar och därmed förbigång av viss diskussionsbas?
Så värst avancerat är det inte, bara att hojta på modden ju, man slipper ju tom upprätta pollen själv. =)
Anledningen till varför det inte står alla användare fritt att göra pollar vet jag faktiskt inte, förmodligen har det med prestanda på forat och att man vill få ner antalet totalt onödiga omröstningar och risken att få trådar som enbart går ut på "ja eller nej" utan diskussion. Det finns säkert mods som varit med längre som kan svara på det.
2008-01-18, 07:15
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Anledningen till varför det inte står alla användare fritt att göra pollar vet jag faktiskt inte,
Som jag fattat det är det för att slippa omröstningar om, vad tycks om min spya, ser min diarre snygg ut etcetera.

Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Om man pratar med moderatorn i berört forum och ger en trevlig liten anledning till varför det skulle behövas en poll i just den tråden så är det inte alls varken omöjligt eller ovanligt att moderatorn lägger till en poll till tråden.
Gjort de själv 2ggr som medlem och gick rätt snabbt och smidigt.
2008-01-18, 11:58
Medlem
Ladidas avatar
Du kan läsa den här omröstningen och begrunda hur det kan bli.

http://www.flashback.org/showthread.php?t=27404

2008-01-18, 22:04
Medlem
tjaboooos avatar
LITE väl många alternativ kanske
2008-01-18, 22:07
Medlem
ojns avatar
Tyvärr skulle nog forumet svämma över av meningslösa omröstningar, men finns intresset för dylika så kontakta en moderator i aktuellt forum.
2008-01-19, 09:57
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
LITE väl många alternativ kanske
Var kanske det jag ville visa på...*humdidum*, för så kan det gå när vem som helst får starta en omröstning.
2008-01-20, 08:21
Medlem
Zwerchstands avatar
Jojo, glorian är på sin plats, för så kan det ock gå när man kör gammal databas genom ny programvara. Som illustration, gissa vad denna omröstning gäller: http://img257.imageshack.us/img257/3...pilleriqr7.jpg
Bara att gräva bland omröstningar från den Äldre Tiden för mer. I längre fall som Ladidas verkar ofta de korrekta alternativen hamna underst (som här, där rubrik på tråd & omröstning skiljer sig något åt), men i mitt kortare exempel stämmer ingenting. Märk att alla 3 inleds med samma alternativ.

Håller annars å det kraftigaste med om att initiativrätten till omröstningar skall vara allmän, men "dom & verkställan" förbehållas mod/admin.
2008-02-07, 15:29
Medlem
Skulle man inte kunna få verifiera sig för att utan filter få göra omröstningar? Alltså primera de fina användarna

Tex de med över 100 inlägg.
2008-02-07, 15:36
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeddyC
Skulle man inte kunna få verifiera sig för att utan filter få göra omröstningar? Alltså primera de fina användarna

Tex de med över 100 inlägg.
Problemet löser sig nog inte med det, tyvärr. Förslog du 100 för att du just passerade?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in