2008-01-19, 13:13
Medlem
Musse669s avatar
Jag fattar inte vad skatan gör i TV. Hur kan de bjuda in henne? Hon som är från överklassen borde fått uppfostran att man inte avbryter folk och bara sitter och skriker.
Citera
2008-01-19, 13:34
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Hemsk kärring det där. Hon yttrar sig bara när hon har en dålig dag och stört sig på något hon hört på radio. Annars verkar hon helt sakna åsikter. En fullständig nolla. En kvarleva av en gammal överklasskultur där rikstidningarna hade plats för någons osnutna unge bara hon/han "kunde skriva". Det räknades liksom som tillräckligt med talang om man hade rätt bakgrund. Dessutom är hon gammal groupie och har legat med utländska band på besök i slutet av 60-talet. Det är väl en bra merit! Toppentjej!

Hon har bergis en hel räcka problem (sprit/psyk?), men hon är så tjenis med mediasverige att man inte kommer få prata om hennes problem förrän hon trillat av pinn.

Jag är så jävla trött på självutmämnda provokatörer. De har ju redan vunnit per definition! Oavsett om de blir gillade eller ogillade så är det liksom ett kvitto på att de är bra och har gjort rätt. Det är väldigt osäkra människor som beter sig så.
Citera
2008-01-19, 15:06
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Musse669
Jag fattar inte vad skatan gör i TV. Hur kan de bjuda in henne? Hon som är från överklassen borde fått uppfostran att man inte avbryter folk och bara sitter och skriker.

Lördagskrönikören i min lokala morgontidning skrev just om detta och formulerade sig rätt skönt:

" (...) synd bara att en ständigt kacklande Annette Kullenberg dök upp från karantän och rörde till timmen genom att prata i mun på precis alla."
.
Citera
2008-01-19, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Hon har bergis en hel räcka problem (sprit/psyk?), men hon är så tjenis med mediasverige att man inte kommer få prata om hennes problem förrän hon trillat av pinn.

Så "tjenis med mediasverige" kan man väl inte säga att hon är? Snarare en föredetting. Dessutom så skriver tidningarna sällan om personliga problem, och absolut inte när det gäller en journalist. Kolla bara på Strage/DN och Virtanen/AB. Eftersom hon inte figurerar i media längre så finns det inte heller något allmänt intresse av att veta hur hon mår eller inte mår
Senast redigerad av linlun 2008-01-19 kl. 15:44.
Citera
2008-01-19, 15:50
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Det där blev väl lite av ett cirkelresonemang? Att media bara är intresserade av personer som figurerar i media?

Citat:
Ursprungligen postat av linlun
Så "tjenis med mediasverige" kan man väl inte säga att hon är? Snarare en föredetting. Dessutom så skriver tidningarna sällan om personliga problem, och absolut inte när det gäller en journalist. Kolla bara på Strage/DN och Virtanen/AB. Eftersom hon inte figurerar i media längre så finns det inte heller något allmänt intresse av att veta hur hon mår eller inte mår
Citera
2008-01-19, 17:53
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Det där blev väl lite av ett cirkelresonemang? Att media bara är intresserade av personer som figurerar i media?

Nä, han menar väl att det inte finns nåt allmänt intresse av henne längre eftersom hon inte figurerar i media...
.
Citera
2008-01-19, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissTaken
Nä, han menar väl att det inte finns nåt allmänt intresse av henne längre eftersom hon inte figurerar i media...
.

Så menar hon
Citera
2008-01-20, 10:36
Medlem
Jag får en otrolig lust att skära mina handleder varje gång hon är med på tv,mer förvirrad människa får man leta efter. Förövrigt så är hon är den enda människan i Sverige som har kört vilse i Arboga när hon skulle till Sthlm från Gbg.
Citera
2008-01-25, 11:45
Medlem
frankensteins avatar
Okej! Nu kör vi! Är det någon som känner till detta?

För 25 år sen ska journalisten Annette Kullenberg ha skrivit i Aftonbladet att aids inte var så farligt, att man blev lite krasslig och att det sedan kunde gå över - som en förkylning. Med facit i hand: Annette Kullenberg gjorde en grov missbedömning.

http://www.dagensarena.se/index.php?sid=1&pid=7&tid=37

Var finns artiklen i sin helhet?
Senast redigerad av frankenstein 2008-01-25 kl. 12:03.
Citera
2008-01-25, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankenstein
Okej! Nu kör vi! Är det någon som känner till detta?

För 25 år sen ska journalisten Annette Kullenberg ha skrivit i Aftonbladet att aids inte var så farligt, att man blev lite krasslig och att det sedan kunde gå över - som en förkylning. Med facit i hand: Annette Kullenberg gjorde en grov missbedömning. På samma sätt är det i dag borgerliga skribenter som Susana Popova som tycker att allt prat om klimatförändringar är överdrivet, att det finns viktigare saker att ägna sig åt.

http://www.dagensarena.se/index.php?sid=1&pid=7&tid=37

Var finns artiklen i sin helhet?

Nej, det kände jag inte till. Var inte ens född då. Men jag förstår inte riktigt vad du vill att det ska handla om? Annette Kullenberg? Klimatförändringarna?

Gäller det Kullenberg så var det ju en idiotisk artikel sett med dagens ögon, men jag har ingen aning om hur idiotisk den var då. Hur mycket man visste och så. Precis som med klimatförändringarna så är det många som spekulerar hur det ska utvecklas, men ingen vet. När det gäller Annettes hypotes så slog den väl kanske lite fel...
Citera
2008-01-25, 12:03
Medlem
frankensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linlun
Nej, det kände jag inte till. Var inte ens född då. Men jag förstår inte riktigt vad du vill att det ska handla om? Annette Kullenberg? Klimatförändringarna?

Gäller det Kullenberg så var det ju en idiotisk artikel sett med dagens ögon, men jag har ingen aning om hur idiotisk den var då. Hur mycket man visste och så. Precis som med klimatförändringarna så är det många som spekulerar hur det ska utvecklas, men ingen vet. När det gäller Annettes hypotes så slog den väl kanske lite fel...

Det sista om klimatförändringar kom med av misstag.

Som du kan se efterlyser jag var artikeln finns idag.
Jag strävar inte efter att döma Kullenberg utifrån vår tid, utan vill läsa hennes artikel och kanske få mig ett gott skratt. Artikeln är skrivet samma år som år som det första AIDS-fallet upptäcktes i Sverige, 1982, så hon må vara ursäktad. Om man vänder på det kan man se detta som ett tecken för Kullenbergs egenhet att vara en motvalls-kärring som gör allt för att synas.
Citera
2008-02-10, 20:43
Medlem
Äntligen får vi lite svar om Anette! Bland annat "mysteriet" om vad hon sysselsatt sig med sedan 2002.

http://www.expressen.se/nyheter/1.10...-satt-en-snobb
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in