Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-06, 13:38
  #2701
Medlem
McLaughlins avatar
Sen på att; men satan så bra Silver är. Det bästa de gjort på bra länge enligt mig.
Heja Kent!
Citera
2016-10-06, 15:42
  #2702
Medlem
Peripheryys avatar
Jag har verkligen kommit in i det senaste albumet och dom sista nya låtarna. Känns ju förjävligt att dom ska lägga ner eftersom dom bara blir bättre och bättre.
Citera
2016-10-06, 16:23
  #2703
Medlem
Jaccoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Sett både premiären och andra kvällen i GBG nu.
det har varit magiskt.

Ljuset och hela upplägget är på en nivå jag aldrig sett ett nordiskt band / artist komma i närheten av. Så elegant, så storslaget.

Ett enormt plus är att dom lyckas få liv i dom gamla uttjatade låtarna, Utan dina andetag har varit en jävla bomb på båda gigen. Musik Non Stop har varit en obehaglig (!) dansant krigszon.

I göteborg började jag faktiskt gråta när dom körde "Lilla Ego". Kunde inte hålla tillbaka det längre, aldrig gråtit på konsert förut men det var så vackert. och när dom drog igång Socker så flippade jag ut och från och med nu ska jag ALDRIG MER KLANKA NER PÅ BELIEBERS. Jag förstår dom fullt ut.

Hade önskat mer variation i låtlistorna, men man kan inte få allt. Det är lite synd att dom inte försöker ventilera in lite fler låtar, det är ändå sista turnen och inget band kommer ens i närheten av såpass bred och fin katalog.
Lite besviken över att de körde Sverige istället för Socker på lördagen men som du säger så var det en helt fantastiskt spelning så ingen idé att klaga
Citera
2016-10-15, 12:10
  #2704
Medlem
Marquesos avatar
Igår spelades Thinner, för första gången sedan 2000. Överraskande och enormt kul att de roterar in andra låtar än väntat. Inte ens halva turnén avverkad än, bara att hoppas att de gräver upp fler rariteter framöver.
Citera
2016-10-15, 13:37
  #2705
Medlem
emma80s avatar
Kent har lyckats uppdatera och fräscha upp gamla låtar förr, men Thinner blev inget vidare om man ska döma av denna video. Svårt att göra låten rättvisa med ett Youtubeklipp, men Jocke verkar inte riktigt helt inkörd på det nya arret och låttexten heller.

https://www.youtube.com/watch?v=JltJY1IpjPs

Då avstår nog även de mest inbitna fansen hellre låtar som Kräm och När det blåser på månen om valet är att få dem att låta som en dunkande dansgolv årgång 2016.
__________________
Senast redigerad av emma80 2016-10-15 kl. 13:39.
Citera
2016-10-15, 17:34
  #2706
Medlem
c014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Kent har lyckats uppdatera och fräscha upp gamla låtar förr, men Thinner blev inget vidare om man ska döma av denna video. Svårt att göra låten rättvisa med ett Youtubeklipp, men Jocke verkar inte riktigt helt inkörd på det nya arret och låttexten heller.

https://www.youtube.com/watch?v=JltJY1IpjPs

Då avstår nog även de mest inbitna fansen hellre låtar som Kräm och När det blåser på månen om valet är att få dem att låta som en dunkande dansgolv årgång 2016.

Ja det där var bland det sämsta jag sett.
Citera
2016-10-15, 17:50
  #2707
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c014
Ja det där var bland det sämsta jag sett.
1:10 - 1:30 är direkt plågsamt att genomlida. En dansant Thinner där det mesta verkar vara i otakt och text och musik går käpprätt åt skogen.


Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Igår spelades Thinner, för första gången sedan 2000. Överraskande och enormt kul att de roterar in andra låtar än väntat. Inte ens halva turnén avverkad än, bara att hoppas att de gräver upp fler rariteter framöver.
Det beror på hur dessa låtar förvaltas efter att de grävts upp. De har lyckats uppdatera och arrangera om riktigt bra innan, men ingen kan väl på allvar bli till sig i byxan av denna version av Thinner?
__________________
Senast redigerad av emma80 2016-10-15 kl. 17:54.
Citera
2016-10-15, 17:53
  #2708
Medlem
emma80s avatar
Dubbelpost.
Citera
2016-10-15, 18:22
  #2709
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
1:10 - 1:30 är direkt plågsamt att genomlida. En dansant Thinner där det mesta verkar vara i otakt och text och musik går käpprätt åt skogen.


Det beror på hur dessa låtar förvaltas efter att de grävts upp. De har lyckats uppdatera och arrangera om riktigt bra innan, men ingen kan väl på allvar bli till sig i byxan av denna version av Thinner?
Nej nej, självklart. Den här versionen var väl inte mycket att hänga i granen, men tycker ändå att det är kul att höra nya versioner av äldre låtar. Även om de är sämre på så gott som alla sätt. Tar hellre den här versionen av Thinner än Stoppa mig juni i sitt nuvarande format.
Citera
2016-10-16, 11:44
  #2710
Medlem
antoneriks avatar
Kent kommer att växa som band när dom inte längre finns. Deras musik har aldrig varit underground, Jocke Berg är en hitmakare av guds nåde. Dom kommer att drabbas lite grann av samma syndrom som ABBA. Saknaden av deras musik kommer att växa när det inte kommer några nya hitar. Det är nog klokt att lägga av när man ligger på topp.
Citera
2016-10-18, 17:15
  #2711
Medlem
anteri17s avatar
Från 4:25 till 5:25 av Ensammast i Sverige kan vara Kents allra bästa del av en sång.
https://youtu.be/ZWn4o7IWbPc?t=4m25s

Om sorg, om tidens gång, om saker man inte borde gjort, eller saker man borde gjort. Det bara maler på i en minut. Gåshud.
Citera
2016-10-18, 17:53
  #2712
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Från 4:25 till 5:25 av Ensammast i Sverige kan vara Kents allra bästa del av en sång.
https://youtu.be/ZWn4o7IWbPc?t=4m25s

Om sorg, om tidens gång, om saker man inte borde gjort, eller saker man borde gjort. Det bara maler på i en minut. Gåshud.
Vill minnas att den var än bättre live -07, särskilt med projektionerna på vita fåglar som flög omkring på bakgrundsduken och det förlängda outrot när Jocke fick med sig publiken.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback