2014-04-26, 01:06
Medlem
Tralfamadores avatar
Bra låtar rakt igenom. Godhet tyckte jag om först efter fem lyssningar. Skogarna satt där direkt. Tror inte kent kommer göra sitt bästa album men ändå ett väldigt bra sådant.
Citera
2014-04-26, 02:13
Medlem
Puqes avatar
Godhet sätter prägel på ett troligen magiskt album.
De tre låtar som släppts är väldigt olika Skogarna känns lite Röd influerad och Godhet känns som att den kunde funnits på D&JD.

Kommer fler blandade låtar kanske? Men tryck fan inte ner på Godhet! Den kommer växa för er alla!
Citera
2014-04-26, 02:47
Medlem
junazs avatar
Godhet > Skogarna > LBE.

Verkar som om (även) det här albumet kommer bli magiskt!
Citera
2014-04-26, 03:10
Medlem
Håller med om att Godhet är bäst hittills. Riktigt bra! Både texten och musiken låter mörkt, nedtonat och vackert. Hoppas albumet fortsätter i samma spår.
Citera
2014-04-26, 04:52
Medlem
U-Figs avatar
Jaaaaa! Det här kan nog bli bra. Ingen elektronisk röstförvrängning - det bådar gott!

Skogarna växer emellertid på mig... LBE är klart sämst av de tre låtar som släppts hittills, men jag kan inte bestämma mig för om Skogarna eller Godhet är bäst. Skogarnas refräng är riktigt stark.
Senast redigerad av U-Fig 2014-04-26 kl. 05:03.
Citera
2014-04-26, 08:11
Medlem
Håller med här. Godhet är den bästa låten hittills!
Citera
2014-04-26, 08:35
Medlem
detta undrar jag med.

har lovprisat den sen day 1...

tycker godhet känns som en avlägsen kusin till den suveräna generation EX, fast jag vet inte om jag tycker att beatrice röst passar lika bra m jockes som camelas gjorde...första låten jag inte är odelat positiv till...den är grym. men för mig inte i nivå med de andra två. o som fler här påpekat - jocke & bea är bättre på varsitt håll... fast låten klarar sig inte med en sångare textmässigt - bea spelar juh på kentfest - hon lär juh gästa live på denna med...

för er haters är beatrice med på nästan alla låtar...hon körar definitivt på skogarna. tror även hassle gör det i refrängen...

Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Förstår ärligt talat inte vad alla har emot LBE. Tycker att den är lika bra som Skogarna, både text och musik. Är det det (kanske smått överdrivna) politiska budskapet ni stör er på i LBE, eller vad?
Citera
2014-04-26, 16:48
Medlem
Milizers avatar
Godhet är bäst hittills. La Belle Epoque är bra också. Däremot har jag svårt att fastna för Skogarna. Men det lär ju kommer ju mera. Vi får se. Det börjar bra.
Citera
2014-04-26, 18:41
Medlem
debbens avatar
Tycker godhet är bra, Jocke och Beatrices röster fungerar ihop. Mycket bättre än LBE & Skogarna.
Citera
2014-04-26, 22:26
Medlem
Kul med lite varierade åsikter nu iaf

Citat:
Ursprungligen postat av debben
Tycker godhet är bra, Jocke och Beatrices röster fungerar ihop. Mycket bättre än LBE & Skogarna.
Citera
2014-04-26, 22:32
Medlem
HejAntons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fireplayer
Kul med lite varierade åsikter nu iaf
Verkligen, personligen tycker jag La Belle Epoque var bland det sämsta Kent släppt men Skogarna var godkänd och Godhet är faktiskt riktigt bra. Får se hur Tigerdrottningen ser ut som fullt album, gillar verkligen vad de valt att göra med låtsläpp varje natt inför albumsläppet.
Citera
2014-04-26, 22:45
Medlem
Peripheryys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejAnton
Verkligen, personligen tycker jag La Belle Epoque var bland det sämsta Kent släppt men Skogarna var godkänd och Godhet är faktiskt riktigt bra. Får se hur Tigerdrottningen ser ut som fullt album, gillar verkligen vad de valt att göra med låtsläpp varje natt inför albumsläppet.
Jag håller med. Jag undrar hur Kent tänker när dom väljer i vilken ordning dom ska släppa låtarna. Dom förstår ju säkert att en låt som Godhet skulle gå hem hos dom flesta än vad LBE gör när dom valde singel.

Jag hoppas att det finns mer lättlyssnade och svårare låtar som LBE på kommande platta. I mitt fall så brukar dom låtar som är svårare att ta till sig bli till favoriter något senare.
Senast redigerad av Peripheryy 2014-04-26 kl. 23:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in