Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-01-16, 08:00
  #1
Medlem
Hej mitt xorg har borjat krangla som fan, gar inte igang ordentligt utan hanger systemet, far inget felmeddelande utan skarmen blir bara svart med en promt som inte blinkar i vanstra hornet, jag kan inte hoppa till nagan VC eller sa, ser inget fel i mina loggfiler heller, valdrig frustrerande. Har ar min xorg.conf
Citera
2008-01-16, 09:26
  #2
Medlem
Char0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mona_Tumba
Hej mitt xorg har borjat krangla som fan, gar inte igang ordentligt utan hanger systemet, far inget felmeddelande utan skarmen blir bara svart med en promt som inte blinkar i vanstra hornet, jag kan inte hoppa till nagan VC eller sa, ser inget fel i mina loggfiler heller, valdrig frustrerande. Har ar min xorg.conf

Jag kan inte se din xorg.conf fil och specifikationen för var felet uppstår är inte särskilt klart.
Om du använder ett nVIDIA-kort och därmed kanske har nVIDIAS propetiära drivrutiner så finns det ett dokumenterat fel där en svart skärm uppstår vid uppstart/inloggning och dt är med Beryl. (http://forum.compiz-fusion.org/showthread.php?t=1762)

Du skulle kanske kunna starta upp utan bootsplash och quiet så kan du kanske se vad exakt som går fel?
Citera
2008-01-16, 15:10
  #3
Medlem
Nej allts, nu far jag sitta i links, vet inte hur jag ska posta xorg.filen, forslag? jag kor inte beryl eller nagat fancy, min fonsterhanterare ar Ratpoison.

Jag anvander en IBM T21 laptop med savage drivern
Citera
2008-01-16, 16:13
  #4
Medlem
yosis avatar
Kör du med eller utan xorg.conf? Kör en Xorg -configure och använd den conf-filen, se om det hjälper
Citera
2008-01-16, 18:17
  #5
Medlem
tack yosi nu fungerar det fin fint, undrar varför det blev fel helt plöstslit. nåja, tråden kan låsas och glömmas bort
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback