Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2008-01-19, 12:56
  #25
Medlem
Pure Evils avatar
Alundra var ett av få spel som gjorde mig förbannad. Vissa pussel och hopp-manövrar runt hörn kändes fullständigt omöjliga. Trots det är det ett riktigt roligt spel och jag började tänka så mycket på det att jag blev tvungen att köpa det för ett halvår sedan. Så snart bubblar nostalgin igen :P
Citera
2008-01-19, 13:01
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av need_wings
jag har klarat spelet 2ggr innan men för länge sedan (med lite hjälp av polare som ser det man själv missar)
men tackar för stödet!

Kom att tänka på att känns inte detta spel väldigt likt Story of thor till MD?
minns ej om det är samma utvecklare men det är ju klart Action/RPG känsla över det spelet..
alundra kanske är en liten utveckling av det fast med mycket tyngre story?

Var så lite så.

Visste inte vad det var förrän du nämnde det. Men den verkar vara ganska lik Alundra..

Citat:
Ursprungligen postat av Geronimo
Geronimo
Inte för att jag vill förstöra stämningen, men jag gillade aldrig Alundra.

Köpte det när det kom till Playstation men jag fastnade aldrig för storyn eller karaktärerna, och pusslerna kunde vara löjligt svåra ibland. Försökte ge det ett nytt försök för nåt år sen men fortfarande så tyckte jag att det inte var något vidare. Fast jag gillar jag ju inte Zelda spelen heller så.

Det verkar som om du inte gillar att anstränga hjärnan
Citera
2008-01-19, 19:15
  #27
Medlem
Geronimos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapish
Det verkar som om du inte gillar att anstränga hjärnan

Haha, äventyrs rollspel är helt enkelt inget för mig. För övrigt så gillar jag strategi/pussel spel, så jag har inga problem med lite hjärnträning så att säga.
Citera
2008-01-21, 13:58
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geronimo
Haha, äventyrs rollspel är helt enkelt inget för mig. För övrigt så gillar jag strategi/pussel spel, så jag har inga problem med lite hjärnträning så att säga.

Vi är ju raka motsatsen. Jag hatar spel som Red Alert osv..

Citat:
Ursprungligen postat av Pure Evil
Alundra var ett av få spel som gjorde mig förbannad. Vissa pussel och hopp-manövrar runt hörn kändes fullständigt omöjliga. Trots det är det ett riktigt roligt spel och jag började tänka så mycket på det att jag blev tvungen att köpa det för ett halvår sedan. Så snart bubblar nostalgin igen :P
Haha, egentligen är inte Alundra så svårt. Det handlar bara om de små detaljerna
Skyltarna måste läsas. Annars så är spelet omöjligt.
Citera
2010-10-24, 19:19
  #29
Medlem
Kautings avatar
Har precis köpt ett exemplar utav det här på Tradera för 165 kr. Får hoppas det lever upp till mina förväntningar, hade det när jag var väldigt ung men då var det på tok för svårt!

Vad tycker ni som spelat det? Inga spoilers nu.
Citera
2010-10-24, 19:48
  #30
Medlem
Alundra är ett riktigt trevligt spel till Playstation. Härlig sagografik och en gripande story. Har det liggande i gömmorna och har inte spelat det på många år. Kanske skall leta fram det igen och försöka klara det.

Alundra 2 var dock en riktig besvikelse......
Citera
2010-10-24, 20:33
  #31
Medlem
multimegas avatar
Alundra finns väl på PSN nu, eller är det bara i USA?

måste säga att jag gillade Alundra väldigt mycket. Har dock inte klarat det, (det här var på trader-tiden då man hade en 200-250 ps1-spel, och spelade lite där o lite där)

Brukade dock bli mycket Xenogears, och Alundra :-)
Citera
2010-12-29, 18:57
  #32
Medlem
Svennglenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av multimega
Alundra finns väl på PSN nu, eller är det bara i USA

Det är tyvärr bara i USA som det finns. Dock går det fint att köpa det om man skaffar ett amerikanskt konto och fyller på med pengar för ett amerikansk "värdebevis" för PSN.
Citera
2010-12-30, 10:05
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cum*
Inte riktigt, men av det jag testade av Alunda så är det mycket mer story i Alundra.

Det är ett djupare spel med en del känslor, dock inte riktigt djupt så de flesta RPG-spelen vilket är skönt så man slipper spendera timmar på det snacka när man bara vill ut och äventyra igen.
Jag vet att det här är ett nästan tre år gammalt inlägg, men tänkte ändå skriva några rader.

Grejen med Alundra är att det faktiskt har en väldigt djup story, djupare faktiskt än många av de stora RPGs som kom senare. Det många missar är att man faktiskt måste tala med alla i byn mellan varje "dungeon", inte bara de konversationerna som sker automatiskt. Gör man det så får man ta del av den karaktärsutveckling och fördjupning av historien som en del klagat på att spelet inte har.
Citera
2010-12-30, 11:42
  #34
Medlem
Caputskis avatar
Hade aldrig spelat det förrän en vän på jobbet tog med spelet, och vi spela igenom det på ett par helger (inget att göra på jobbet då, blev intensivt spelande).
Jag har alltid älskat Zelda, den bästa serien imo, men detta spelet var faktiskt mycket välgjort. Svåra slott, genomtänkt story och söt grafik.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback