Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-06-04, 17:50
  #193
Medlem
styrlunds avatar
Har från säker källa att Fredda INTE är bög. Allt är en scam för att bli inkvoterad på bögkortet i riksdagen.
Citera
2011-06-04, 18:58
  #194
Medlem
Libbesvinet luktar bajs.
Citera
2011-09-23, 23:31
  #195
Medlem
(skriver från lånat konto)

För mig kommer han alltid vara mannen som förbehållslöst stödjer arbetsgivares rätt att i efterhand förvägra arbetande människor, i beroendeställning, deras avtalade löner (lilla Karachi m.m.).

Utöver det är min personliga åsikt att hans "liberalism" mestadels sträcker sig till att låginkomsttagare ska finansiera hans taxiresor till och från stureplan utanför arbetstid eftersom "hotbilden" förvägrar honom den mänskliga borgerliga politikerrättigheten att festa på skattebetalarnas bekostnad (ref; googla federley +taxi). Att dessutom förvänta sig att killens klart uttryckta åsikter på något vis ska speglas i hur han lägger sina röster i riksdagen är ju självklart bara vänsterinfluerat tanketrams (ref; googla federley + FRA).

Förstå mig rätt. Jag anser att bögar har rätt att vara bögar, trans att vara trans etc. Jag har dock aldrig träffat någon av endera kategorierna vars livskall verkar vara att pissa på ännu mer försvagade grupper samtidigt som han låtsas förespråka någon slags individuell frihet som uppenbarligen är mindre värd än en bekväm politikertillvaro med tryggad inkomst.

Federleys karriär har till synes i mångt och mycket vigts åt att ta ställning för de starka, mot de svaga. En omvänd Robin-Hood-gärning som sträcker sig från att skuldbelägga de "mördande hundarna" vars land ockuperas av Federleys nybliberala kompisar i Israel till en blind tro på att "enreprenörer" aldrig låter sin blinda jakt på pengar drabba utsatta människor, satta i deras våld, samtidigt som icke vinstdrivande fackförbund sätter i system att jävlas med hederliga företagsidkare för att tjäna pengar och i förlängningen utveckla en slags maffiaverksamhet, med det långsiktiga syftet att försämra Sveriges tillväxt och driva våra arbetstillfällen utomlands.

Nu har den gode herrn förlänats med ett utökat förtroende från sitt politiska parti Centerpartiet. Deras ställningstaganden signalerar tydligt att framöver kommer broilerverksamhet på stureplan premieras framför riktiga utbildningar, företagsamhet och det som en gång kallades entreprenörskap. Städjobben ersätter högskoleutbildad expertis och Federley inser sitt misstag när skatteintäkterna inte längre täcker hans taxiresor.
Citera
2011-09-24, 15:49
  #196
Medlem
Fredricks alter ego "Ursula" är en ju en ganska grotesk uppenbarelse. Det verkar således vara så att han får någon form av (sexuell) kick av att parodiera kvinnor. Kan det anses vara politiskt korrekt? Anta att han istället för att gå igång på att parodiera kvinnor tände på att klä ut sig till neger eller arab? Skulle det ha funkat lika bra?
Citera
2012-10-21, 19:24
  #197
Medlem
Ad.Portass avatar
Helt tyst på bägge hans bloggar sedan mars. Vadan denna tystnad?
Citera
2012-12-09, 21:14
  #198
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ad.Portas
Helt tyst på bägge hans bloggar sedan mars. Vadan denna tystnad?

Han är väl "pappa" ledig. Såg honom på nyheterna nyss och djävlar vad sliten han var. Vad har hänt?

Är Ursula glömd och begravd?
Citera
2012-12-09, 21:42
  #199
Medlem
Cedro Citrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Är Ursula glömd och begravd?

Ursula borde vara mammaledig så hen kvitterar nog ut dubbla bidrag.
Citera
2015-02-27, 17:45
  #200
Medlem
rasbiologs avatar
Är det någon som vet hur multikultiförespråkaren Fredrick Federley är släkt med den kände gamle finske rasbiologen Harry Federley?

Jag gissar på att Harry skulle vända sig i sin grav om han visste vad hans nutida släkting sysslar med.

Har Fredrick uttalat sig om sin släkting Harry? Tagit avstånd? Bett offentligt om ursäkt å sin döde släktings vägnar i mångkulturalismens och rasblandningens namn?
Citera
2015-02-27, 18:57
  #201
Medlem
Europapalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rasbiolog
Är det någon som vet hur multikultiförespråkaren Fredrick Federley är släkt med den kände gamle finske rasbiologen Harry Federley?

Jag gissar på att Harry skulle vända sig i sin grav om han visste vad hans nutida släkting sysslar med.

Har Fredrick uttalat sig om sin släkting Harry? Tagit avstånd? Bett offentligt om ursäkt å sin döde släktings vägnar i mångkulturalismens och rasblandningens namn?

Här har du lite kvällsspårning: http://www.federley.com/index02.html
Citera
2015-02-27, 20:00
  #202
Medlem
rasbiologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europapall
Här har du lite kvällsspårning: http://www.federley.com/index02.html

Fredrick Federleys mormors farfar var alltså brylling med rasbiologen Harry Federley om jag läste rätt i familjens släktträd. En offentlig ursäkt kanske är att ta i, men jag väntar mig i alla fall någon sorts uttalande om att han ser allvarligt på saken. Kanske en t-shirt med texten: "Du är inte min mormors farfars brylling!" under en vecka i riksdagen. Det är det minsta man kan begära.
Citera
2015-02-27, 20:21
  #203
Medlem
Vedklyvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rasbiolog
Är det någon som vet hur multikultiförespråkaren Fredrick Federley är släkt med den kände gamle finske rasbiologen Harry Federley?

Jag gissar på att Harry skulle vända sig i sin grav om han visste vad hans nutida släkting sysslar med.
:

Det har jag anat länge att det fanns någon ärftlig sjukdom i släkten Federley.
Citera
2015-02-27, 20:38
  #204
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rasbiolog
Fredrick Federleys mormors farfar var alltså brylling med rasbiologen Harry Federley om jag läste rätt i familjens släktträd. En offentlig ursäkt kanske är att ta i, men jag väntar mig i alla fall någon sorts uttalande om att han ser allvarligt på saken. Kanske en t-shirt med texten: "Du är inte min mormors farfars brylling!" under en vecka i riksdagen. Det är det minsta man kan begära.

Mycket allvarligt. Om det är sant och det är det troligen. Fredrick måste komma ut (igen) och ta avstånd. Allt annat är ohållbart.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback