Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-01-13, 05:23
  #1
Medlem
FJBs avatar
Jag vet att liknande har varit uppe tidigare, men d ska upp igen
mod avgör...

Säga vad man vill om facket, jag själv är och har aldrig varit vän av facket. O det blev knappast bättre av att läsa följande, blev så fruktansvärt jävla förbannad!!! skrämsel taktik, o en massa mumbojumbo...

Fok borde ha ett fritt val vad gäller inblandning i facket, vilket vi har i teorin, men den mafia rörelse dom är så är det långt ifrån frivilligt. att detta får fortskrida ligger det egentligen bara en tradition i enligt den "svenska modellen" Tanken med facket är god, men det stannar vid en tanke...

http://www.transport.se/home/trp2/home.nsf/DocFiles/konfliktinfo%20ickemedlem.pdf/$FILE/konfliktinfo%20ickemedlem.pdf

http://www.transport.se/home/trp2/ho...2573410037ADEE

och den breda massan tycker?
Citera
2008-01-13, 08:33
  #2
Medlem
Jag slutade läsa vid ordet "nyliberal". Hur ska man kunna ta vänstern på allvar när de slänger sig med begrepp de själva inte förstår? Skönt att de ligger för döden.
Citera
2008-01-13, 21:22
  #3
Medlem
Aristotélēss avatar
Låter läskigt.. att de refererar till Franska Revolutionen ger mig omedelbart onda föraningar..
Citera
2008-01-13, 22:08
  #4
Medlem
Japhys avatar
Det intressanta är ju att de inser att det inte längre går att mala på i gamla hjulspår. I och med vaxholskonfliktens lösning, klarar de inte lägre av att hålla utländsk arbetskraft borta, vilket sätter den svenska lönebildningen ur spel. Kommer vi få ett socilademokratiskt krav på minimilöner inom inte alltför lång tid?
Hur ska de kunna sätta svenska företag i blockad, när de inte får göra detsamma med utländska företag som vägrar skriva kollektivavtal? Det skulle ju verkligen vara att bita sina medlemmar i svansen, då utländska företag skulle få en enorm konkurensfördel.

I en perfekt värld skulle facket komma till insikt om att det vore bättre att faktiskt STÖTTA svensk företagsverksamhet, inte stjälpa den. Men facket bryr sig, sedan länge, mer om sina facktoppars lönesättning än sina medlemmars. Något som blir tydligt när man betraktar vilka fantasisummor de lurar av sina medlemmar varje månad.

Nej, det är tydligt att fakcet inte är en fungerande organisation idag - titta bara på de fallande medlemssiffrorna...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback