Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-01-12, 20:15
  #1
Avstängd
Poopeyes avatar
Vad får en människa likt denne Thomas att påstå detta i sin egen blogg? :

1. Invandringen bara ökar och ökar.

Nixpix. Titta gärna på statistiken. Jämför antalet beviljade uppehållstillstånd för flyktingar. Titta särskilt på åren 93-94, när vi, även då, tog emot krigsflyktingar. Den gången från forna Jugoslavien. Jämför och lär. En passande statistik finns att hämta i denna pdf-fil från Migrationsverket.

De enda grupperna som verkligen ökar i antal, sett i en längre perspektiv, är

1. Migranter från andra Europeiska länder (EES-området)
2. Gäststudenter (kategorin omfattar både EES-länder och övriga länder)
3. Anhöriga / familjemedlemmar

Dessutom: om vi tittar på SCB:s statistik, så är det mycket enkelt att konstatera att det idag finns färre utländska medborgare/utlänningar, (”blattar”, “pack”, “hedersmördare”, “kulturfrämmande” eller vad det nu är som SD&Co för tillfället använder för att titulera våra gäster) i Sverige än t.ex. mellan 1992 och 1998. Jag förtydligar för de långsamt tänkande: Färre. Inte lika många. En lägre andel.

Ta en titt här (jag vet, du måste göra urval och sedan klicka dig vidare, vilket iofs kan vara för mycket begärt av vissa. Jag ber om ursäkt.)

2. Stora problemet är alla de tusentals fuskande invandrare som kastar bort sina papper innan de söker asyl.

Nixpix. Andelen asylsökande vars nationalitet är okänt är försvinnande. År 2006 fanns 147 sådana personer som saknade handlingar som kunde styrka deras identitet (återfinns i t.ex. i denna pdf-fil i grupperna “Nationalitet okänt” och “Nationalitet under utredning”.) Av dessa beviljades hela 21 personer (!!!) uppehållstillstånd. Jag är djupt impregnerat2 över den stora risken som dessa personer utgör…

http://www.selig.se/2008/01/06/asyl-2007/

Så nu min egna reflektion (Poopeyes)

Kommentaren av Hamed torde ha fått Thomas att svälja hårt, ty Hamed är säkerligen en invandrare själv. Säkerligen ville Thomas ha sett ett annat svar än det han nu fick istället.

Hur kan en människa likt denne Thomas helt blunda för det uppenbara, nämligen att Sverige har upplevt rekordinvandringar dom senaste två åren?
__________________
Senast redigerad av Poopeye 2008-01-12 kl. 20:55.
Citera
2008-01-12, 20:43
  #2
Medlem
Din inklistring är något förvirrande, fick kolla upp länken för att reda ut vilket som var från bloggen och poopeyes inlägg.


Tror nog bloggaren blandat ihop begreppen. Han påstår att väldigt få saknar ID-handlingar baserat på migrationsverkets listor på "okänd" nationalitet.

Det är allmänt känt - och otroligt vanligt för oss som arbetat på migrationsverket att invällarna saknar ID. Däremot uppger ju de sitt ursprungsland. En blåneger som pratar swahili kan ju knappast ljuga trovärdigt om att han kommer från Irak...

Så migrationsverkets listor över flyktingar från olika länder har inget att göra med hur många som avsiktligt kastat pass och ID av taktiska skäl.
I korthet, att en flyktings nationalitet är känd, har inget med huruvida han har ID handlingar eller ej.
Citera
2008-01-12, 20:57
  #3
Avstängd
Poopeyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr. Mengele
Din inklistring är något förvirrande, fick kolla upp länken för att reda ut vilket som var från bloggen och poopeyes inlägg.


Tror nog bloggaren blandat ihop begreppen. Han påstår att väldigt få saknar ID-handlingar baserat på migrationsverkets listor på "okänd" nationalitet.

Det är allmänt känt - och otroligt vanligt för oss som arbetat på migrationsverket att invällarna saknar ID. Däremot uppger ju de sitt ursprungsland. En blåneger som pratar swahili kan ju knappast ljuga trovärdigt om att han kommer från Irak...

Så migrationsverkets listor över flyktingar från olika länder har inget att göra med hur många som avsiktligt kastat pass och ID av taktiska skäl.
I korthet, att en flyktings nationalitet är känd, har inget med huruvida han har ID handlingar eller ej.

Sorry, nu har jag försökt att få det klarare.

Vad gäller ursprungsland så är det ju så att det misstänks vara många bl.a syrier som åker snålskjuts på den irakiska asylvågen till Sverige.
Citera
2008-01-13, 01:24
  #4
Medlem
ufomongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poopeye
http://www.selig.se/2008/01/06/asyl-2007/

Men faaan Poop. Du fick mig att klicka på länken och läsa hans smörja.
Nu måste jag bränna datorn, tvätta ögonen med lut och supa bort mitt närminne.

Denna vänsternisse är så förvirrad så jag vet inte ens var jag ska börja.
Citera
2008-01-13, 12:59
  #5
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr. Mengele
Han påstår att väldigt få saknar ID-handlingar baserat på migrationsverkets listor på "okänd" nationalitet.

Det är allmänt känt - och otroligt vanligt för oss som arbetat på migrationsverket att invällarna saknar ID.
"Andelen asylsökande som inte uppger korrekt identitet och inte visar äkta id-handlingar som kan styrka deras identitet, lär vara drygt 90 %! Det medför stora problem och svårigheter för samhället och initialt för Migrationsverket som då inte kan veta vilka de är, vilket land de är ifrån eller om de ens har skäl att beviljas asyl enligt svensk lagstiftning."
http://www.mfo.nu/2007/03/23/om-fals...h-falska-pass/

Ja, den där vänstertomten Thomas får inga höga betyg vad gäller läsförståelse eller allmänbildning.
Citera
2008-01-13, 14:31
  #6
Avstängd
Poopeyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ufomongo
Men faaan Poop. Du fick mig att klicka på länken och läsa hans smörja.
Nu måste jag bränna datorn, tvätta ögonen med lut och supa bort mitt närminne.

Denna vänsternisse är så förvirrad så jag vet inte ens var jag ska börja.

Ja man häpnar över att det finns individer som så totalt ägnar sig åt en medveten manipulation av reella fakta. Det roliga är ju också att denne Hamid totalt sågar denne vänstersvennes idiotier jäms med fotknölarna. Skulle tro att Hamid är en av dom invandrare som bott länge i Sverige och såsom skattebetalare ser sin välfärd krympa allt mer pga dom enorma kostnader som måste täckas genom denna idiotiska migrationspolitik.
Citera
2008-01-13, 14:34
  #7
Avstängd
Poopeyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
"Andelen asylsökande som inte uppger korrekt identitet och inte visar äkta id-handlingar som kan styrka deras identitet, lär vara drygt 90 %! Det medför stora problem och svårigheter för samhället och initialt för Migrationsverket som då inte kan veta vilka de är, vilket land de är ifrån eller om de ens har skäl att beviljas asyl enligt svensk lagstiftning."
http://www.mfo.nu/2007/03/23/om-fals...h-falska-pass/

Ja, den där vänstertomten Thomas får inga höga betyg vad gäller läsförståelse eller allmänbildning.

Men det sanslösa i det hela är att det är dessa vridna människor som fritt får föra sin talan i media och i politiken, medan kritikerna av den svenska migrationspolitiken effektivt tystas genom hot om repressalier och med den allomsjungna rasist-släggan.
Citera
2008-01-13, 14:49
  #8
Avstängd
Poopeyes avatar
Statistik Sverige

Här presenteras några tabeller som anger viktiga nyckeltal angående asylsökande i Sverige, varifrån de kommer, hur många som beviljas uppehållstillstånd m.m. På Migrationsverket och SCB:s hemsida finns mer relevant statistik, även från tidigare år.



http://www.temaasyl.se/Templates/Page.aspx?id=92
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback