Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-10-31, 04:27
  #337
Medlem
golden-gooses avatar
http://www.mynewsdesk.com/se/pressro...-awards-806988

FW har tydligen vunnit ett pris
Citera
2013-01-07, 07:03
  #338
Medlem
Ingetinternets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JGalliano
hahaha de där fem hade jag käkat upp inom en minut. men såna som de vet vilka de ska ge sig på det är tyvärr problemet. ge sig på de som är svagare. fjantar, en dag kommer de ge sig på fel person troende att det är en i mängden, då kommer det bli andra bullar.

Gick i skolan med ett par av killarna och kan säga att du har helt fel. Killen jag gick i samma klass som slogs med jämna mellanrum, mot 2-3 år äldre, större killar och kan säga att han klarade sig ganska bra.
Upplevde honom hela tiden som farlig. Blev inte alls förvånad att han var inblandad i det här ett par månader efter grundskolan.
__________________
Senast redigerad av Ingetinternet 2013-01-07 kl. 07:06.
Citera
2013-01-08, 04:45
  #339
Medlem
MIBRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingetinternet
Gick i skolan med ett par av killarna och kan säga att du har helt fel. Killen jag gick i samma klass som slogs med jämna mellanrum, mot 2-3 år äldre, större killar och kan säga att han klarade sig ganska bra.
Upplevde honom hela tiden som farlig. Blev inte alls förvånad att han var inblandad i det här ett par månader efter grundskolan.



Vilken? Sebastian?

Jag är inte insatt i detta, men var alla de här kända? Rika föräldrar? eller vadå
Citera
2013-11-05, 00:17
  #340
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av golden-goose
http://www.mynewsdesk.com/se/pressro...-awards-806988

FW har tydligen vunnit ett pris

Nu har det gått x antal år sedan det här trista hände, hur har det gått för "rikemansligisternas" (inte mitt uttryck) i livet?

För ett tag sedan gjorde jag en liten check, verkar som att en av nissarna lever rövare bra mycket mer än någon annan av de som dömdes - vem är det? (Dum som jag var noterade jag inte CV-ägarens namn)
Citera
2013-11-05, 16:13
  #341
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Nu har det gått x antal år sedan det här trista hände, hur har det gått för "rikemansligisternas" (inte mitt uttryck) i livet?

För ett tag sedan gjorde jag en liten check, verkar som att en av nissarna lever rövare bra mycket mer än någon annan av de som dömdes - vem är det? (Dum som jag var noterade jag inte CV-ägarens namn)
Sebastian Bonnier?
Citera
2013-11-07, 21:36
  #342
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Sebastian Bonnier?

Det tror jag inte.
Citera
2013-11-20, 13:40
  #343
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cobracobrasson
Har SB skyddad identitet?

Någon som vet vad ungdomarna gör idag?

Enligt Ratsit så bor Leo på Östermalm, Charlie på Östermalm, Samuel i Solna (dock upges ingen adress bara postadress) Felix i Tullinge, men SB kommer ej upp....


Bild på dessa http://3.bp.blogspot.com/_HwLXlJ0Mtb...C3%A5talas.jpg

Väldigt sen bump, men SB verkar numera bo i Solna. http://www.ratsit.se/19910713-Karl_S...qaYHWE6M1WcSUw

Gick med honom ett tag i skolan och ville veta vad han gör nuförtiden men finns inte mycket att hitta där ute.
Citera
2014-11-30, 16:36
  #344
Medlem
bergochdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-amme
Det roliga är hur alla höll på med o liksom "ni e döda när ni kmr ut" liksom facebook grupp och liknande om hur mkt "spö" dessa gärningsmän kmr att få.


idag har alla dessa omkring 350 vänner på facebook, och man ser hur mkt bilder på de som helst efter de har blivit släppta på fester och dansar och har kul med hur många som helst,, en utav de fyllde år nyligen och blev grattat hur mkt som helst på sin wall.

verkar vara nästan samma visa för varje sak med hämnd o liknande
Medan Riccardo ligger i sin kalla grav springar mördarna omkring som om inget har hänt. De knullar runt, super, jobbar, skrattar och gottar sig. Ingen gör något åt detta. Bara tomt prat. Sen skriker media ut om att vi inte ska acceptera hat och hot på nätet. Nä, inte ens det ska mördarna få smaka.
Citera
2014-11-30, 16:44
  #345
Medlem
AussieRedMans avatar
Det värsta med detta fall var att man hade fackeltåg, pressen uppmärksammade det enormt. Några månader senare skedde liknade fall i Husby o då var det helt tyst. Skillnad på vart det händer o skillnad på folk o folk. En sorts rasism som är utbredd i detta land.
Citera
2014-11-30, 17:02
  #346
Medlem
bergochdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Det värsta med detta fall var att man hade fackeltåg, pressen uppmärksammade det enormt. Några månader senare skedde liknade fall i Husby o då var det helt tyst. Skillnad på vart det händer o skillnad på folk o folk. En sorts rasism som är utbredd i detta land.
Det var ett extraordinärt fall med ett gäng unga, mycket rika judeättlingar som sparkade ihjäl Riccardo. Mitt inne i stan. De kom billigt undan. Såklart.

En judeättling tog vara på tillfället och fick en välavlönad post som resultat:

http://www.sydsvenskan.se/familj/fod...-fyller-20-ar/
Citera
2014-11-30, 17:24
  #347
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Det värsta med detta fall var att man hade fackeltåg, pressen uppmärksammade det enormt. Några månader senare skedde liknade fall i Husby o då var det helt tyst. Skillnad på vart det händer o skillnad på folk o folk. En sorts rasism som är utbredd i detta land.
Vad vet du om Husby mordet?? Tittat på tv 4 och sen uttala dej
Citera
2014-11-30, 17:36
  #348
Medlem
F-lix W-sterlin och S-bastian Bonni-r ( -=e )kommer jag i håg namnen på bara rakt ur minnet, men vad hette de andra mördarna, kanske dags för en uppdatering, någon kan ha bytt namn?

L-onard Fron-a är ytterligare ett namn, ( - = e, d)
__________________
Senast redigerad av svenne-i-viken 2014-11-30 kl. 17:41.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback