Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-01-16, 07:53
  #121
Medlem
Marmoths avatar
Med risk för att låta tjatig...

Deras advokater vet att de kommer att bli ansatta/provocerade/hotade, vi vet det och de själva måste ju inse möjligheten till bråk, m m, så vad i helvete gör de ute mitt i natten och varför hamnar de i ett sånt här läge? Återigen, som i många andra trådar, föräldrarna....ho ho?
Citera
2008-01-24, 10:46
  #122
Medlem
Kokettes avatar
Okej, jag dör. Charlie och Leo gick i min skola, Felix har jag sålt till. Jag bor ju fan i de här kretsarna, jag känner deras syskon och kusiner och flera av oss är nästan grannar. Så jävla sjukt.
Citera
2008-01-24, 13:21
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokette
Okej, jag dör. Charlie och Leo gick i min skola, Felix har jag sålt till. Jag bor ju fan i de här kretsarna, jag känner deras syskon och kusiner och flera av oss är nästan grannar. Så jävla sjukt.

Berätta innan du dör...
Vad är det du har sålt till Felix? Din kropp eller ?
Citera
2008-01-24, 14:45
  #124
Awaiting Email Confirmation
Chetniks avatar
Hoppas jag får träffa på dem ute, då ska de få smaka
Citera
2008-01-24, 15:19
  #125
Medlem
chekiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chetnik
Hoppas jag får träffa på dem ute, då ska de få smaka

Kan du vara vänlig att förklara varför just dessa herrar skall få smaka och inte alla andra som slåss ute på gatorna? För dom har du knappast hotat, eller?
Är det enbart för att dom har det lite bättre ställt och för att dom haft lite bättre förutsättningar (vilket de inte verkar ha haft, SB har uppenbarligen haft en ganska trasig barndom). Varför skall dessa straffas hårdare?
Citera
2008-01-24, 15:28
  #126
Medlem
Kokettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Centauro
Berätta innan du dör...
Vad är det du har sålt till Felix? Din kropp eller ?
´
Luring kluring, en lakritsgroda, dock till brudarna i deras kompiskrets men han var med och lade några kronor, de blev nog jättebänga
Citera
2008-01-24, 19:02
  #127
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chekius
Kan du vara vänlig att förklara varför just dessa herrar skall få smaka och inte alla andra som slåss ute på gatorna? För dom har du knappast hotat, eller?
Är det enbart för att dom har det lite bättre ställt och för att dom haft lite bättre förutsättningar (vilket de inte verkar ha haft, SB har uppenbarligen haft en ganska trasig barndom). Varför skall dessa straffas hårdare?

för att dessa känner man igen tack vare bilderna, då slipper man gissa!
Citera
2008-01-27, 23:57
  #128
Medlem
Man blir så ledsen

Citat:
Ursprungligen postat av Huer
Kan alla bara sluta gå offtopic och tjafsa om vare sig dom borde vara i lås och dom och istället fokusera på vad som har hänt. Det har alltså varit en misshandel och 2 av dom har blivit häktade. Ska vi försöka hitta lite info om det, tex varför det hände, hur det hände, och med vilka det hände.


På svt´s textteve så stod det att grabbarna hade gett en tjej en örfil men att det var i självförsvar då dom hade blivt attackerade och knivhotade, Advokaten sa att det var i självförsvar.


Vågar man tro att det kanske inte var dom som startade bråket eftersom dom är hatade i hela Sverige och därför tror man att dom inte går ut och muckar gräl på en gång.


Jag är flickans mamma och jag vet precis vad som hände efter alla polisförhör osv vi fått vara med om.
Min dotter och hennes två killkompisar var de som blev hotade och dessutom sparkade och slagna.
Bonnier, den som först slog min dotter, för att sedan sparka hennes kompis i huvudet plus utdela tre knytnävsslag - har en advokat som vill få det till att Bonnier var den som var hotad. Bonniers pappa har dessutom hotat min dotter på telefon, och samtalet spelades in (smart drag av min dotter tack o lov). Allt är som en mardröm och alltmedan Bonnier och hans kompis Felix går fria på gator o torg, törs min dotter knappt gå till tvättstugan i rädsla för att bli attackerad.
Min dotter hade tyvärr ett kort förhållande med Bonnier i somras som var, tills att hon såg hur han var och hur han använde droger osv. Hon gjorde slut, men Bonnier fortsätter att Stalka henne. Mycket otrevligt och hotfullt.
Där har ni sanningen !
Citera
2008-01-28, 00:01
  #129
Medlem
coqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syndabocken
Jag är flickans mamma och jag vet precis vad som hände efter alla polisförhör osv vi fått vara med om.
Min dotter och hennes två killkompisar var de som blev hotade och dessutom sparkade och slagna.
Bonnier, den som först slog min dotter, för att sedan sparka hennes kompis i huvudet plus utdela tre knytnävsslag - har en advokat som vill få det till att Bonnier var den som var hotad. Bonniers pappa har dessutom hotat min dotter på telefon, och samtalet spelades in (smart drag av min dotter tack o lov). Allt är som en mardröm och alltmedan Bonnier och hans kompis Felix går fria på gator o torg, törs min dotter knappt gå till tvättstugan i rädsla för att bli attackerad.
Min dotter hade tyvärr ett kort förhållande med Bonnier i somras som var, tills att hon såg hur han var och hur han använde droger osv. Hon gjorde slut, men Bonnier fortsätter att Stalka henne. Mycket otrevligt och hotfullt.
Där har ni sanningen !
Hur ser bakgrundshistorien till det hela ut? Varför slog den lilla saten din dotter och hennes kompisar överhuvudtaget?
Citera
2008-01-28, 00:09
  #130
Medlem
Jodå nog var det han alltid

Citat:
Ursprungligen postat av Rutger_Jönåker
Som "Andy Pandy skrev tidigare: "SB:s pappa är mannen som tidigare drev firman B*nn**r Bud i Stockholm, och enligt uppgift ett av de största svin som vandrat på Stockholms gator. Narkoman, alkoholist och misshandlare av både sin fru (sina fruar?) och sin son. Inte konstigt att SB har blivit som han har blivit, snarare konstigt att han inte är mer uppknullad."

Vet nån om det var lille B*nn*er som härjade vid porten på Grindsgatan häromnatten? Låter ju rätt troligt att den trevlige fadern är objektet gällande de senaste pinsamma händelserna.

Jag är flickans mamma, flickan som först blev slagen av Bonnier och som sedan fortsatte med att sparka hennes kompis i skallen och ge snytingar osv osv osv. Bonnier är så störd man kan bli. Felix försökte avstyra men fick ett ryck och hoppade sedan också på dotterns kompis, varpå Bonnier själv åker i backen av knuffen som blir och börjar blöda näsblod- det var det han sedan använde sig av och menar att han minsann hade klart synliga bevis ...dvs näsblod. Åsamkat av sig själv, dvs föll på eget grepp med hjälp av sin egen kompis.
Allt är så hemskt så du kan inte ana, och som förälder och mamma till flickan, som numera inte har något liv kan man gott säga- lider men måste vara mkt stark inför kommande rättegång osv.
Så ligger det till i alla fall.
Citera
2008-01-28, 00:19
  #131
Medlem
Så här är det...

Citat:
Ursprungligen postat av coq
Hur ser bakgrundshistorien till det hela ut? Varför slog den lilla saten din dotter och hennes kompisar överhuvudtaget?

Min dotter hade ett förhållande i somras som var, med denne idioten Bonnier. Tyvärr ska jag säga. Tack och lov upptäckte hon ganska snart hur det var ställt med honom ( droger osv) och att han var klart labil. Hon gjorde slut efter ca två månader.
Efter det så hände två misshandlar där Bonnier var inblandad och min dotter mådde så illa av att bara känna honom och än mer av att ha varit ihop med honom.
Tyvärr har Bonnier ganska dåligt självförtroende, utom när han är hög eller nåt, så han har fortsatt inbilla sig att min dotter trots allt tycker om honom, och därför kör värsta stalker-stilen. Mycket otrevligt.
Sen hände Riccardo-händelsen och som tur var så fanns min dotter inte ute den kvällen utan var här hemma. När hon läste vad som hänt höll hon på att smälla av helt. Hon mådde ännu sämre av att veta så klart att Bonnier var inblandad och att hon också nu var en sk "target" för många som hatade Bonnier o hans hejdukar. Hon vågade knappt sig ut, och i synnerhet då dom ju blev frisläppta.

Det som hände på Grindsgatan var följande:
Min dotter var hos kompisar o kollade film då hon fick ett mobilsamtal av Bonnier. Han ville träffas o prata och frågade var hon var. Hon berättade att hon var med kompisar och att egentligen inte hade lust, men han blev skogstokig i luren då han hörde att det var killar i bakgrunden liksom.
Då skulle han minsann träffa henne o snacka.Han till o med hotade med att han o kompisen hade kniv.
Min dotter fick inte gå ned ensam o prata utan hennes kompisar följde med som stöd s.a.s. När dom kom ner började Bonnier tjafsa med min dotter o kallade henne hora o allt möjligt. Sen slog han henne direkt bara så där. Sen gick dom till attack mot hennes kompisar. Sparkar mot huvudet och knytnävsslag osv osv.
Allt är en himla mardröm och det blev ju knappast bättre av att Bonniers pappa ringde upp min dotter dagen efter och hotade henne via mobilsamtal...som hon tack och lov spelade in, smart som hon var. Hon var livrädd då pappan sade: jag vet var du bor och jag vet vart du ska osv osv osv.
Hoppas du förstår lite bättre nu hur min dotter har det.
Hela vårt liv är en enda stor rädsla.
Citera
2008-01-28, 00:24
  #132
Medlem
coqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syndabocken
[...]
Jag vet faktiskt inte vad jag ska säga annat än att jag helhjärtat hoppas att allt löser sig till det bättre.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback