13 130 besökare online
857 191 medlemmar • 45 829 182 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Samhälle > Aktuella brott och kriminalfall
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Humbuggen
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1614080.ab

Vilka utav dem kan detta vara då? Säkert lätt att ta reda på via infon om de olika dömda (till höger i artikeln står det "ledtrådar" om dem samt vilka som blev gripna)

Tror ni att de inte har lärt sig någonting av händelsen eller är det som dem säger, att de själva har fått stryk och hotade med kniv? Själv tror jag inte att de har lärt sig ett skit, det här med att tjejen ska ha varit tillsammans med en av dem och med två killpolare tror jag är en perfekt ursäkt/anledning till att de ska ha betett sig så som de påstås ha gjort (örfilat, slagit och sparkat).

*edit: Efter lite efterforskningar har jag kommit fram till att det förmodligen rör sig om FV/FW samt SB..
Senast redigerad av Humbuggen 2008-01-12 kl. 07:17.

linlun
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbuggen

Vilka utav dem kan detta vara då? Säkert lätt att ta reda på via infon om de olika dömda (till höger i artikeln står det "ledtrådar" om dem samt vilka som blev gripna)

Tror ni att de inte har lärt sig någonting av händelsen eller är det som dem säger, att de själva har fått stryk och hotade med kniv? Själv tror jag inte att de har lärt sig ett skit, det här med att tjejen ska ha varit tillsammans med en av dem och med två killpolare tror jag är en perfekt ursäkt/anledning till att de ska ha betett sig så som de påstås ha gjort (örfilat, slagit och sparkat).

*edit: Efter lite efterforskningar har jag kommit fram till att det förmodligen rör sig om FV/FW samt SB..

Vilka idioter, som att de inte var tillräckligt hatade..nu ska de spöa en tjej också. Och vad har de för föräldrar som låter dem ränna ute när de nyss blivit dömda?

De här killarna verkar riktigt riktigt förlorade...

Locomotiv
Medlem
Just i det här fallet tror jag nog att tjejens kompisar har gjort mer än pratat..menmen...

ltesh
Medlem
lteshs avatar
Blev de inte dömda här om dagen? Varför sitter de inte bakom lås och bom?

zkcaml
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ltesh

Var väl min tanke med, sen så undrar jag vad dom gör ute i stockholm överhuvudtaget när det var så många som vill spöa dom..

El Puerco
Medlem
El Puercos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbuggen

Man häktar inte en Bonnier....

Dear Ol Blighty
Medlem
Dear Ol Blightys avatar
Citat:

Förväntar du dig något annat än att de kan gå fria tre dagar efter en dom? Det är väl kö eller något sådant på det där stället de skall till. Vad är oddset på att de kommer att rymma efter en vecka när de väl sitter bakom staketet?Knappast de sista rubrikerna vi sett om dessa pojkar.

IT-man
Medlem
IT-mans avatar
Citat:

70 års socialdemokratiskt styre sätter sina spår. I Sverige är det ju så synd om de unga brottslingar så att häkta dem vore taskigt. Det är väl snarare samhällets fel att de begår brott, för få fritidsgårdar etc.

Fan, jag undrar om Alliansen inser vilket guldläge de har nu. Om de aviserade att de kraftigt ville stärka dels straffen och hanteringen av ungdomsbrottslighet (häkta unga, döma dem till fängelse osv...) skulle de nog kunna få till det till en valvinnare 2010. Folk är trötta på ungdomsvåldet och vill se förändringar.

För övrigt anser jag att DN Kultur skall läggas ner.

SHAGNASTY
Medlem
SHAGNASTYs avatar
Det är uppenbart att dessa killar rider på det kändisskap de faktiskt får i sina kretsar för såna här saker. Och med tanke på det låga straff de fick för inblandningen i Riccardofallet så vågar de utnyttja det kändisskapet på gatan. De har säkert inte förstått det allvarliga i vad de gjort tidigare och ser sig själv som någon form av kungar på gatan. De rider på den förstorade farlighetstatus de fått av Riccardofallet och använder sig av den på gatan då säkert många i samma ålder är rädda för vad de tidigare gjort sig skyldiga till. Förjävligt vad slappa man är mot dagens ungdom. Med ett hårdare klimat på gatan måste man naturligtvis vara hårdare när det gäller straffskalan. Varför inte sänka åldern för när man kan dömas till fängelse till 16? Nu menar jag inte att alla kriminella 16-åringar skall dömas till fängels huller om buller, men varför inte göra undantagsfall när det kommer till grova våldsbrott? Detta är ju ett solklart bevis på misslyckande. Det är kanske dags att höja ögonbrynen lite och förstå vad det är som sker i dagens samhälle. Även om lagboken står still så gör inte samhället det.

Aurora Centauro
Medlem
Citat:
Inte i humana Sverige inte, här låser vi inte in några stackars unga mördare.
Det är väl straff nog det de har gjort, det är egentligen synd om dem.
/Mona Sahlin

Bowemore
Medlem
Citat:

"Enligt kammaråklagare Jens Nilsson hade det varit annorlunda om de varit äldre.
– Hade de varit över 18 år skulle de troligen ha suttit kvar i häktet efter domen.
Nu får de i stället gå fria i väntan på att domen vinner laga kraft.
– Jag ansåg inte att det fanns risk att de skulle försvåra utredningen och då fanns det inte skäl att hålla dem häktade, säger Jens Nilsson."

http://www.expressen.se/nyheter/1.10...visan-fungerar

Vad är det för föräldrar som inte kan hålla inne sina kriminella avkommor.

Trumpeter
Medlem
Trumpeters avatar
Bakom lås och bom borde de vara.

Svara på ämne
Topp Dela »