Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-01-11, 12:44
  #1
Avstängd
Jag pluggar som många redan vet, på Linköpings civilekonomprogram och efter avslutad utbildning tänkte jag jobba heltid i kanske ett år, för att sen köra deltid.

Hur ser det egentligen ut med deltidsjobb om de ska vara eknomirelaterade? Det är ju inget som det direkt finns ett överflöde av information om på nätet. Inom vilka typer av jobb kan man förvänta sig att det finns deltidsjobb, och vilka är det mindre ovanligt på?

Blir det 20 timmar i veckan, eller närmare 30? Och lönen, blir den runt 10-15k? Eller är deltidsmöjligheterna bättre i andra länder som till exempel Usa, Norge, England, Australien, och Hong kong(ställen där jag kan tänka mig att flytta till)? Intrycket jag som jag fått av ekonomijobb i London är exempelvis att alla kräver mer eller mindre minst 60 timmar i veckan , och då är det kanske inte rimligt att det så bra ut på den fronten just där? Och karriärmöjligheterna, minskas de avsevärt om man deltidsjobbar? Kan tänka mig att det kanske inte ser så fint ut på CV:t om man deltidsjobbat den närmsta tiden med motivering att man trivs bäst så och att man prioterar andra projekt.

Skulle vara hemskt tacksam för svar.
__________________
Senast redigerad av epic767 2008-01-11 kl. 12:47.
Citera
2008-01-11, 13:16
  #2
Medlem
Urbanfests avatar
Som revisor kan du ju jobba deltid och tjäna bra pengar
Citera
2008-01-11, 13:16
  #3
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epic767
Jag pluggar som många redan vet, på Linköpings civilekonomprogram och efter avslutad utbildning tänkte jag jobba heltid i kanske ett år, för att sen köra deltid.

Hur ser det egentligen ut med deltidsjobb om de ska vara eknomirelaterade? Det är ju inget som det direkt finns ett överflöde av information om på nätet. Inom vilka typer av jobb kan man förvänta sig att det finns deltidsjobb, och vilka är det mindre ovanligt på?