• 1
  • 2
2008-01-11, 01:16
Medlem
Genom en f.d. chefredaktör på en större Stockholmstidning fick jag höra (jag blev inte förvånad) att det råder konsensus över alla partigränser i det politiskt korrekta Stockholmsetablissemanget (politiker, media, journalister, författare, kultureliten m.m.) att inte skriva, visa eller uttrycka något negativt om invandringen till Sverige.
Han berättade vidare att på den tidning han var chefredaktör, satt journalister boende på Östermalm som dels var okunniga och dels ointresserade av invandrarfrågor och skrev politiskt korrekta artiklar.
Rena lögnerna alltså.
Han satt således mitt i smeten och kunde se hur det gick till och var självklart också delaktig i detta vansinne.
Jag blev mycket imponerad av hans civilkurage att ge mig och andra i sällskapet denna information.
Heder åt honom!
Det är ruggigt att det går till på detta sättet i Sverige.
Det är alltså PK-etablissemanget i Stockholm som är orsak till att vanligt folk inte öppet pratar om socialdemokraternas misslyckade integrationspolitik, även om proppen som väl är så sakta håller på att gå ur nu.
Citera
2008-01-11, 02:51
Medlem
RaydeCacas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Integralen
Genom en f.d. chefredaktör på en större Stockholmstidning fick jag höra (jag blev inte förvånad) att det råder konsensus över alla partigränser i det politiskt korrekta Stockholmsetablissemanget (politiker, media, journalister, författare, kultureliten m.m.) att inte skriva, visa eller uttrycka något negativt om invandringen till Sverige.
Han berättade vidare att på den tidning han var chefredaktör, satt journalister boende på Östermalm som dels var okunniga och dels ointresserade av invandrarfrågor och skrev politiskt korrekta artiklar.
Rena lögnerna alltså.
Han satt således mitt i smeten och kunde se hur det gick till och var självklart också delaktig i detta vansinne.
Jag blev mycket imponerad av hans civilkurage att ge mig och andra i sällskapet denna information.
Heder åt honom!
Det är ruggigt att det går till på detta sättet i Sverige.
Det är alltså PK-etablissemanget i Stockholm som är orsak till att vanligt folk inte öppet pratar om socialdemokraternas misslyckade integrationspolitik, även om proppen som väl är så sakta håller på att gå ur nu.

Och hans namn vill du hålla hemligt antar jag?
Citera
2008-01-11, 04:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RaydeCaca
Och hans namn vill du hålla hemligt antar jag?

Självklart, det förstår du nog.

Men du är välkommen med dina synpunkter på mitt inlägg.
Det är mer intressant.
Citera
2008-01-11, 04:37
Bannlyst
Vad är nyheten?

Vad skulle hända om någon då struntade i detta och tänkte själva?
- Kollektiv bestraffning? Uteslutning ur journalistförbundet?
Citera
2008-01-11, 07:20
Medlem
Famouss avatar
Heder åt honom?

Han sitter alltså som chefsredaktör på en tidning som medvetet skriver lögner och du tycker att det hedrar honom att han i slutet sällskap berättar om det. Heder hade vart om han i tidningen hade berättat sanningen (förmodligen karriärt självmord) men det hade likväl vart det hedersamma.
Citera
2008-01-11, 07:26
Medlem
Tony Cliftons avatar
Vad tyckte han själv om att kritiken mot invandringspolitiken
tegs ihjäl var det nåt han fann befogat eller beklagligt?

För övrigt tycker jag inte att det finns något beundransvärt att
erkänna saker och ting innanför slutna dörrar, det kan vilken
krake som helst klara av. Tills den dagen han offentligt
går ut och ber hela svenska folket om ursäkt så är han
en lögnare och en landsförädare av värsta sort...
Citera
2008-01-11, 08:37
Medlem
Bullens avatar
Vad skulle det vara för civilcurage, att för ett gäng (vilka det nu kan bestå av) påstå något dylikt utan att stå för det.

Där emot så kan det vara de pressetiks regler som följs. Där råder det konsensus att desss ska följas. Bland annat att man inte ska återge etnicitet om det inte har betydelse för brottet.
Därför kan man skriva om det handlar om hedersmord, eftersom det direkt kopplat till kulturella förhållanden.
Och eftersom det skrivs om detta och mycket annat vad det gäller invandrare så faller ju ditt resonemang derekt.

Jag vill påstå att du ljuger rätt igenom i ditt inlägg. Visst är det så?
Citera
2008-01-11, 08:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Vad skulle det vara för civilcurage, att för ett gäng (vilka det nu kan bestå av) påstå något dylikt utan att stå för det.

Där emot så kan det vara de pressetiks regler som följs. Där råder det konsensus att desss ska följas. Bland annat att man inte ska återge etnicitet om det inte har betydelse för brottet.
Därför kan man skriva om det handlar om hedersmord, eftersom det direkt kopplat till kulturella förhållanden.
Och eftersom det skrivs om detta och mycket annat vad det gäller invandrare så faller ju ditt resonemang derekt.

Jag vill påstå att du ljuger rätt igenom i ditt inlägg. Visst är det så?

Sverige har samma pressetiska regler som i tex Danmark och där anser man att hudfärg är irrelevant men att etnisk kulturell bakgrund är UPP TILL LÄSAREN själv att avgöra om den är relevant för händelsen eller inte. Det är alltså en tolkningsfråga. Danska och svenska jounalister t o l k a r alltså texten olika.

Svenska jounalister betraktar sina läsare som mindre vetande som inte kan hantera ocensurerad information själva.

När medierna censurerar och tom försvenskar invnadrarrelaterad brottslighet
så upplever läsarna att makt o media ignorerar faktiska problem i deras närhet och det skapar rasism och förakt på riktigt. - De svenska jounalisternas ställningstagande (tolkning) är alltså baserad på en kvasipykologisk ogenomtänkt kontraproduktiv teori. (ni kan fråga vilken psykolog som helst hur människan fungerar) - Och sedan sitter det AB journalister förvånat här på FB och undrar varför så många hatar Aftonbladet.

I Danmark har man sett att "främlingsfientligheten" minskat när makt o media erkänner problemen. - Det är inte Budditiska gäng som gruppvåldtar, det vet redan ALLA.

Hur anser medierna att vi skall lösa ett allvarligt samhällsproblem om vi inte först erkänner det? och vad händer om man bryter mot de pressetiska reglerna? (som kåren faktiskt själva författat o hittat på) - Straffknull med grovsalt inne hos redaktören? Inga bullar till kaffet på en vecka? Degradering till annonsavdelningen? - Vad är man rädd för? Vad är straffsatserna?
Senast redigerad av Kafir 2008-01-11 kl. 09:16.
Citera
2008-01-11, 12:28
Bannlyst
En chefsredaktör som håller pk-gamarna under armarna skall förpassas dit där värmen är konstant. Journalistkåren är ett pack som inte känner till ordet heder och förmedla någon sanning har dom inte sysslat med sedan hedenhös tid. Däremot en massa dravel och tyckanden.
Citera
2008-01-11, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafir
Vad är nyheten?

Vad skulle hända om någon då struntade i detta och tänkte själva?
- Kollektiv bestraffning? Uteslutning ur journalistförbundet?

Han hade fått sparken.
Liksom tex Ulf Nilsson, numera i Paris.
Citera
2008-01-11, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Famous
Heder åt honom?

Han sitter alltså som chefsredaktör på en tidning som medvetet skriver lögner och du tycker att det hedrar honom att han i slutet sällskap berättar om det. Heder hade vart om han i tidningen hade berättat sanningen (förmodligen karriärt självmord) men det hade likväl vart det hedersamma.

Lär dig att läsa innantill, så kan vi fortsätta diskussionen sedan.
Citera
2008-01-11, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony Clifton
Vad tyckte han själv om att kritiken mot invandringspolitiken
tegs ihjäl var det nåt han fann befogat eller beklagligt?

För övrigt tycker jag inte att det finns något beundransvärt att
erkänna saker och ting innanför slutna dörrar, det kan vilken
krake som helst klara av. Tills den dagen han offentligt
går ut och ber hela svenska folket om ursäkt så är han
en lögnare och en landsförädare av värsta sort...

Du har inte heller förstått mitt inlägg #0.
Läs igen, begrip, så fortsätter vi diskussionen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in