2002-07-19, 11:21
Medlem
I en riksdagsmotion med Holger Gustafsson (KD) som huvudman föreslås det att kriminalisera KD.
En god vän till mig som är medlem i en patriotisk kristen församling i Sverige (den enda www.nyajerusalem.com) hade frågat ett av kräken som skrivit under om detta påstående skulle gälla även SD och ND och inte bara nazistiska organisationer, varpå PK-svinet hade svarat:
"Självklart ska alla flykting- och invandringsfientliga sammanslutningar innefattas av sagda kriminalisering."
Vi ska alltså betraktas som kriminella enligt dessa kräk som dessutom vill inrätta en speciell författningsdomstol för att ta itu med brott som begås av svenskar mot invandrare.
Brott som invandrare begår blundar man självklart för!

Här följer den vidiga motionen:

Kriminalisera deltagande eller stöd till rasistiska organisationer

En successiv, långsam våldsökning bekräftar att samhället under avsevärd tid misslyckats med normöverföringen till de nya generationerna. De rasistiska och nazi-inspirerade yttringar som drabbat vårt samhälle de senaste åren är ett exempel. Dessa yttringar har varit grogrunden för våldsbrott med rasistiska förtecken och viss organiserad brottslighet av ideologisk karaktär. Kristdemokraterna ser allvarligt på denna utveckling. Det demokratiska samhället undergrävs av de rasistiska organisationerna och de brott som följer i dessa organisationers spår.

Den svenska regeringen har av FN:s kommitté mot rasdiskriminering i snart 30 år kritiserats för sin underlåtenhet att effektivt lagstifta mot rasistisk propaganda i organiserad form. Från svenskt håll sägs att vår lagstiftning för att stävja hets mot folkgrupp skulle vara tillräcklig, och detta envisas man med trots att FN-kommittén lika enständigt förklarar att det inte räcker.

Vi anser att lagstiftarna måste ge tydliga signaler. Det är riktigt och viktigt att i regeringsformen inskränka föreningsfriheten vid förföljelse av t ex invandrare eller flyktingar eller vid förföljelse på grund av nationellt ursprung eller trosbekännelse. Vi anser att enskildas deltagande i rasistiska organisationer måste kriminaliseras. Eftersom det inte finns specificerade bestämmelser om ideella föreningar så kan den förening som förbjuds idag snabbt återuppstå under annat namn i morgon. Därför är det mycket effektivare att kriminalisera det enskilda deltagandet i den typen av organiserad rasism.
2002-07-19, 11:49
Medlem
Inte för att jag har några som helst sympatier för rasism och annan idioti, men att förbjuda åsiktsyttringar, hur dumma obekväma de än må vara, är att göra avkall på demokratin och yttrandefriheten. Själv tycker jag att den lagstiftning som finns idag är för sträng, då folk straffas för att yttra vissa åsikter. De styrande i Sverige är helt enkelt för lata för att ta debatten. Så mycket enklare att kväsa den. Inser de inte att det innebär att rasisterna får föra fram sina (oftast helt grundlösa) argument näst intill obesvarade? Bara för att de inte syns i de stora medierna betyder inte att den inte finns och frodas.
Nej, för helvete! Rasismen skall inte tystas med diktaturmetoder, den skall bekämpas med en saklig debatt. Våra folkvalda verkar dock inte ha nog med råg i ryggen för att göra detta.
2002-07-19, 13:25
Medlem
De folkvalda är fega kräk som sticker iväg med svansen mellan benen. En orsak att de inte vill ta debatten är att de orimliga kostnaderna för flyktingpolitiken kommer upp på tapeten vid en eventuell diskussion, och då är det dom själva, och inte vi nationella som får stå i skamvrån...
2002-07-19, 13:35
Medlem
EXAKT!
2002-07-19, 16:01
Medlem
pyr0man1cs avatar
HAHAHA engelbrekt nu får du allt smaka på din egen medicin! kanske du förstår hur det känns att vara bög ibland? KD är inte alls olika era jävla nationalistpartier, dom vill också ha åsiktsmonopol! :twisted:

p.s. min egentliga åsikt i frågan stämmer helt överens med det som herr mannelig sa ovan, att förbjuda vissa partier (!) är väl ovärdigt t.o.m. en parlamentarisk demokrati?! 8O
2002-07-19, 18:15
Medlem
Jag är i och för sig ingen beundrare av högerspökena i KD, men jag ger credit åt alla som förtjänar det.

BRA JOBBAT KD! Vi vanliga människor har fått nog av rassar som ostraffat bryter mot LAGEN om hets mot folkgrupp
2002-07-19, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyr0man1c
HAHAHA engelbrekt nu får du allt smaka på din egen medicin! kanske du förstår hur det känns att vara bög ibland? KD är inte alls olika era jävla nationalistpartier, dom vill också ha åsiktsmonopol! :twisted:

p.s. min egentliga åsikt i frågan stämmer helt överens med det som herr mannelig sa ovan, att förbjuda vissa partier (!) är väl ovärdigt t.o.m. en parlamentarisk demokrati?! 8O

Öh? Vadå att "era jävla nationalistpartier vill ha åsiktsmonopol" ??
Det är ju för fan SD och ND om några som förespråkar en ÖPPEN DEBATT
i allt !! KD ingenting annat än hycklande pensionärer som litar för mycket på "herren" !
2002-07-20, 19:05
Medlem
pyr0man1cs avatar
aah, så det är INTE ND och SD som klassar alla med avvikande sexuell läggning t.ex. som 'sjuka'? ND, SD, V och KD är väl de partier som i högst grad förespråkar statligt förmynderi, dvs åsiktsmonopol?

Citat:
KD ingenting annat än hycklande pensionärer som litar för mycket på "herren" !

där har du definitivt en poäng.
2002-07-21, 01:02
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyr0man1c
aah, så det är INTE ND och SD som klassar alla med avvikande sexuell läggning t.ex. som 'sjuka'? ND, SD, V och KD är väl de partier som i högst grad förespråkar statligt förmynderi, dvs åsiktsmonopol?

Citat:
KD ingenting annat än hycklande pensionärer som litar för mycket på "herren" !

där har du definitivt en poäng.

Faktum är att det är KD som anser att homsexuella är sjuka, på kommunstyrelse möte i Uppsala kommun vart ett möte avbrutet sedan man misslyckats med att få tyst på en av de hycklande i KD. Han mässade på om att homosexuella lider av en störning i hjärnan osv...kommer inte ihåg namnet på idioten som yttrade sig men jag minns att det vart debatt om det i kvällstidningarna i våras.
2002-07-21, 03:04
Medlem
Jag är precis som Gurra S emot rasism, men förstår dock inte varför SD skulle kriminaliseras. Bara för att vänstermänniskor fått för sig att en rasist kan enbart vara vit och hata mörkhyade, även kritik mot invandringspolitik är rasistiskt, svammel svammel? Ska vi kriminalisera rasism så ska vi fanimig gå efter den allmänna definitionen av rasism. Dvs inte den svenska PK-maffians definition.

En annan tanke som slog mig var den, att om rasism ska kriminaliseras så ska det fan gälla islam också.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback