2008-01-10, 20:45
Medlem
vendla83s avatar
Någon som kan rekomendera veterinär i stockholms området?
Samt någon som kan avråda från dåliga kliniker?
Berätta vad har ni för erfarenheter?
Citera
2008-01-10, 20:51
Medlem
rednandslimys avatar
Beror lite på vilket djur du har och anledning till besöket.
Citera
2008-01-10, 20:58
Medlem
MisterToms avatar
Nacka Djurklinik slår jag ett ganska stor slag för. http://www.nackadjurklinik.se/Nacka_...Startsida.html
Väldigt kunniga, mycket snälla och duktiga och engagerade. Fina lokaler med.

Däremot mycket negativ kritik till Sjöstadens veterinärpraktik.
http://www.sjostadensvetpraktik.se/
Extremt litet, förvirrad och inte så kunnig veterinär, inte alls bra med människor för fem öre, dålig utrustning.

Detta har jag dock endast erfarat genom besiktningar på hund.
Citera
2008-01-10, 21:04
Medlem
vendla83s avatar
Har både katt och hund.
Ska inte dit för något speciellt nu, men ibland måste man ju till veterinären så det kan va kul å läsa lite vad folk tycker!
Citera
2008-01-11, 00:18
Medlem
sthlmstjejens avatar
Kan varmt rekommendera BROMMA DJURKLINIK, otroligt bra veterinär, väldigt mån om djuren (det märks), trevlig, och prisvärd.
*rekommenderarvarmt*
Citera
2008-01-11, 01:47
Medlem
Jag har gått till Årstakliniken i 20 år familjen gick dit med boxtrarna.. Dom är helt okey kanske lite äldre utrustning men är det nått särskillt så skickar dom en till större djursjukhus.. Årstakliniken kan dock göra mindre operationer, röntga osv.. Bra priser..
Citera
2008-01-11, 02:33
Medlem
Psyko Dads avatar
Albano & Spånga har jag bra erfarenheter av. Nu håller jag mig till Albano. Cecilia en yngre mkt trevlig & engagerad veterinär har mitt förtroende. Hon hittade felet på min hund som flera abdra har missat. Så där håller jag mig nog kvar.
Citera
2008-01-18, 05:40
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko Dad
Albano & Spånga har jag bra erfarenheter av. Nu håller jag mig till Albano. Cecilia en yngre mkt trevlig & engagerad veterinär har mitt förtroende. Hon hittade felet på min hund som flera abdra har missat. Så där håller jag mig nog kvar.

Om du med spånga menar västerorts djursjukhus så har jag betydligt sämre erfarenheter. Jag kommer självklart inte ihåg vad vet. hette men det var en rätt grå och tråkig kvinna i 50-årsåldern som om jag inte missminner mig hade en svag brytning a'la öststat. Är dock osäker på brytningen. Det kan vara mitt minne som spelar mig ett spratt. Det var ganska länge sedan, 1999 eller 2000.

Min katt hade på kort tid tappat en del vikt och drack ganska mycket så jag gick till västerorts djursjukhus med henne. Jag berättade lite om beteendet och vet. klämde lite på henne. Diagnosen blev att hon var uttorkad. Hon fick lite vätska insprutad under huden och sen var det bara tack & hej, betala gör du i kassan. Hon blev inte bättre och en vecka senare så kände jag mig tvungen att åka med gumman till det där "stora sjukhuset söder om stan med akutmottagning". Där tog dom några prover och konstaterade ganska snart att det var njurarna (eller levern, kommer ärligt talat inte ihåg) som hade ett lågt *någonting*-värde och att dom i princip var slut.

Den vet. (en snygg tjej i 25årsåldern) frågade när jag hade upptäckt att katten inte mådde bra och frågade varför jag inte kommit in tidigare. Efter min redogörelse så blev hon väldigt förbryllad och mumlade något om "konstigt" och "vanlig sjukdom" och försvann raskt ut ur rummet för att låta mig & morsan säga adjö till gumman.

När hon senare kom tillbaka med den "sista" sprutan så är hon "back to normal" och väldigt undflyende i svaren på mina upprörda frågor. Det jag ändå lyckades lirka ur henne var att det min katt drabbats av inte på något sätt var ovanligt och dessutom rel. lätt att diagnosticera med ett prov. Men hon var väldigt noga med att inte kritisera den andra vet.

När jag senare försökte få kontakt med kärringen på västerorts .... så lämnade jag mängder av meddelanden och blev hela tiden upplyst om att hon skulle kontakta mig.

Tror ni hon ringde?

Nu är det ju inte alls säkert att min katt hade klarat sig även om felet hade upptäckts tidigare men den nonchalans som vet. uppvisade är rätt skrämmande och det faktum att hon aldrig hörde av sig tycker jag är ganska talande.

Det här blev långt men mitt kattskrälle betydde så galet mycket för mig så den kärringen kommer jag hata länge.

/#LOUDmouth#
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in