Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-02-23, 19:41
  #133
Medlem
WERYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomtemoor
Fy fan. Jag MÅSTE HA HJÄLP!
Började spela häromdagen och sitter fan fast...
Spelade som satan när jag var barn men klarade der faktiskt otroligt nog aldrig.
Nu är jag på värld 8, "eldvärlden" och bana 1. En bit in i banan ska man hoppa från fast mark till ett rör, där finns en sån där not som man hoppar på och så kan man hoppa lite högre typ. Men jag kommer ju fan inte över till röret!! Går inte ens att flyga dit!
Fan jag är helt förstörd och hittar inga fusk om just detta.
Snälla heeeelp.

Det är en fråga om skills och fingerfärdighet. Du måste öva dig så du blir träffsäker när du hoppar och ibland så räcker det inte med att stanna på ett ställe o ta ny sats utan man måste fortsätta springa o hoppa på direkten. Du skulle se mig spela SMB2: Lost Levels så ser du exakt hur jag menar med den träffsäkerheten och det är även bra att lära sig "stompa" på fienden så man studsar uppåt och får lite kraft i hoppet. Öva på såna saker och den dagen du märker att det finns 50+ extraliv i bagaget efter halva resan då kan du vara säker på att du är skillad
Citera
2010-02-26, 02:32
  #134
Medlem
Sjoestedts avatar
Fan vad sjukt kul det här spelet är, minns när jag nötade det med farsgubben när man var barnsben. Klarade dock det aldrig det var något i någon värld som vi failade på hela tiden. Zsnesw emulatorn fungerar sjukt bra btw
Citera
2010-02-26, 09:16
  #135
Medlem
Kautings avatar
http://images.tradera.com/557/97291557_1.jpg

Den kanske ni kan behöva
Citera
2010-02-27, 06:06
  #136
Medlem
Synt4x_3rr0rs avatar
Tror inte det var nämnt i denna tråden men Super Mario Bros 3 hade 20 års jubileum den 12:e denna månaden.
I alla fall i USA. Spelade igenom spelet då men använde flöjtarna.
Citera
2010-03-01, 02:42
  #137
Medlem
WERYs avatar
Äsch det behövs ingen guide. Lär man sig bara vägen på vissa banor i 6an och 7ans värld så löser sig resten och det är lätt att lära sig dessa. Även om man har guiden så ersätter den inte spelarens skills

Då var det 2 år sen SMB3 hade 20års jubileum i Japan. I Sverige var vi såpass sena att resten av världen(USA och Japan = resten av världen) hade fått Super Nintendo redan när vi fick SMB3. MEn spelet var populärt.

Läste att när det kom 1988 så älskade folk spelet så mkt att dom tom skolkade från skolan för att sitta hemma o spela det. Haja på att man gillar spelet då
Citera
2010-03-01, 14:56
  #138
Medlem
Kautings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WERY
Läste att när det kom 1988 så älskade folk spelet så mkt att dom tom skolkade från skolan för att sitta hemma o spela det. Haja på att man gillar spelet då

Ja, men det är knappast något unikt för SMB3 Tänk vilka studieresultat man hade fått utan ett gediget konsolintresse...
Citera
2010-03-10, 17:55
  #139
Medlem
XXtazys avatar
När kommer nästa retroklubb då?
Citera
2010-03-28, 05:03
  #140
Medlem
Nicklas.Ws avatar
Kartor på alla banor/världar:
http://www.mariomayhem.com/downloads...maps/index.php
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback