Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-01-10, 19:20
  #1
Medlem
Folket måste hållas i okunskap - det är varje diktators ledande princip. För femtielfte gången i ordningen praktiseras den nu av suicidaldhimmikraterna:

Citat:
Det blir ingen utredning om kostnaderna för flyktingmottagningen i Bromölla. Den socialdemokratiska majoriteten har ändrat sig efter hård kritik och river upp beslutet, skriver lokala medier.

Förslaget om ett bokslut över kostnaderna kommer från invandrarkritiska Sverigedemokraterna. Men alla partier i Bromölla ställde sig ursprungligen bakom det.

Socialdemokraternas partisekreterare Marita Ulvskog uppmanade på torsdagen den socialdemokratiska majoriteten att stoppa förslaget. Ulvskog anser att man inte kan räkna på lönsamhet eller icke lönsamhet när det gäller integration.

- Under dagen har jag insett att det mer och mer blir så att jag blir anklagad för att vara främlingsfientlig, och att jag skulle stödja Sverigedemokraterna, säger kommunalrådet Åke Hammarstedt (s) till SVT:s Sydnytt.

Därmed river socialdemokraterna upp beslutet om att beräkna flyktingkostnaderna.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_760351.svd

Den galna kommunisthaggan säger:

Citat:
Vi sätter oss inte och räknar på människovärdet i ekonomiska beräkningar. Vi räknar inte asylrätten, eller kostnaden för äldreomsorg eller handikappomsorg eller något annat i ekonomiska termer. Vi gör inte så, därför att människovärdet kan inte beräknas på det sättet.

Vilket bisarrt självmål. Givetvis beräknar man kostnaden för äldreomsorg och handikappomsorg, hur skulle man annars kunna göra en budget som går ihop? Haggan är både vidrig och korkad.

Det är sjukt att rösta på detta antidemokratiska parti. Riktigt riktigt sjukt.

Ulven stöds även av pissliberala Asylsvenskan.
Citera
2008-01-10, 19:26
  #2
Medlem
Veyrons avatar
Jag föreslår att Marita Ulvskog genom tvångsbeslut får sälja alla sina ägodelar och skänka pengarna till flyktingbudgeten. Vägrar hon är hon en rasist som sätter en prislapp på människovärde.
Citera
2008-01-10, 19:29
  #3
Medlem
Mycket bra inlägg, såg även att aftonbladet hade dig länkad under bloggportalen
Citera
2008-01-10, 19:36
  #4
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Citat:
Vi sätter oss inte och räknar på människovärdet i ekonomiska beräkningar. Vi räknar inte asylrätten, eller kostnaden för äldreomsorg eller handikappomsorg eller något annat i ekonomiska termer. Vi gör inte så, därför att människovärdet kan inte beräknas på det sättet.

Gör man inte? Jag trodde tvärtom att det var en av politikernas huvuduppgifter - att beräkna kostnader, lägga upp en budget och se till att kostnaderna inte skenar iväg och att skattepengarna räcker till.
Märkligt, vi får ju hela tiden höra från både moderater och sossar hur kostsam t ex sjukvården är, hur höga socialbidragskostnaderna är för varje kommun, hur mycket arbetslösheten kostar osv. Gäller detta bara när man pekar ut kostnader för svenskar?
Citera
2008-01-10, 19:37
  #5
Medlem
Heinzes avatar
http://www.flashback.org/showthread.php?t=601837´
Citera
2008-01-10, 19:45
  #6
Medlem
deliverers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allas vår Marita
Vi sätter oss inte och räknar på människovärdet i ekonomiska beräkningar. Vi räknar inte asylrätten, eller kostnaden för äldreomsorg eller handikappomsorg eller något annat i ekonomiska termer. Vi gör inte så, därför att människovärdet kan inte beräknas på det sättet.
Aha, så det är därför som:
http://www.flashback.org/showthread.php?t=602090

Det roligaste är att inte en enda journalist kommer uppmärksamma detta underbara självmål. Men jag måste ändå tillstå att det är mycket bättre att ha sossar i riksdagen än moderater. Sossarna bjuder iaf. på lite underhållning för våra skatteslantar.
__________________
Senast redigerad av deliverer 2008-01-10 kl. 19:49.
Citera
2008-01-10, 19:46
  #7
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Tryckfrihetsförordningen bör ändras. Ett tillägg, om *Pk-ismens okränkbarhet*, bör införas. Det är ju så Sverige fungerar i praktiken. Ett litet steg, mot ett stort, TYST Sverige.

"Gud bevare konungen (invällar-tjaabo?... nä) och fosterlandet" (varför då, Gud har ju inte gjort ett sk-t på femtio år för Sverige?)
Citera
2008-01-10, 19:54
  #8
Medlem
Veyrons avatar
Bryter inte Ulvskog mot offentlighetsprincipen genom att hävda att medborgarna inte har rätt att veta vad skattepengarna går till och hur de används? Någon som är sugen på att anmäla?
Citera
2008-01-10, 19:56
  #9
Medlem
Ett litet djurs avatar
Det är inte mycket, men det är något. svds ledarblogg uppmärksammar detta:

Klart Bromölla ska räkna på asylkostnaderna

Det debatterades nästan hela dagens Ring P1 (annan länk).

Täppas hade fruktansvärt svårt att komma med motargument till varför man inte skulle ränka på detta. Mycket underhållande och till slut ger han i princip upp.

Ingen vettig människa kan försvara varför man inte skulle göra en beräkning på detta.
Citera
2008-01-10, 20:01
  #10
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grue
Folket måste hållas i okunskap - det är varje diktators ledande princip. För femtielfte gången i ordningen praktiseras den nu av suicidaldhimmikraterna:



http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_760351.svd

Den galna kommunisthaggan säger:



Vilket bisarrt självmål. Givetvis beräknar man kostnaden för äldreomsorg och handikappomsorg, hur skulle man annars kunna göra en budget som går ihop? Haggan är både vidrig och korkad.

Det är sjukt att rösta på detta antidemokratiska parti. Riktigt riktigt sjukt.

Ulven stöds även av pissliberala Asylsvenskan.

Jag har också svårt att förstå motiveringen, även om jag tycker beslutet i sig är helt riktigt. Självklart måste asyl- och flyktingmottagningen ha en tydlig budget och en förankring i de lokala finanserna. Däremot blir ju en beräkning oå de siffror man har tillgängliga helt meningslösa, vilket borde ha varit anledningen till att den inte görs.
Citera
2008-01-10, 20:03
  #11
Medlem
Carpe Diems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
http://www.flashback.org/showthread.php?t=601837´
Sänder över tråden till I&I.
/mod.
Citera
2008-01-10, 20:08
  #12
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare

Gäller detta bara när man pekar ut kostnader för svenskar?

Just precis så, du är inget värd som svensk, och de har heller inget BEHOV av att ställa upp för dig, då de känner sig så pass säkra på att de har kontroll på landets framtid!
-----------------------------
Ps: jag är nöjd med din utveckling, att ha insikt i samhällets utveckling och framtid.
--------------
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback