Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-01-10, 12:47
  #1
Medlem
Hur klarar man som en relativt lat person av att plugga åtta timmar om dagen i en vecka? Finns det någon bra metod?
Citera
2008-01-10, 13:02
  #2
Medlem
timpakays avatar
Jag är också rätt lat och det jag har märkt är att när man väl börjar så lossnar det. Det är också bra att plugga bort från datorn, tex hemma hos flickvännen. Annars är det jävligt enkelt att tex bara pausa för att glo på flashback i en kvart, men det slutar med att man pysslar med helt andra grejer.

Annars så är det väl bara bestämma dig för att och tvinga dig själv att plugga den mängden. Dela upp det till 4h morgon och 4h kväll kan också underlätta.
Citera
2008-01-10, 18:26
  #3
Medlem
Håll dig undan från datorn. Ett tips är att sätta sig i biblioteket, där är det lugnt och dessutom svårt att fastna vid något annat.
Citera
2008-01-10, 18:57
  #4
Medlem
Jag brukar gå in på en bilfirmas hemsida och drägla över alla snygga bilar. Sedan tänker jag "om jag vill ha råd med den bilen, så måste jag klara den här tentan".

Har funkat hittils.
Citera
2008-01-10, 19:37
  #5
Medlem
Deannas avatar
Plugga något du tycker är skitkul så finns alltid motivationen..
Annars brukar jag tycka att det är skittråkigt att harva studielitteraturen så jag läser mycket övrigt också i ämnet. Då får man dels ne fördjupning och dels läser man ofta bättre texter än den litteratur som jag har..

Plugga med kompisar är ofta ganska trevligt. Förklara för varandra skapar en djupare förståelse för ämnet. Jag tycker det kan vara trevligt att träffas över en kopp kaffe och prata igenom föreläsningarna och studielitteraturen någon gång i veckan.

Bäst av allt är nog att hitta din egen pluggstil.. Jag pluggar ofta framför tvn och har gjort det sedan högstadiet.. Detta irriterade mina föräldrar och numera min sambo, ingen kan väl få in något då de gör flera saker samtidigt? Tydligen kan jag det i alla fall..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback