Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-01-10, 05:45
  #1
Avstängd
Odess avatar
http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink....40&lpos=rubrik

Jag undrar fortfarande vad som anses vara en rimlig ersättning efte 365 dagar.

Har man valt att inte betala a-kassan. Då får man skylla sig själv!

Samtidigt vill ni sossar ta in flyktingar pga eran solidarietet

Citat:
- Man upplever att man har svårare ärenden att hantera, säger Nina Willborg som är enhetschef för ekonomiskt bistånd i Rinkeby-Kista.
- Och det finns väldigt många som saknar ersättning men jag kan inte säga att vi ser en ökning, fortsätter hon.

Svårare ärenden... vad menar dom?? Många saknar ersättning? Är a-kassan ett bidrag eller en försäkring?
__________________
Senast redigerad av Odes 2008-01-10 kl. 06:03.
Citera
2008-01-10, 06:09
  #2
Medlem
Det bör noteras att de upplever att de får jobba hårdare.
Med tanke på att alla anställda hos socialen garanterat är (s)-märkta så är det kanske inte så konstigt.
Citera
2008-01-10, 06:30
  #3
Avstängd
Odess avatar
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?...5&lpos=extra_0

Hyckleriet i Sverige

Citat:
Flyktingar som arbetar kostar inte kommunerna någonting alls. Ändå får kommunen behålla den statliga schablonersättning som betalas ut för varje flykting under cirka tre år. I år är bidraget 181 400 kronor per vuxen.

Flyktingar som arbetar kostar inte kommunerna nånting alls. Varför ska då ersättning på 181.400 betalas ut i 3 års tid?

Sen gnäller dom att sociablidragen ökar pga a-kassan

Ja jävlar!! När en flykting kostar nästan en halvmiljon på 3 år!
Citera
2008-01-10, 10:53
  #4
Avstängd
Odess avatar
Är det bara jag som reagerar på att under 3 år kostar en flykting 544.200kr om denna jobbar, om den blir arbetslös och får bidrag så ökar den

Hur mycket får en svensk under 3 år om denna går på soc? Knappast 544.200?

Härligt med solidaritet va?!

Citera
2008-01-10, 12:01
  #5
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odes
Är det bara jag som reagerar på att under 3 år kostar en flykting 544.200kr om denna jobbar, om den blir arbetslös och får bidrag så ökar den

Hur mycket får en svensk under 3 år om denna går på soc? Knappast 544.200?

Härligt med solidaritet va?!


Jag tycker också det är för jävligt, frågan är vad regeringen kommer
att göra åt det? Inget skulle jag tro då KD säkert är nöjda med dagens
ordning.
Citera
2008-01-10, 13:07
  #6
Avstängd
Odess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Jag tycker också det är för jävligt, frågan är vad regeringen kommer
att göra åt det? Inget skulle jag tro då KD säkert är nöjda med dagens
ordning.


I min kommun ligger snittet för socialbidrag på 6000. Sossarna gnäller att socialbidragen ökar i 80 kommuner. Men vill tvinga dessa kommuner att ta emot fler flyktingar genom bidragersättning

Få 6000 i månaden blir 72.000 mot flyktingens kostnad på 181.000

Att ge kommunerna 181.000 trots att flyktingen jobbar är enbart en muta! Blir flyktingen arbetslös tas tydligen bidrag från denna summa

Oavsett vilket så kostar flyktingen dubbelt så mycket än genomsnittet av en socialbidragstagare!
Citera
2008-01-10, 13:12
  #7
Moderator
Strix m/94s avatar
Det tycks...

...ligga nära till hands att konstatera att a-kassan i många år således varit en form av maskerat lyxsocialbidrag, vilket nu kommit i dagen. Försäkring? Pah!
Citera
2008-01-10, 13:27
  #8
Avstängd
Odess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
...ligga nära till hands att konstatera att a-kassan i många år således varit en form av maskerat lyxsocialbidrag, vilket nu kommit i dagen. Försäkring? Pah!

Klart det var lyxkassa

Vilka lovar Måna höja taket för och vilka kan köpa inkomstförsäkringar med tak på 34.000 hos LO?
Citera
2008-01-10, 16:48
  #9
Medlem
Alla dessa problem har bara en grund: LAS.

Personligen har jag 2 års a-kassa, inga karensdagar, 100% sjukförsäkrad. Och för att upplysa er borgare, som tror att detta land har enorma problem med arbetslöshet pga att "det inte lönar sig att jobba", så har ni helt fel.
Så går det om man gör det enkelt och säkert för företag att anställa.
Citera
2008-01-10, 17:02
  #10
Medlem
Bengt Brahes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odes
Är det bara jag som reagerar på att under 3 år kostar en flykting 544.200kr om denna jobbar, om den blir arbetslös och får bidrag så ökar den

Hur mycket får en svensk under 3 år om denna går på soc? Knappast 544.200?

Härligt med solidaritet va?!


Ja annars är det inte lönsamt för kommunen att ta emot skiten, bygga nya bostäder, anställa tolkar, anpassa skolor, språklärare, tvättstugevärdar och horder av blattedaltare i integraschoonens heliga namn.
Citera
2008-01-10, 17:09
  #11
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Det bör noteras att de upplever att de får jobba hårdare.
Med tanke på att alla anställda hos socialen garanterat är (s)-märkta så är det kanske inte så konstigt.

Nej många inom soss är faktiskt sverigedemokrater även om de flesta tvingas ligga lågt med det. Du blir till en början förvånad, det är naturligt. Men tänk efter, vad har dessa personer sett och vad har de fått dem att inse och vad har de därefter tagit ställning för????
Citera
2008-01-10, 17:30
  #12
Medlem
är väl inte bara a-kasse snubbar som haft ett jobb i hela sitt liv som blivit utförsäkrade som söker socialbidrag.

vi tog väl emot 130000-150000 socialbidragstagare(37000+anhöriginvandrare+annat) från irak/somalia/afganistan/ryssland och andra pissländer.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback