2008-01-09, 17:50
Medlem
FarbrorGuds avatar
Tjenare. Nu är det så att jag har ett mindre hjul med Brie som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med, Jag har ätit en herrans massa nu och börjar tröttna, någon som kanske sitter på nått roligt recept eller något expriment som jag skulle kunna använda min brie till?

Mvh FBG
Citera
2008-01-09, 17:55
Medlem
FarbrorGuds avatar
Har hittar detta från vinguiden.com men känns inte riktigt som att jag är sugen på fikon.

Brieostgratinerade fikon
4 portioner

4 fikon
4 rågade tsk Petit Brie Président
ca 2 msk flytande honung

Gör så här: Sätt ugnen på 225° grill. Skär ett kryss halvvägs ner i fikonen. Lägg en rågad tesked brieost i varje fikon. Placera fikonen på ett litet ugnssäkert fat och ringla över honungen. Gratinera i mitten av ugnen med ugnsluckan öppen tills osten har smält, ca 5 min.
Citera
2008-01-09, 18:25
Medlem
tetZIXs avatar
Mkt enkelt är varm hjortronsylt och brie. Annars är inbakad brie också rätt gott: http://www.ica.se/FrontServlet?s=mat...receptid=50336

Blir du helt less på skiten kan du alltid ersätta den rivna osten i t.ex. lasagnesåsen med brie. Eller i annan ostsås. Resultat varierar.
Citera
2008-01-09, 18:31
Medlem
poojks avatar
salami och brie mackor är ju kanon, helst ett grovt men saftigt bröd, smör sen peppar salami och sedan brie mycket god kombination gärna mycket av salamin och brien
Citera
2008-01-09, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poojk
salami och brie mackor är ju kanon, helst ett grovt men saftigt bröd, smör sen peppar salami och sedan brie mycket god kombination gärna mycket av salamin och brien

Testa gärna bacon och brie på smörgås, funkar väldigt bra enligt mig.
Citera
2008-01-09, 21:29
Medlem
Memnoks avatar
Fritera den och ät den med hjortronsylt.... *dräggel*
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in