Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-11-17, 20:50
  #169
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Jag har ju visat Elias citat. Förstår du inte vad de innebär?

Nej, men när någon faktiskt använder bestämd form:

Som du kan se så generaliserar Elias om och om igen.
Jo, jag förstår mycket väl vad Elias menar - att han inte drar alla judar över en kam - men du verkar ha en aning svårare för det av någon outgrundlig anledning. Om du slutar tänka känslomässigt kanske även du begriper att din kritik är obefogad och saknar verklighetsförankring trots användandet av bestämd form, som verkar vara din akilleshäl. Kanske du kan bidra med ett bättre sätt att uttrycka sig på?

Förstod du verkligen inte innebörden av min jämförelse med fyllskallar på semester? Varför inte bara erkänna att du inte drar samma parallell när du läser om svenska fylleorgier som du gör när du läser judekritiska inlägg på FB?

Kanske vill du svara på mina tidigare ställda frågor denna gång: Varför reagerar du så starkt och varför har du så svårt att acceptera att det bevisligen existerar ett aggresivt hat och en rasistjudisk förintelselust?
Citera
2008-11-17, 21:24
  #170
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Jo, jag förstår mycket väl vad Elias menar - att han inte drar alla judar över en kam
Det framgår inte alls av de inlägg som jag visade. OK, det är inte alltid lätt att utrycka sig tydligt i skrift, men alla vi andra får ju också dras med samma börda.
Ezzelinos inlägg som jag citerade var ett exempel på ett mer nyanserat ställningstagande.

Citat:
Kanske vill du svara på mina tidigare ställda frågor denna gång: Varför reagerar du så starkt och varför har du så svårt att acceptera att det bevisligen existerar ett aggresivt hat och en rasistjudisk förintelselust?
Om du kollar mina inlägg så kommer du att finna att jag inte har hävdat motsaten. Jag kan inte påstå att jag vet någonting om de läror och seder osv som Ezzelino refererar till.
Men generaliseringar duger inte i en seriös debatt.
Fakta: Anders Eklund har våldtagit och mördat Engla. Vad skulle du tycka om någon debattör i ett annat land säger: 'Svenskarna våldtar och mördar barn!!'??
Seriöst?
Citera
2008-11-17, 22:20
  #171
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Det framgår inte alls av de inlägg som jag visade. OK, det är inte alltid lätt att utrycka sig tydligt i skrift, men alla vi andra får ju också dras med samma börda.
Ezzelinos inlägg som jag citerade var ett exempel på ett mer nyanserat ställningstagande.

Om du kollar mina inlägg så kommer du att finna att jag inte har hävdat motsaten. Jag kan inte påstå att jag vet någonting om de läror och seder osv som Ezzelino refererar till.
Men generaliseringar duger inte i en seriös debatt.
Fakta: Anders Eklund har våldtagit och mördat Engla. Vad skulle du tycka om någon debattör i ett annat land säger: 'Svenskarna våldtar och mördar barn!!'??
Seriöst?
Men det är ju ungefär det jag flera gånger försökt påpeka för dig med hjälp av fylleritesen. Det finns alltså ingen anledning att förutsätta att någon skribent menar alla judar om man inte har särskilda skäl att smutskasta debattören och dennes åsikter, enligt min mening, och du ger ju det intrycket när du, trots att både Elias och andra klargjort för dig att så inte är fallet, fortsätter att älta samma sak om och om igen. Jag fattar helt enkelt inte att någon överhuvudtaget kan dra den slutsats du gör när samma person(er) oftast länkar till material från judiska källor - (förutsatt att man inte har en (förintelse- ) agenda!?!
Citera
2008-11-17, 22:27
  #172
Medlem
EliasAlucards avatar
FritzDaCat, sluta dansa runt ämnet med off topic och cirkeldiskussion. Försök istället hålla dig till topic och diskutera trådens inlägg, där sakliga inlägg med länkar till judechauvinistsidor har postats, istället för att förstöra tråden med den här tråkiga och onödiga diskussionen du håller vid liv.

BlizzardKing, mata inte trollen.

OnTopic:

Vi har än så länge kommit fram till att den judiska religionen har en stark potential för folkmord och etniska rensningar. Detta är något även sekulära ateister, humanister och whatnot, brukar kritisera kristendomen för, när de egentligen menar judendomen (men eftersom de brukar vara intellektuellt oärliga, så riktar de sin kritik mot kristendomen istället för judendomen, eftersom det gynnar deras politiska agenda bättre att göra så). Historiskt sett har den judiska religionen, varit mycket rasistisk och agerat som en slags stamreligion för det judiska folket. I moderna tider så har vi sett judar etniskt rensa palestinier, vad finns det som styrker att de gör så och är motiverade av religiösa, judiskt religiösa, skäl?
__________________
Senast redigerad av EliasAlucard 2008-11-17 kl. 22:34.
Citera
2008-11-17, 22:34
  #173
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
FritzDaCat, sluta dansa runt ämnet med off topic och cirkeldiskussion. Försök istället hålla dig till topic och diskutera trådens inlägg, där sakliga inlägg med länkar till judechauvinistsidor har postats, istället för att förstöra tråden med den här tråkiga och onödiga diskussionen du håller vid liv.
Pröva att posta ett nyanserat inlägg i det ämne som vi talade om, så kommer du att märka att det blir mycket svårare för mig att kritisera dig.
Kolla t.ex hur Ezzelino har uttryckt sig.


Edit:

Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Vi har än så länge kommit fram till att den judiska religionen har en stark potential för folkmord och etniska rensningar. Detta är något även sekulära ateister, humanister och whatnot, brukar kritisera kristendomen för, när de egentligen menar judendomen (men eftersom de brukar vara intellektuellt oärliga, så riktar de sin kritik mot kristendomen istället för judendomen, eftersom det gynnar deras politiska agenda bättre att göra så). Historiskt sett har den judiska religionen, varit mycket rasistisk och agerat som en slags stamreligion för det judiska folket. I moderna tider så har vi sett judar etniskt rensa palestinier, vad finns det som styrker att de gör så och är motiverade av religiösa, judiskt religiösa, skäl?

Titta, det går ju om man anstränger sig!
__________________
Senast redigerad av FritzDaCat 2008-11-17 kl. 22:48.
Citera
2008-11-17, 22:42
  #174
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Men det är ju ungefär det jag flera gånger försökt påpeka för dig med hjälp av fylleritesen. Det finns alltså ingen anledning att förutsätta att någon skribent menar alla judar om man inte har särskilda skäl att smutskasta debattören och dennes åsikter, enligt min mening, och du ger ju det intrycket när du, trots att både Elias och andra klargjort för dig att så inte är fallet, fortsätter att älta samma sak om och om igen. Jag fattar helt enkelt inte att någon överhuvudtaget kan dra den slutsats du gör när samma person(er) oftast länkar till material från judiska källor - (förutsatt att man inte har en (förintelse- ) agenda!?!
Om en skribent inte kan uttrycka sig klart så är det dennes eget ansvar. Länkarna gör ju inte hans ord osagda.

Men sure, vi kan skippa denna diskussion, och jag ser fram emot mer precisa exempel på vad EA menar.

Edit
It's getting better...
__________________
Senast redigerad av FritzDaCat 2008-11-17 kl. 23:35.
Citera
2008-11-23, 22:51
  #175
Medlem
Deannas avatar
Som vanligt diskuterar vi trådens ämne och inte varandra, vill ni snacka skit så finns PM.
/mod
Citera
2011-12-17, 15:38
  #176
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Kul, nu samlas de patologiska sionistfanatikerna för att predika "moral" och förkunna sin egen överlägsenhet i tråden! En riktig liten synagoga med paniskt förskräckta tankepoliser och censurivrare...har ni stake nog, mentala krymplingar, att tala om huruvida ni även "biologiskt" tillhör G-ds utvalda folk för att ni dragits gallskrikande ur en judisk $$$$$?

För er upplysning, mammaknullare: jag har en utomordentlig självkänsla, lever ett mycket givande liv, sysslar med det jag vill ägna mig åt och har genom att under många år noggrant studera den "officiella" Holocausthistorien som den presenteras i de mest "prestigefyllda" standardverken förstått att den på avgörande punkter inte har något fundament att stå på: inga "gaskammare", inga "sex miljoner", ingen "plan att Förinta alla judar".

Däremot existerar det obestridligt en lång och mörk judisk tankehistoria där "Förintande" är ett gudomligt påbud - för judar:

http://www.myjewishlearning.com/idea...n/Genocide.htm
Det här måste vara en av Ezzelino's bästa greatest hits

Bra seriös PDF om hur judeo-israelisk rasism implementeras i praktiken utifrån teorin (talmud; tanakh), skriven av någon pseudo-arab vid namn Zulaikha Abdullah:
This paper explores the foundations, justifications and
manifestations of Israeli racism within Israel and the
Occupied Palestinian Territories. The endemic and near
universal phenomenon of racism directed against non-
Jews in a celebrated democratic society such as Israel
cannot be easily explained away. From religious zealots to
staunch secularists to the politicians who brazenly declare
their unwavering support for Jewish Supremacism and the
Judaization of Palestinian land, it is entrenched. Racism,
xenophobia and discriminatory practices and policies
in Israel stem from a variety of underpinnings - most
significantly religious and ideological; they must both be
explored if the world view they create and express is to be
understood.


Israeli Racism in Theory and Practice: http://www.middleeastmonitor.org.uk/...d-practice.pdf
Ni som menar att folkmord inte är en konstitutionell del av den judiska religionen, hur förklarar ni då judarnas fanatiska krigföring mot och förintande av amalekiterna?
In reference to the conquest of Canaan by the ancient Israelites, which resulted in the massacre of the Amalekites and Midianites, genocide historian Adam Jones quotes Jerusalem-based Holocaust Studies Professor Yehuda Bauer: "As a Jew, I must live with the fact that the civilization I inherited ... encompasses the call for genocide in its canon."[9]
http://en.wikipedia.org/wiki/Yehuda_...uest_of_Canaan
^^ Judar är inte i position att anklaga någon annan nation för folkmord, varken dåtid eller nutid.
__________________
Senast redigerad av EliasAlucard 2011-12-17 kl. 16:04.
Citera
2011-12-17, 21:59
  #177
Medlem
MalusPaterFamiliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Man kan ställa sig många frågor med avseende på detta fenomen..."Är den melodramatiska martyrfantasmen om "Förintelsen" i själva verket en mardrömsinbillad projektion av extremistjudiskt önsketänkande?" är bara en av dem.
Eftersom det finns de som anse att jorden är platt bör man inte bli förvånad att även andra vanföreställningar, som förintelseförnekelse av vissa, låt vara "lite speciella", individer accepteras.
http://theflatearthsociety.org/cms/

Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
För er upplysning, mammaknullare: jag har en utomordentlig självkänsla, lever ett mycket givande liv, sysslar med det jag vill ägna mig åt och har genom att under många år noggrant studera den "officiella" Holocausthistorien som den presenteras i de mest "prestigefyllda" standardverken förstått att den på avgörande punkter inte har något fundament att stå på: inga "gaskammare", inga "sex miljoner", ingen "plan att Förinta alla judar".
Jag vill med eftertryck betona att jag på intet sätt betvivlar att du anser dig vara grandios, samt att du upplever en djup kallelse att förkunna dina funderingar.

Citat:
Holocaust denial does not focus its claims on specific details regarding whether or not the Holocaust did or did not happen, but asserts the unpopular idea that "Adolf Hitler and the Nazi party were encouraged and in some cases, brainwashed by cybernetic aliens from the very distant Galaxy AM 0644-741 to exterminate certain minority groups in order to save the planet Earth from destruction at the hands of the alien race's goddess, Gulackta." Critics argue that this is extremely unlikely for the reasons that cybernetic aliens would presumably work under a collective and thus doom their own planet for attempting to save ours, and because the extermination of other existant minority groups outside of Europe was not particularly emphasized (especially since Germany sided with Imperial Japan).
http://uncyclopedia.wikia.com/wiki/H..._denial_denial

En av de ledande förintelseförnekarnas, Ernst Zündel, teorier framstår som innovativa.
Citat:
When Zündel started Samisdat Publishers in the 1970s, he initially catered to the UFOlogy community, which was then at its peak of public acceptance. His main offerings were his own books claiming that flying saucers were Nazi secret weapons launched from an underground base in Antarctica, from which the Nazis hoped to conquer the world.[19]

Under the pseudonyms 'Christof Friedrich' and 'Mattern Friedrich', he also wrote several publications promoting the idea that UFOs were really secret weapons of the Nazis who had fled to New Swabia in Antarctica ('Secret Nazi Polar Expeditions' [1978] and 'Hitler at the South Pole' [1979]). He promoted the idea of Nazi secret bases in Antarctica, Nazi UFOs, secret polar bases and Hollow Earth theories.
Citat:
According to Toronto Sun columnist Mark Bonokoski, Zündel's mother was Gertrude Mayer and his maternal grandparents were the Jewish Mr. and Mrs. Nagal and Isador (Izzy) Mayer.[53] Izzy Mayer was a trade union organizer for the garment industry in the Bavarian city of Augsburg.[53]

According to Bonokoski, Ernst's ex-wife Irene Zündel said that the possibility of being at least part-Jewish bothered Zündel so much that he returned to Germany in the 1960s in search of his family's Ariernachweis, a Nazi-era certificate of pure Aryan blood, but was unable to find any such document for his family.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ernst_Z%C3%BCndel

Om det nu visar sig att Ernst Zündel var en jude, kan vi då dra slutsatsen att förintelseförnekelsen ingår som en del av den judiska konspirationen?
Syftet kan vara att antisemiterna skall luras att förneka förintelsen, och därmed framstå som de mytomana foliehattar som de faktiskt är?

Citat:
Starting in March 1942, after the guidelines for action were worked out at the Wannsee Conference, the Germans established three extermination camps at the eastern boundary of the Generalgouvernement, not far from main railroad lines: Belzec (established in March 1942, this camp functioned until December of that year; in the spring of 1943, the cremation of bodies began in order to cover up the traces of the murders committed); Sobibor (May-July 1942, and October 1942-October 1943); and Treblinka (July 1942-August 1943).

The Nazis’ purpose in building these camps was to carry out the systematic murder of European Jewry as part of the Final Solution. Permanent gas chambers were constructed in these camps. No selections were performed in these camps. As the deportation trains arrived, the victims – men, women, and children – were sent directly to the gas chambers. Approximately 1,700,000 Jews, mostly from Poland, were murdered in these three extermination camps.

A standard method of extermination was used in these three camps: carbon monoxide from large tank engines was released into sealed chambers. The victims were stripped of their clothing and crowded into the gas chambers where they died of suffocation within a short time. The corpses were removed by Jewish slave laborers and thrown into large pits. The corpses were later burned in an attempt to destroy any evidence left behind. The entire process of murder took only a few hours and the camps would process and murder numerous transports in the same day.
http://www1.yadvashem.org/yv/en/holo...eath_camps.asp
__________________
Senast redigerad av MalusPaterFamilias 2011-12-17 kl. 22:20.
Citera
2015-03-16, 21:27
  #178
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Det här är en intressant tråd ur ett psykologiskt perspektiv. I alla fall när man som jag och många med mig ser "förintelse" som ett väldigt judiskt fenomen och bedömer att den officiella holocaust-berättelsen i stor utsträckning är ett resultat av judisk projicering. I allt från gamla judiska religiösa skrifter till modern tid med ryssar, tyskar och palestinier så hittar vi det glödande judiska hatet och förintelselusten. Vi känner igen begreppet "hatare"/"haters" från judisk media i såväl Sverige som USA, en stämpel som riktas mot gojer som på något sätt utmanat den judiska åsiktshegemonin. Men vilka är egentligen de riktiga "hatarna"? Och vad händer den dagen gojerna återigen genomskådar det judiska falskspelet?

Den judiske professorn Israel Shahak har botaniserat en del i ämnet och historiken.

"Thus, Israel Shahak's book is all the more important for being a document by a knowledgeable Jew--a Jewish "insider"--about the beliefs and behavior of his fellow Jews. Born in Warsaw in 1933, Shahak spent a portion of his childhood in the concentration camp in Belsen, from which he immigrated to Palestine in 1945. He grew up in Israel, served in the Israeli military, and became a chemistry professor. Like all Israelis, he became fluent in Hebrew. He also became acclimated to the peculiar moral atmosphere of Israeli society: a combination of overweening arrogance and deceit, a mixture of pugnacious self-righteousness and duplicity."

"Unlike his fellow Israelis, however, Professor Shahak is deeply troubled by this peculiar atmosphere. Whereas the Jews around him take it for granted that the goyim on whom they depend for economic, military, and diplomatic support are too stupid ever to figure out what the Jews think about them and say about them behind their backs and plan to do to them when they can, and too sheeplike ever to take effective action if they do figure it out, he worries. He remembers that the Romans figured it out, and they consequently sacked Jerusalem and chased the Jews out of Palestine. He remembers that the Germans figured it out, and that's why he became an involuntary tenant in a concentration camp. He's worried that if his fellow Jews continue behaving as they always have, they will get themselves into some really serious trouble--again."

http://www.jewwatch.com/jew-genocide-gentilehate.html
Citera
2016-01-27, 14:55
  #179
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Man kan ställa sig många frågor med avseende på detta fenomen..."Är den melodramatiska martyrfantasmen om "Förintelsen" i själva verket en mardrömsinbillad projektion av extremistjudiskt önsketänkande?" är bara en av dem.
Det sägs att det står i koranen att juden är satan själv?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback