Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-01-09, 13:18
  #1
Medlem
OndSmurfs avatar
Nån som såg det och har reflektioner?

Jag tycker programmet misslyckades rätt ordentligt i sina ambitioner (att framställa AB som livsfarliga och mäktiga), de gav mest intryck av att vara ett gäng medelålders pajasar. Kriminella och brutala, visst, men ska man jämföra med HA, Bandidos m fl så...

De avhoppare om intervjuades gjorde ett rätt effektivt jobb att sänka organisationen, inte minst den mer "renlärige" nazisten som kallade dem för "heroin brotherhood".

Nån som vet mer om dem, utöver det man kunde se på TV?
Citera
2008-01-09, 14:34
  #2
Medlem
laserlasses avatar
Rickard flinga som brukar skriva på FB var med i ligan i Texas.
PMa honom.
Citera
2008-01-09, 15:03
  #3
Avstängd
Dekkerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OndSmurf
Nån som såg det och har reflektioner?

Jag tycker programmet misslyckades rätt ordentligt i sina ambitioner (att framställa AB som livsfarliga och mäktiga), de gav mest intryck av att vara ett gäng medelålders pajasar. Kriminella och brutala, visst, men ska man jämföra med HA, Bandidos m fl så...

De avhoppare om intervjuades gjorde ett rätt effektivt jobb att sänka organisationen, inte minst den mer "renlärige" nazisten som kallade dem för "heroin brotherhood".

Nån som vet mer om dem, utöver det man kunde se på TV?

Så är AB jävla mycket mer brutalare, organiserade och respekterade i fängelsena, Ja.

Vilken kanal gick den på? finns en del dokumentärer om dom ute på internet, bara att söka.
Citera
2008-01-09, 15:08
  #4
Medlem
OndSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekkers
Så är AB jävla mycket mer brutalare, organiserade och respekterade i fängelsena, Ja.

OK. Programmet försökte dock driva tesen att de höll på att sprida sig även "ute i samhället". Det var inte särskilt övertygande, i alla fall presenterades inga belägg för detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Dekkers
Vilken kanal gick den på?

Natonal Geographic. En del i deras "serie" Lockup, som så vitt jag förstår handlar om olika "extrema" fängelserelaterade fenomen.
Citera
2008-01-09, 15:10
  #5
Medlem
Nosuferatus avatar
Jag såg den för någon månad sen. Intressant hur dom regerar fängelserna när dom är i stor minoritet jämfört med alla de svarta och latinamerikanska gängen, inte ens John Gotti hade en chans mot dom, här inne var det dom som var de riktiga gudfäderna, för att citera den här drop-out killen som kallade dom för blodsförrädare - heroin brothers xD
Citera
2008-01-09, 19:16
  #6
Medlem
WHITEWEREWOLFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OndSmurf
Nån som såg det och har reflektioner?

Jag tycker programmet misslyckades rätt ordentligt i sina ambitioner (att framställa AB som livsfarliga och mäktiga), de gav mest intryck av att vara ett gäng medelålders pajasar. Kriminella och brutala, visst, men ska man jämföra med HA, Bandidos m fl så...

De avhoppare om intervjuades gjorde ett rätt effektivt jobb att sänka organisationen, inte minst den mer "renlärige" nazisten som kallade dem för "heroin brotherhood".

Nån som vet mer om dem, utöver det man kunde se på TV?
Inne på kåken är det de som ställer och styr. Varken HA eller BMC har mycket att säga till om innanför murarna. Händer ofta att bikers sluter sig till dom när de åker in på kåken, särskilt de som får längre voltor. AB är inga "riktiga" nazister, jag skulle kalla dom för en grupp organiserade våldsamma och kriminella män som är ute efter pengar och makt och allt annat som gör deras vistelse på kåken mer bekväm. Fast det finns helt klart en grov rasistisk anda inom gruppen.
Citera
2008-01-09, 20:35
  #7
Medlem
TeamAAs avatar
För att svara på en del av vad som sägs är väl att AB är ett fängelsegäng som idag försöker att nå utanför murarna via , Nazi Lowriders , PEN1 och andra vita gäng. Deras affärer skulle givetvis aldrig fungera utan Mexicanska kontakter för droger etc.... Vilket gör att deras namn inte betyder mer än att bara vita är välkommna.

Vad jag har lärt av dem så stämmer det som sägs i dokumentärerna om dem att de är våldsamma då det behövs och då på ett sådant sätt att det skall sända ett budskap. "jag har inte bara tittat på tv om dem...."

Ska jag ha en åsikt så är nog knappast AB ett stort hot mot samhället jämfört med de andra organisationerna som för in droger till USA , Som är landet vi talar om i detta fall. De är fortfarande inlåsta.....
Citera
2008-01-10, 14:56
  #8
Medlem
Exempel på AB´s brutalitet finns i mitten på detta klip:
http://www.knowgangs.com/gang_resources/profiles/ab/

Bra musik är det också
Citera
2008-01-10, 14:59
  #9
Medlem
Necrobutchers avatar
Är det samma doku som denna: http://www.youtube.com/watch?v=E-yPTOCe4Tg
Citera
2008-01-10, 15:01
  #10
Medlem
Nej det är bara en samling bilder och en video
Citera
2008-01-10, 15:03
  #11
Medlem
b0gfettos avatar
Det gick en dokumentär om dom på Viasat Explorer för några dagar sen också, lär gå i repris.
Citera
2008-01-10, 15:20
  #12
Medlem
Trollishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laserlasse
Rickard flinga som brukar skriva på FB var med i ligan i Texas.
PMa honom.


Har för mig rikard flinga mm där i texas aldrig var med i AB, dom fick inte gå med så dom starta ett eget gäng som dom typ kalla AB Texas elr dylikt så dom levde väl på AB´s rykte.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback