Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-01-09, 00:17
  #1
Medlem
West-ens avatar
Söker ett program som skulle kunna förminska omslagen på ett par tusen låtar, till ett bestämt värde. Ipoden går ganska segt när den skall ladda omslag som kan vara allt från 200x200 till 1500x1500, därför tänkte jag att det kanske skulle vara smart att förminska alla omslagen till samma storlek för att de ska gå fortare att ladda.
Vet inte riktigt vilken tagg detta ligger i, men mestadels är det väl mp3-filer, med id3v-tag.
Är detta möjligt?
Citera
2008-01-09, 03:53
  #2
Medlem
Förklara på ett annat vis så kan jag försöka hjälpa dej

Ibland blir jag lite seg i skallen av all text hehe
Citera
2008-01-09, 17:35
  #3
Medlem
West-ens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batteri
Förklara på ett annat vis så kan jag försöka hjälpa dej

Ibland blir jag lite seg i skallen av all text hehe
Jo det är ju så att jag har en Ipod, och lite av poängen är ju "covers" eller "omslag" på svennska. Små bilder av albumet så att säga. Dessa ligger lagrade i mp3-filernas id3v-tag (antar jag). grejen är bara den att en del har ganska hög upplösning (vet inte om de sparas i olika format också, eller komprimeringsgrader). Detta innebär att de tar ett bra tag för vissa att visas, och eftersom det är lite jobbigt att kopiera bilden till valfritt redigeringsprogram, ändra storlek, och kopiera tillbaka på några tusen låtar så undrade jag om något program kunde sköta det här lite mer automatiserat. Förstår du?
Citera
2008-01-09, 19:25
  #4
Medlem
artnoirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av West-en
Söker ett program som skulle kunna förminska omslagen på ett par tusen låtar, till ett bestämt värde. Ipoden går ganska segt när den skall ladda omslag som kan vara allt från 200x200 till 1500x1500, därför tänkte jag att det kanske skulle vara smart att förminska alla omslagen till samma storlek för att de ska gå fortare att ladda.
Vet inte riktigt vilken tagg detta ligger i, men mestadels är det väl mp3-filer, med id3v-tag.
Är detta möjligt?

FastStone Image Resizer är ett bra gratisprogram som fixar biffen.

http://www.faststone.org/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback