Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-07-29, 17:28
  #157
Medlem
NeonHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleeio
han har flashat det så garantin rök ändå, iofs spelar det ingen roll hade kunnat skicka in det ändå, men nu slapp han juh vänta några veckor istället.
Han hade kunnat skickat in det ändå trots att lådan är flashad. De som reparerar den är inte microsoft personal, med andra ord så skiter de i att den är flashad. Men om man ändå är nojjig för sådant så kan man beställa nya garanti klistermärken på internet, så att den i princip ser orörd ut. Så enligt mig var det inte smart gjort.
Citera
2008-07-31, 02:19
  #158
Medlem
PaiN i Stugan^s avatar
Ska tipsa en kompis som har rrod om denna, jag bugar och bockar
Citera
2008-07-31, 12:30
  #159
Avstängd
Fan hade hoppats på ett något mindre komplicerat sätt att fixa skiten, men jag antar att jag får skicka in min. hur lång tid brukar det ta att få den lagad?
Brukar den pajja igen?
Citera
2008-07-31, 12:41
  #160
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guffaw
Fan hade hoppats på ett något mindre komplicerat sätt att fixa skiten, men jag antar att jag får skicka in min. hur lång tid brukar det ta att få den lagad?
Brukar den pajja igen?
Tog en vecka för mig. Har inte gått sönder igen (var ett halvår sedan RRoD)
Citera
2008-07-31, 12:43
  #161
Avstängd
Ok tack, bara en vecka alltså.
För till mig sa dom att dom var tvungna att skicka den till nått ställe i tyskland för att fixa den.
Citera
2008-07-31, 12:51
  #162
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guffaw
Ok tack, bara en vecka alltså.
För till mig sa dom att dom var tvungna att skicka den till nått ställe i tyskland för att fixa den.
Samma här. UPS är snabba...
Citera
2008-07-31, 13:06
  #163
Medlem
mantrains avatar
Kommer och hämtar vid dörren, även om man bor ute i bushen som mig. Tog mindre än en vecka att få tillbaka den till dörren. Enda gången jag skulle gå in och reparera själv kommer vara när garantin tar slut.
Citera
2008-08-01, 18:34
  #164
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mantrain
Kommer och hämtar vid dörren, även om man bor ute i bushen som mig. Tog mindre än en vecka att få tillbaka den till dörren. Enda gången jag skulle gå in och reparera själv kommer vara när garantin tar slut.

Fan, hade det inte varit billigare för Microsoft att bjucka på en ny konsoll istället?
Citera
2008-08-02, 16:15
  #165
Medlem
nsbmras avatar
Nu har jag iofs inte skickat iväg mitt 360 utan mitt gamla vanliga xbox. Det tog som de andra säger ca 1 vecka för att skicka det till Tyskland och tillbaka. Snabbt och enkelt.
Citera
2008-08-12, 01:03
  #166
Medlem
FLOMs avatar
ta bort
__________________
Senast redigerad av FLOM 2008-08-12 kl. 01:15.
Citera
2008-08-12, 08:55
  #167
Medlem
Ruckuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guffaw
Fan, hade det inte varit billigare för Microsoft att bjucka på en ny konsoll istället?
NEJ. Men mer värt för oss. De e ju inte så att dom enbart kör ner DITT. 360 i en bil. Du kan ju gissa varför reparationen sköts i "U-länder" Jag vill inte regna på din parad, men du gick ut när de va mulet.
Citera
2008-10-10, 22:48
  #168
Medlem
Bastans avatar
Tack!

Tackar! Kollade på videon som du rekommenderade och åkte och köpte
1st : Artic Silver 5 (Kylpasta) 75kr
8st : M5 x 12mm (Maskinskruv) 16kr
16st : M5 (Metall brickor) 12 kr
16st : M5 (Nylon brickor) 16kr
1st : Gripen Kemisk ren bensin (För borttagning av gammal kylpasta) 15kr

Totalt : 134kr ! (Priset för att repparera hos ett företag ca 600kr)

Kylpastan köpte jag på inet, skruvarna och metall brickorna på hornbach men nylon brickorna var svåra att hitta. Hittade till slut en liten affär som sålde handtag och annat smått och gått och där hittade jag de små vita nylon brickorna.
När jag kom hem testade jag att få bort den gamla kylpastan med T-Röd, vilket inte fungerade bra alls. Så jag åkte till ica och köpte "Kemisk ren bensin" sedan försvann kylpastan fort som satan !

Gjorde exakt som videon visade (tog ca 1.5 timma) och vips . XBOXET FUNGERADE IGEN !
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback