Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-06-02, 17:07
  #1345
Medlem
Krypton-85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiwe
Detta kommer lösa era problem

http://40078f3hzz4vlmeliw76jw3n2r.hop.clickbank.net/

Citera
2011-06-16, 18:26
  #1346
Medlem
Jag börjar tro att mitt ny-gamla Xbox Slim börjar få rrod. Symptomen är detsamma som när mitt gamla Xbox från 2006 fick det; jag spelar mest FIFA på xboxet, och med den gamla så började problemen med att xboxet frös sig vid ett byte runt 60:e minuten. Exakt samma sak händer nu med mitt Slim som snart är ett år gammalt.

Har nån annan fått samma problem med Slim-versionen?
Citera
2011-07-10, 12:44
  #1347
Medlem
Tjenare!

Jag lagade mitt gamla 360 Arcade från RRoD i helgen. I mitt "RRoD fix" paket så fick jag 8 skruvar, 8 metallbrickor men endast 7 plastbrickor. Tanken är att man ska ha plastbrickorna som ett skydd samt en distans men nu sitter en utav skruvarna med endast en metallbricka.

Jag lyckades laga Xboxet men jag undrar om detta kommer att betyda ett problem i framtiden? Han jag köpte kitet av sade i mail att han kunde skicka ett gäng nya plastbrickor men jag vet inte om jag orkar öppna, ta bort kylflänsen och montera igen. Vad säger ni? Någon som har erfarenhet av liknande problem?
Citera
2011-07-10, 18:40
  #1348
Avstängd
PureGabbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziwe
Tjenare!

Jag lagade mitt gamla 360 Arcade från RRoD i helgen. I mitt "RRoD fix" paket så fick jag 8 skruvar, 8 metallbrickor men endast 7 plastbrickor. Tanken är att man ska ha plastbrickorna som ett skydd samt en distans men nu sitter en utav skruvarna med endast en metallbricka.

Jag lyckades laga Xboxet men jag undrar om detta kommer att betyda ett problem i framtiden? Han jag köpte kitet av sade i mail att han kunde skicka ett gäng nya plastbrickor men jag vet inte om jag orkar öppna, ta bort kylflänsen och montera igen. Vad säger ni? Någon som har erfarenhet av liknande problem?

Vadå för brickor och skruvar? Om du ska fixa RROD så skickar du bara in det till Microsoft så fixar dom det. Inget DIY kit.
Citera
2011-07-10, 20:16
  #1349
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PureGabbe
Vadå för brickor och skruvar? Om du ska fixa RROD så skickar du bara in det till Microsoft så fixar dom det. Inget DIY kit.

Jo men mitt gamla Arcade hade några år på nacken och därav ingen garanti. Jag valde att ta saken i egna händer > Funkar gör det iaf.
Citera
2011-07-12, 16:36
  #1350
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iranisia
Tjena!

Jag har nu fått den fruktade RROD. För er som inte vet är det iaf när sektion 1,3 och 4 blinkar rött på xboxen, då betyder det att det är total kört.

Nu är det så att jag har ju flashat min xbox (senast satte jag in ixtreme 1.4) och mitt microsoft garanti klistermärke e förstört. Jag ringde ms idag och dom gav mig UPS fraktsedel för att skicka in boxen på lagning. Av det jag hört av våra amerikanska vänner är att dom flesta som skickar in på reparation UTAN ett klistermärke så får dom tillbaka en lagad ÄNDÅ, att ms oftast inte bryr sig.

Nu undrar jag, eftersom Sverige skickar iväg sina till Tyskland, att hur stor är risken att jag får den tillbaka reparerad? Och jag läste i ett annat forum att många har fått tillbaka xboxar med samsung läsare medans amerikanare får oftast tillbaka med hitachi v79 (som är ett helvete att flasha).

Vet någon hur de fungerar med ms sverige (tyskland) vilka läsare det är dom oftast skickar tillbaka?

tacksam för alla svar

Har samma problem, men min är flashad, är det bara att skicka in det trots allt?
Citera
2011-08-13, 19:14
  #1351
Medlem
MOL3s avatar
Hejsan, jag har en fråga angående Garantin.
Jag har två stycken Vita Xbox 360.
De är tillverkade 2008-06-24 samt 2009-03-09.
Det som är tillverkat 2009-03-09 fick förra ägaren i utbyte av Microsoft då han lämnade in sitt gammla p.g.a RROD.
Bägge har fortfarande Garanti märket kvar.
Jag har inget kvitto på någon av dem då jag köpt båda begagnade.

Så nu till frågan, Om någon av dessa skulle råka ut för RROD, har jag garanti?
Och kan jag isåfall skicka in dom till MS utan kvitto på sakerna?
Dom har inte fått RROD, jag vill bara veta i förebyggande syfte.

Tacksam för svar!
Citera
2011-08-15, 18:48
  #1352
Medlem
supraas avatar
Hej, igår lagade jag mitt xbox (RROD), när man kopplar in det i tv:n kommer menyn upp som vanligt. Det är bara ett problem, luckan öppnar inte så jag kan inte stoppa in någon spel Först tänkte jag att det bara var plastfodralet som klämde, men "skivläsaren" öppnar inte även fast jag tog isär hela xboxet igen och hade "skivläsaren" lös.

Är det dax och köpa ett nytt 360 eller tror ni att jag kan laga det jag har?
Citera
2011-08-15, 19:09
  #1353
Medlem
pnGus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOL3
Hejsan, jag har en fråga angående Garantin.
Jag har två stycken Vita Xbox 360.
De är tillverkade 2008-06-24 samt 2009-03-09.
Det som är tillverkat 2009-03-09 fick förra ägaren i utbyte av Microsoft då han lämnade in sitt gammla p.g.a RROD.
Bägge har fortfarande Garanti märket kvar.
Jag har inget kvitto på någon av dem då jag köpt båda begagnade.

Så nu till frågan, Om någon av dessa skulle råka ut för RROD, har jag garanti?
Och kan jag isåfall skicka in dom till MS utan kvitto på sakerna?
Dom har inte fått RROD, jag vill bara veta i förebyggande syfte.

Tacksam för svar!

Du går bara in på xbox.com och begär en reparation av din box, då får du skriva in serienumret på xboxet du vill skicka in och efter det står det om det finns någon garanti kvar på lådan
Citera
2011-09-11, 12:13
  #1354
Medlem
miaroses avatar
Någon som har någon erfarenhet utav E71 error?
Citera
2011-10-03, 18:15
  #1355
Medlem
Köpt nya FIFA 12 och fått RROD på boxen,den blev flashad eller chippad ifjol så jag skulle kunna lira FIFA 11 och NHL,finns det nåt man kan göra för att rädda min XBOX nu?

Ledsen om det redan står nånstans men är tacksam för svar
Citera
2011-10-06, 11:57
  #1356
Medlem
Köpte FIFA 12 igår och skulle sätta mig och lira på mitt flashade x-box 360.
Men innan jag kunde spela så var jag tvungen att uppdatera, så gjorde det.
I slutet av uppdateringen så kommer det upp ett felmeddelande som säger
"system error, contact Xbox customer support" och sen stort E66.
Och då börjar player4 lampan blinka rött.
Alla andra spel funkar. Har Black Ops som funkar och det är också nytt från EA.

Vad är felet och går det att fixa, kan det bero på spelet?

Tacksam för svar!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback