Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-01-08, 16:46
  #1
Medlem
Jag är en kille som gillar att ge tjejer komplimanger, eftersom jag är snäll och jag vet att det är något tjejer efterfrågar. Men vissa tjejer har väldigt svårt att ta det. Det kan inte ta det för var det är. De verkar tror att man bara vill ha dem i säng.

Likaså uppvaktning. Jag fixade en blominsamling åt en tjejkompis på jobbet (vi umgås lite privat också). Hon blev så paff att hon genast gick och fixade kaffe.Sedan hade hon berättat för en väninna som tyckte det var "urgulligt".

Jag vill gärna ha bra relationer med kvinnor oavsett om jag är intresserad av dem eller ej. Dessutom tycker man om en tjej, även om man bara är kompisar, vill man ju visa det.
Citera
2008-01-08, 16:49
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av symbolisten
Jag är en kille som gillar att ge tjejer komplimanger, eftersom jag är snäll och jag vet att det är något tjejer efterfrågar. Men vissa tjejer har väldigt svårt att ta det. Det kan inte ta det för var det är. De verkar tror att man bara vill ha dem i säng.

Likaså uppvaktning. Jag fixade en blominsamling åt en tjejkompis på jobbet (vi umgås lite privat också). Hon blev så paff att hon genast gick och fixade kaffe.Sedan hade hon berättat för en väninna som tyckte det var "urgulligt".

Jag vill gärna ha bra relationer med kvinnor oavsett om jag är intresserad av dem eller ej. Dessutom tycker man om en tjej, även om man bara är kompisar, vill man ju visa det.


Vad var det konstiga med att hon fixade kaffe? Blomsterinsamling säger du, "okej" säger jag. Inte speciellt imponerande.


Hur såg relationen mamma-son ut? Var den trilsk? Kanske ingick incestiösa stunder dig och din mor emellan? För om så är fallet har jag en förklaring att leverera!
Citera
2008-01-08, 16:53
  #3
Medlem
Cruella de Vils avatar
Komplimang/uppvaktning är okej, om du verkligen menar det. Om du gör det bara för att så kan det lika gärna vara, för min del alltså. Men andra tjejer tycker säkert annorlunda.

Sedan tycker jag att komplimanger även är till för vänner (killar som tjejer). Men att uppvakta någon, det gör man bara om man är intresserad av personen ifråga på annat än vänskapsplan. Eller det är min spontana tanke i alla fall.
Citera
2008-01-08, 17:06
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cruella de Vil
Komplimang/uppvaktning är okej, om du verkligen menar det. Om du gör det bara för att så kan det lika gärna vara, för min del alltså. Men andra tjejer tycker säkert annorlunda.

Sedan tycker jag att komplimanger även är till för vänner (killar som tjejer). Men att uppvakta någon, det gör man bara om man är intresserad av personen ifråga på annat än vänskapsplan. Eller det är min spontana tanke i alla fall.

Får nog hålla med här...Ger du henne blommor så har du visat att du vill mer än bara vara kompis med henne...Tycker jag iallafall...
Citera
2008-01-08, 17:06
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frankelius
Vad var det konstiga med att hon fixade kaffe? Blomsterinsamling säger du, "okej" säger jag. Inte speciellt imponerande.

Svar: Hon hade varit sjukskriven ett tag pga utmattning. Ingen kvinnlig kollega hade hört av sig till henne. Jag var den som tog initiativ till och skötte insamlingen. Det var en blomma, en chokladask, ett fint kort, och en liten present som jag vet att hon gillar.
Jag vet att hon blev väldigt glad över det hela, för hon var tårögd när vi pratades vid senare, och sade att hon blev ställd av förvåning.


Hur såg relationen mamma-son ut? Var den trilsk? Kanske ingick incestiösa stunder dig och din mor emellan? För om så är fallet har jag en förklaring att leverera!

Svar: Jag har en väldigt bra relation med min morsa. Definitivt inte incestuös.
Är man incestuös om man visar kvinnor omtanke??
Citera
2008-01-08, 17:14
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cruella de Vil
Komplimang/uppvaktning är okej, om du verkligen menar det. Om du gör det bara för att så kan det lika gärna vara, för min del alltså. Men andra tjejer tycker säkert annorlunda.

Svar: Det var seriöst och ärligt menat och det förstod hon också. Eftersom hon känner mig ganska bra.

Sedan tycker jag att komplimanger även är till för vänner (killar som tjejer).

Svar: Jag håller helt och hållet med.

Men att uppvakta någon, det gör man bara om man är intresserad av personen ifråga på annat än vänskapsplan. Eller det är min spontana tanke i alla fall.

Svar: Jag har visat intresse för henne, mer än som vän, men hon vill inte ha någon relation med mig. Varför vet jag inte. Antingen är hon inte attraherad av mig eller också är hon intresserad av andra för tillfället. Fast vi har en varm kompisrelation och jag uppskattar det. Bra tjejkompisar är inte så lätta att hitta.
Citera
2008-01-08, 17:24
  #7
Medlem
dumms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av symbolisten
Svar: Jag har en väldigt bra relation med min morsa. Definitivt inte incestuös.
Är man incestuös om man visar kvinnor omtanke??

Personen som skrev det menar nog snarare att du byter ut din dåvarande relation med din mamma emot de kvinnor du nu har i din omgivning.

Men ja, uppvakta inte tjejer om du inte vill ligga med dem, komplimanger är en annan sak, men slösar då komplimanger på allt och alla kommer ingen ta någon notis av dem tillslut, du blir bara jobbig och överdriven.
Citera
2008-01-08, 17:26
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av symbolisten
Jag är en kille som gillar att ge tjejer komplimanger, eftersom jag är snäll och jag vet att det är något tjejer efterfrågar. Men vissa tjejer har väldigt svårt att ta det. Det kan inte ta det för var det är. De verkar tror att man bara vill ha dem i säng.

Likaså uppvaktning. Jag fixade en blominsamling åt en tjejkompis på jobbet (vi umgås lite privat också). Hon blev så paff att hon genast gick och fixade kaffe.Sedan hade hon berättat för en väninna som tyckte det var "urgulligt".

Jag vill gärna ha bra relationer med kvinnor oavsett om jag är intresserad av dem eller ej. Dessutom tycker man om en tjej, även om man bara är kompisar, vill man ju visa det.

Du låter som en riktig rövslickare och vissa tjejer smälter säkert av sånt, men en tjej med lite skinn på näsan och som inte vill låta sig bli köpt hade pissat på dig. Säger inte att det är fel, men man får gärna göra det lite speciellt, du verkar gå och göra det till höger och vänster för att tjäna casanova poäng vilket jag bara tycker är fjant. Och jag hade inte velat ha en tjej som inte insåg att det är trams heller. En tjej som blir helt såld på vad en kille ger dom är inte attraktivt i mina ögon. Alla kan ge prylar, men ge ditt hjärta, det är något helt annat och få klarar.
Citera
2008-01-08, 17:28
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dumm
Personen som skrev det menar nog snarare att du byter ut din dåvarande relation med din mamma emot de kvinnor du nu har i din omgivning.

Svar: Nej, så är det inte. Däremot har jag kanske inte alltid haft så bra relationer vilket förmodligen resulterat i dålig självkänsla, att jag måste bevisa mitt värde för en kvinna.

Men ja, uppvakta inte tjejer om du inte vill ligga med dem, komplimanger är en annan sak, men slösar då komplimanger på allt och alla kommer ingen ta någon notis av dem tillslut, du blir bara jobbig och överdriven.

Svar: Jag slösar inte komplianger på allt och alla, utan jag ger dem till de jag uppskattar. Annars vore det meningslöst.
Citera
2008-01-08, 17:34
  #10
Medlem
Artygs avatar
Gud, jag börjar seriöst tro att jag är onormalt känslokall och hård.

Detta pga av att jag nästan spyr av alla trådar som startas av killar som tofflar och ska vara världens snällaste kille!
Finns hur många sådana trådar som helst.
Citera
2008-01-08, 17:35
  #11
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Om du försöker få omkull tjejer så är komplimanger och blommor värdelösa, men inom ett förhållande, eller som en kompisgrej, så kan det vara uppskattat.
Citera
2008-01-08, 17:36
  #12
Medlem
Cruella de Vils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av symbolisten
Jag är en kille som gillar att ge tjejer komplimanger, eftersom jag är snäll och jag vet att det är något tjejer efterfrågar. Men vissa tjejer har väldigt svårt att ta det. Det kan inte ta det för var det är. De verkar tror att man bara vill ha dem i säng.

Likaså uppvaktning. Jag fixade en blominsamling åt en tjejkompis på jobbet (vi umgås lite privat också). Hon blev så paff att hon genast gick och fixade kaffe.Sedan hade hon berättat för en väninna som tyckte det var "urgulligt".

Jag vill gärna ha bra relationer med kvinnor oavsett om jag är intresserad av dem eller ej. Dessutom tycker man om en tjej, även om man bara är kompisar, vill man ju visa det.

Ger du verkligen bara komplimanger till personer du uppskattar? Det låter inte riktigt så i det här inlägget. Eller är det bara jag som missuppfattat det hela?

Du ger med andra ord komplimanger för att du är snäll, inte för att du verkligen, inners inne menar det?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback