Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-02, 23:20
  #457
Medlem
mjukmjukares avatar
Programmen börjar, oavsett, se same same ut. Tyvärr.
Tyvärr då dom köper strikta serier med strikta manus.
Herregud, skapa själva. jobba. Skapa och lek fram.
Citera
2017-06-03, 13:50
  #458
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DFrost
Sitter och bingar US Top Chef och Masterchef atm, men är nästan slut på alla säsonger. Visst finns motsvarande även för andra länder? Är de något att ha? Har t.ex någon sett UK versionerna? Eller svenska Masterchef? Är de okej?
Den bästa är i mitt tycke Australien, tätt följt av UK´s.
Den senare som någon sa har mycket stor fokus på maten och i princip inget annat.
Medan Australien har nästan lika stor fokus, men tiny dokusåpamoment.
Men oftast handlar det bara om val i dessa lägen, då val i vem de ska laga mat med.
Och det taktiska tänkandet som finns där.
Citera
2017-12-25, 16:05
  #459
Medlem
Isnatts avatar
Mitt liv saknar mening sen diners diners and dives slutade sändas på tv8. Ok, överdrev.
Finns inget bra matprogram som går? Kollade lite på top chef masters och fy fan vilket hjärtlöst skitprogram. Tävlingar utdragna som fan, 'spännande musik', skitsnack och snabba klipp.
Saknar helt det DDD bjuder på. Jag avskydde ju Guy i början för han kändes amerikanskt fake men han är ju väldigt genuin och intresserad och verkar gilla maten. Hoppas ddd kommer tillbaka!
Citera
2017-12-25, 19:32
  #460
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Mitt liv saknar mening sen diners diners and dives slutade sändas på tv8. Ok, överdrev.
Finns inget bra matprogram som går? Kollade lite på top chef masters och fy fan vilket hjärtlöst skitprogram. Tävlingar utdragna som fan, 'spännande musik', skitsnack och snabba klipp.
Saknar helt det DDD bjuder på. Jag avskydde ju Guy i början för han kändes amerikanskt fake men han är ju väldigt genuin och intresserad och verkar gilla maten. Hoppas ddd kommer tillbaka!
Diner drive ins and dives menar du?
Jo har med tiden börjat tycka om den med.

Nej det är tunnsått med bra matprogram numera.
Tycker de som finns kan mest kategoriseras i två typiska sådana, meningslösa tävlingar och flamsprogram där allt skall fjantas bort.
Citera
2017-12-25, 22:06
  #461
Medlem
Tjyvass avatar
Det har inte sänts ett bra matlagningsprogram sedan Solens mat gick i graven. Bara en massa slätrakade bögar och barnlösa kärringar som står och mässar om hur fantastiska ekologiska råvaror är i dagens mat-tv.
Citera
2017-12-26, 00:49
  #462
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Det har inte sänts ett bra matlagningsprogram sedan Solens mat gick i graven. Bara en massa slätrakade bögar och barnlösa kärringar som står och mässar om hur fantastiska ekologiska råvaror är i dagens mat-tv.
Solens mat var ett väldigt trevligt program.
Undrar varför inte fler tar upp det programformatet.

Hittade Gordon's greate escape på tuben för ett antal år sedan, mycket trevliga program och liknar det formatet.
Citera
2018-04-22, 11:10
  #463
Medlem
Ratis avatar
Fick idag reda på att Antonio Carluccio är död. Riktigt tung förlust, en av mina favoriter.
Har inte uppmärksammats i några svenska medier. Märkligt.

https://en.wikipedia.org/wiki/Antonio_Carluccio
Citera
2018-04-22, 13:11
  #464
Medlem
TraXzmans avatar
Tycker väl att dom avsnitt där matgeek tillagar mat är mycket pedagogiska och grundligt utförda så man lär sig verkligen att göra en rätt helt rätt med mått och steg för steg
Citera
2018-04-22, 15:05
  #465
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Solens mat var ett väldigt trevligt program.
Undrar varför inte fler tar upp det programformatet.

Hittade Gordon's greate escape på tuben för ett antal år sedan, mycket trevliga program och liknar det formatet.
Jag som aldrig tittar på tv, jag blev lockad av solens mat.
Stilla, vänligt och genuint intresse för det lokala.

Jag minns långbord där de provade årets olivolja.
Citera
2018-04-24, 08:12
  #466
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Jag som aldrig tittar på tv, jag blev lockad av solens mat.
Stilla, vänligt och genuint intresse för det lokala.

Jag minns långbord där de provade årets olivolja.
Ja Solens mat var ett trevligt program. Programledaren var riktigt bra.
Citera
2018-05-24, 07:10
  #467
Medlem
Hade tittat på det mesta i matväg på Netflix innan jag började se Nailed it samt America's worst cooks Season 9: Celebrity Edition 2. Nailed it fokuserar på usla amatörbagare som försöker baka, och America's worst cooks, ja ni kan ju gissa själva. Trodde inte det skulle vara något för mig, men på något vis är det ändå rätt underhållande att se mat/bakprogram där resultatet inte alltid blir perfekt. Även om jag inte är riktigt lika usel som någon av deltagarna, så kan jag ändå känna igen mig i viss mån. Då jag själv har misslyckats med saker.

Någon som vet om det finns liknande program? Annars tar jag gärna emot tips på andra matlagningsprogram.
__________________
Senast redigerad av Koiho 2018-05-24 kl. 07:14.
Citera
2019-07-26, 13:28
  #468
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koiho
Hade tittat på det mesta i matväg på Netflix innan jag började se Nailed it samt America's worst cooks Season 9: Celebrity Edition 2. Nailed it fokuserar på usla amatörbagare som försöker baka, och America's worst cooks, ja ni kan ju gissa själva. Trodde inte det skulle vara något för mig, men på något vis är det ändå rätt underhållande att se mat/bakprogram där resultatet inte alltid blir perfekt. Även om jag inte är riktigt lika usel som någon av deltagarna, så kan jag ändå känna igen mig i viss mån. Då jag själv har misslyckats med saker.

Någon som vet om det finns liknande program? Annars tar jag gärna emot tips på andra matlagningsprogram.

the chef show på netflix var ju lite småmysig.

chefs table och fast food var ju bra, fast de kanske du sett?

pallar du tanka är ju masterchef australia bästa tävlingsprogrammet ever. där har du väl 800 avsnitt att bita i
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback