Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-01-08, 10:28
  #1
Medlem
(:D)s avatar
Det finns vissa spelintresserade personer som råkar hamna på kontorsjobb som jag.
När man dessutom har ett väldigt understimulerande kontorsjobb är de lätt att man flyter iväg några timmar med lite spelande.

Men för att kunna njuta av detta måste man kunna dölja det så bra som möjligt för sin martyr.

Visst kan man använda sig av Windowed mode och nosound, men man känner sig alltid lite otrygg när man sitter där ganska djupt in spelandet.

Vilka fler alternativ finns det för oss som spelar på jobbet?

Det borde finnas något program eller dyl. som kan avsluta/dölja valfri process?

Om någon vill klaga att man inte bör spela på jobbet osv så kan denne skapa en ny diskussionstråd, denna är till för att diskutera olika sätt att dölja spelandet på jobbet
(hittade ingen annan tråd om ämnet)

/
Citera
2008-01-08, 10:36
  #2
Medlem
Ett otroligt bra program för det heter "Winboss Classic".

Du trycker in en förutbestämd tangentkombination, te.x [CTRL] + [Z]. Då försvinner programmet från skärmen, det syns inte i fältet där nere.

För att återställa det, högerklickar man på en symbol som är identisk med "Task manager"-ikonen och får då upp en liten lista med programmen man dolt och trycker då på ett av de, så kommer det tillbaka till skärmen.

Det fungerar för fullskärmsspel, te.x CS och liknande, av egna erfarenheter.

Beskrivningen av programmet i mitt inlägg låter kanske invecklad, men testa det, du kommer inte att bli missnöjd. Helt gratis är det också.
http://www.bobyte.com/WinBoss/index.asp
Citera
2008-01-08, 10:46
  #3
Medlem
(:D)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
http://www.bobyte.com/WinBoss/index.asp

Precis detta jag letade efter, hoppas man kan binda programmet till en "genväg 1" knapp som jag har så passande ett lillfinger bort

Har sett att de även fanns någon hårdvara som man placerar på golvet och genom ett lätt fottryck på en knapp så gör den samma sak som WinBoss.

Men detta programmet var mycket mer passande för mig, tack

/
Citera
2008-01-08, 10:49
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av (:D)
Precis detta jag letade efter, hoppas man kan binda programmet till en "genväg 1" knapp som jag har så passande ett lillfinger bort
Absolut!
Citat:
Har sett att de även fanns någon hårdvara som man placerar på golvet och genom ett lätt fottryck på en knapp så gör den samma sak som WinBoss.
Japp, det fanns en sådan på kjell.com iaf.

Nackdelen är kanske att den är lättare att upptäcka, kostar mer pengar och kräver mer jobb att förbereda
Citat:
Men detta programmet var mycket mer passande för mig, tack
/
Inga problem!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback