Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-01-07, 22:46
  #1
Medlem
Sinuskurvas avatar
Oftast är det ju inte något roligt man tänker på när man tänker på sitt ex, men vissa saker kan få en att dra på smile banden.

Mitt ex. gjorde en sak som jag skrattar gott åt varje gång jag tänker på det.

Hon frågade två svenska turister om de var gifta efter att ha sett deras ärr..

Bakgrund:

Bodde och jobbade utomlands ett tag och träffade en inhemsk flicka och som vanligt kom frågan om giftermål upp efter ett tag.
Inte f*n ville jag gifta mig men jag sa att javisst kan vi det men då måste vi gifta oss enligt min tradition.
Hon visste att jag inte var kristen så jag sa att jag var hedning och att enligt vår tradition så kryper man runt en sten på bara knän från soluppgång till solnedgång och efter det skär man upp varandras handleder och samamför dom, enade i blod.
Hon blev ju helt störträdd och frågorna om giftermål slutade.

Någon månad senare var vi ute på havsfiske och det var bara svenskar på båten, på väg in satt vi svenskar uppe på soldäck och snacka "skit" , jag berättade om vad jag sagt och sa att om hon skulle råka fråga om hur svenska giftermål gick till så skulle de bekräfta min version.

Kliver av båten och upp i en liten buss för att åka längs piren, mitt emot mig och mitt ex satt två svenska män från båten. Den ena har ett litet ärr på sin handled och den andre har ett som går från handleden nästan ända upp till armbågen. Hon tittar på ärren och frågar om de var gifta och var deras fruar var.

Naturligtvis svarar de att dom är gifta.

Hon böjer sig fram och viskar i mitt öra. -why him small scare, him big?
Jag svarar -Big woman
Citera
2008-01-07, 23:15
  #2
Medlem
Månsans avatar
Jag var för en hel del år sedan tillsammans med en kvinna som hade ett underbart, uppfriskande, klingande högt skratt. Som jag älskade att höra.

Behöver jag nämna att när förhållandet närmade sig sitt slut, upplevde jag detta skratt helt annorlunda. Snarare som ett fruktansvärt störande oljud som gav mig rysningar. Ett ohyggligt kraxande rent ut sagt.
Fast det var exakt samma skratt.

Det brukar jag le åt när jag tänker på det.
Citera
2008-01-07, 23:29
  #3
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Jag var för en hel del år sedan tillsammans med en kvinna som hade ett underbart, uppfriskande, klingande högt skratt. Som jag älskade att höra.

Behöver jag nämna att när förhållandet närmade sig sitt slut, upplevde jag detta skratt helt annorlunda. Snarare som ett fruktansvärt störande oljud som gav mig rysningar. Ett ohyggligt kraxande rent ut sagt.
Fast det var exakt samma skratt.

Det brukar jag le åt när jag tänker på det.
Haha, det där känner jag igen. Har ett ex med rätt dryg röst, vilket var en röst jag uppskattade som fan en gång i tiden. Men när jag tänker tillbaka var det väl så att jag störde mig på den innan vi föll för varandra också.
Citera
2008-01-07, 23:38
  #4
Medlem
Klockrents avatar
Att hon alltid envisades med att min penis skulle ligga uppåt i kalsongerna.
Citera
2008-01-07, 23:48
  #5
Medlem
jumpcuts avatar
Tog den i tvåan
Citera
2008-01-07, 23:58
  #6
Medlem
Biatchs avatar
Egentligen så är ex ex, men det finns alltid nånting med ex som man minns fast man inte vill och har gått vidare i livet..
Det är konstigt det där.

En sak jag iaf minns med ett ex var alla promenader med prat om allt och inget.
Vi kunde gå i timmar och bara prata skit om allt möjligt, eller bara sitta på en klippa och stirra ut i tomma intet och bara vara nära varann det kan man le åt idag..
Citera
2008-01-08, 00:59
  #7
Medlem
Sinuskurvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biatch
En sak jag iaf minns med ett ex var alla promenader med prat om allt och inget.
Vi kunde gå i timmar och bara prata skit om allt möjligt, eller bara sitta på en klippa och stirra ut i tomma intet och bara vara nära varann det kan man le åt idag..

Låter bra. Och det är ditt ex?
Citera
2008-01-08, 02:11
  #8
Medlem
Psyko Dads avatar
Mitt ex som jag var ihop med i mååånga år har jag en del roliga minnen med....som tur är. Ett är när vi var utomlands & han blir väldigt snabbt bekant med alla på alla ställen vi kommer till. En otroligt social man m a o.

Han är väldigt bra på matlagning ska tilläggas.

Vi var på en restaurang i Turkiet el om det var Kreta vi var på då. Efter middagen när vi är på väg att gå,så skriker en av servitörerna & frågar om maten hade varit god?

Då svarar mitt ex -Yes it was wery good. I am a big cock i Sweden .
Med detta som ni förstår....så syftade han på sin matlagning. men cock är ju kuk. Så en del skumma blickar fick vi. Jag garvade blygläpparna av mig.
Citera
2008-01-08, 04:58
  #9
Medlem
Låg och kollade någon film och i en scen låg det en man i en säng. Då han sätter sig upp i sängen visar det sig att han har en lädermask på sig, vartefter mitt ex utbrister "Hjälp, en neger!"

Ingen aning om det var ett skämt men det verkade komma helt spontant iaf
Citera
2008-01-08, 07:44
  #10
Medlem
LoJs avatar
Big Womman klockrent
Citera
2008-01-08, 10:47
  #11
Medlem
lancedances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyllman
Låg och kollade någon film och i en scen låg det en man i en säng. Då han sätter sig upp i sängen visar det sig att han har en lädermask på sig, vartefter mitt ex utbrister "Hjälp, en neger!"

Ingen aning om det var ett skämt men det verkade komma helt spontant iaf
Ha, jag borde inte skratta åt det..men
Citera
2008-01-08, 11:10
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biatch
Egentligen så är ex ex, men det finns alltid nånting med ex som man minns fast man inte vill och har gått vidare i livet..
Det är konstigt det där.

En sak jag iaf minns med ett ex var alla promenader med prat om allt och inget.
Vi kunde gå i timmar och bara prata skit om allt möjligt, eller bara sitta på en klippa och stirra ut i tomma intet och bara vara nära varann det kan man le åt idag..

Varför behöll du inte henne? ....Hon verkar ju vara en kanonbrud....
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback