Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-25, 00:02
  #1321
Medlem
Polyfamiljen har ju visat upp sig i tv förut, den ljusa -hennes ursprungliga man- vad lik han är Sture Bergvall aka Tomas Quick, fast han ser nästan mer skum ut än honom.
Citera
2016-05-25, 07:20
  #1322
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laprikapaprika
Polyfamiljen har ju visat upp sig i tv förut, den ljusa -hennes ursprungliga man- vad lik han är Sture Bergvall aka Tomas Quick, fast han ser nästan mer skum ut än honom.
Tyckte han såg ut som Beavis från Beavis & Butthead.
Citera
2016-05-25, 23:45
  #1323
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laprikapaprika
Polyfamiljen har ju visat upp sig i tv förut, den ljusa -hennes ursprungliga man- vad lik han är Sture Bergvall aka Tomas Quick, fast han ser nästan mer skum ut än honom.

Kusligt lik! Särskilt ögonen.
Citera
2016-05-29, 18:32
  #1324
Moderator
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betydelsen
Hannah verkar vara den person som är mest "normal", om man nu kan använda den måttenheten när det gäller mänskligt beteende.

Ser inget fel överhuvudtaget med hennes beteende eller levnadssätt, det enda jag kan tänka på är hur det blir sen när hon blir äldre då dockorna inte åldras.
Jag kände precis tvärtom - Hanna verkar vara den som har mest problem av de som var med i avsnittet. Polyfamiljen och mannen med en baby-fetisch mår ju ändå bra och är lyckliga. Hanna verkar ha svåra problem, och att hon fick en docka i den känsligaste åldern har gjort att hon har fastnat i det här. Jag tror att hon kommer att ha svårt för att skapa riktiga känslor och förhållanden. Jag tror hon skulle behöva professionell hjälp faktiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Hon är en sådan människa som säkert skulle kunna mikra ett barn om hon hade riktiga och sedan förvara dem i frysen, alternativt balsamera dem och ha dem i sängen när hon sover. En kvinnlig Norman Bates.
Ja precis, den vibben fick jag också.

Angående polyfamiljen - skulle gärna ha en egen, hett med två killar Mindre risk att man blir uttråkad då också.
__________________
Senast redigerad av NewDeer 2016-05-29 kl. 18:55.
Citera
2016-05-30, 10:54
  #1325
Medlem
lineofbeautys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Det här är samma sak som förr i tiden då dvärgar och lytta fick uppträda inför publik. Störda personer visas upp av giriga TV-kanaler som underhållning. Vedervärdigt att se då personerna är allt annat än friska. Om dom var djur skulle föräldrarna stöta bort dom och låta vargen eller svälten ta dom. Kanalerna skyr inga medel alls och höjer ribban med snaskeri. Vad kommer härnäst? Någon som äter sin egen skit till frukost?

Visst är det sensations-tv och vissa inslag är verkligen tveksamma. Samtidigt är det intressant och stundtals befriande att se människor som utmanar normen som kan vara alldeles för trång, inlåsande och intolerant. Ibland visar inslagen i Outsiders exempel på tidens tendenser som dragits till det yttersta, te x tjejen i förra avsnittet vars mål är att se ut som en fictionsfigur och vilka konsekvenser utseendefixering i dess mest extrema former kan få. Ibland är det uppenbart, ibland mer hårfint var gränsen går mellan psykiskt sjuka och/eller plågade människor och de som är lite udda och bara väljer att leva utanför ramarna, har ett ovanligt intresse eller livsstil.

I det senaste avsnittet till exempel tycker jag att polyfamiljen verkar ganska vanlig förutom att de valt att leva i en ovanlig familjekonstellation men jag tycker inte det är sjukt eller att de verkade psykiskt störda på något vis. Såvida familjen är lycklig och det fungerar för dem växer barnen förmodligen upp i en mer harmonisk miljö är många barn i splittrade familjer med problemtyngda föräldrar. Någon nämnde här att barnen riskerade att lida av att föräldrarna gick ut på tv med hur de lever men de bor på en liten ort, förmodligen känner alla till dem där sedan tidigare så det gör nog ingen större skillnad. Kanske ökar to m toleransen för trioförhållandet något bland ortens invånare och generellt?

Vuxenbebisen...tja, han tycktes åtminstone ha en rimlig förklaring till sin böjelse som f ö inte verkade ha någonting med sexuell njutning att göra. Udda, helt klart och ganska vämjeligt men paret verkade lyckliga tillsammans och han stör ju ingen annan. Hur han mår f ö är svårt att veta men av det man såg verkade han ganska normalsansad och stabil utöver behovet av att tas omhand och är därför i mina ögon bara i gränszonen för lyteskomik. Han verkade ha en ambition att visa upp det som en alternativ livsstil, skälet till det och en önskan om att det skall bli mer accepterat.

Tjejen som levde för sina dockor tycker jag personligen var det avsnittets mest störda outsider även om inte heller hon skadar någon annan (än sig själv). Jag upplevde att dockorna på inte sätt är en hobby för henne utan ett substitut för riktiga barn. Kanske har hon varit gravid och förlorat barnet genom missfall eller på något annat traumatiskt sätt som satt djupa spår i henne? Kanske beror det på något som hänt i barndomen eller på någon diagnos? Det framkommer ju i den här tråden att tjejen haft psykoser, varit inlagd på psyket vid tidig ålder och skurit sig själv så att hon inte är helt frisk är väl ganska uppenbart. Om dockorna å andra sidan får henne att må bättre är kanske det att föredra även om hennes förmänskligande av, starka engagemang och "band" till dem riskerar att på olika sätt utlösa och förvärra olika psykiska sjukdomar. För henne skulle det vara jämförbart med att förlora ett riktigt barn om något hände hennes dockor. Hon känns därför mest instabil av avsnittets deltagare.
Citera
2016-05-30, 14:35
  #1326
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lineofbeauty
Visst är det sensations-tv och vissa inslag är verkligen tveksamma. Samtidigt är det intressant och stundtals befriande att se människor som utmanar normen som kan vara alldeles för trång, inlåsande och intolerant. Ibland visar inslagen i Outsiders exempel på tidens tendenser som dragits till det yttersta, te x tjejen i förra avsnittet vars mål är att se ut som en fictionsfigur och vilka konsekvenser utseendefixering i dess mest extrema former kan få. Ibland är det uppenbart, ibland mer hårfint var gränsen går mellan psykiskt sjuka och/eller plågade människor och de som är lite udda och bara väljer att leva utanför ramarna, har ett ovanligt intresse eller livsstil.

I det senaste avsnittet till exempel tycker jag att polyfamiljen verkar ganska vanlig förutom att de valt att leva i en ovanlig familjekonstellation men jag tycker inte det är sjukt eller att de verkade psykiskt störda på något vis. Såvida familjen är lycklig och det fungerar för dem växer barnen förmodligen upp i en mer harmonisk miljö är många barn i splittrade familjer med problemtyngda föräldrar. Någon nämnde här att barnen riskerade att lida av att föräldrarna gick ut på tv med hur de lever men de bor på en liten ort, förmodligen känner alla till dem där sedan tidigare så det gör nog ingen större skillnad. Kanske ökar to m toleransen för trioförhållandet något bland ortens invånare och generellt?

Vuxenbebisen...tja, han tycktes åtminstone ha en rimlig förklaring till sin böjelse som f ö inte verkade ha någonting med sexuell njutning att göra. Udda, helt klart och ganska vämjeligt men paret verkade lyckliga tillsammans och han stör ju ingen annan. Hur han mår f ö är svårt att veta men av det man såg verkade han ganska normalsansad och stabil utöver behovet av att tas omhand och är därför i mina ögon bara i gränszonen för lyteskomik. Han verkade ha en ambition att visa upp det som en alternativ livsstil, skälet till det och en önskan om att det skall bli mer accepterat.

Tjejen som levde för sina dockor tycker jag personligen var det avsnittets mest störda outsider även om inte heller hon skadar någon annan (än sig själv). Jag upplevde att dockorna på inte sätt är en hobby för henne utan ett substitut för riktiga barn. Kanske har hon varit gravid och förlorat barnet genom missfall eller på något annat traumatiskt sätt som satt djupa spår i henne? Kanske beror det på något som hänt i barndomen eller på någon diagnos? Det framkommer ju i den här tråden att tjejen haft psykoser, varit inlagd på psyket vid tidig ålder och skurit sig själv så att hon inte är helt frisk är väl ganska uppenbart. Om dockorna å andra sidan får henne att må bättre är kanske det att föredra även om hennes förmänskligande av, starka engagemang och "band" till dem riskerar att på olika sätt utlösa och förvärra olika psykiska sjukdomar. För henne skulle det vara jämförbart med att förlora ett riktigt barn om något hände hennes dockor. Hon känns därför mest instabil av avsnittets deltagare.
Fint att du vill försöka hitta en förklaring och mildra omständigheterna. Min åsikt står dock fast. Varför vill man ens titta på eländet. Gjorde inte det själv då jag sett sånt tidigare och blir bara äcklad.(Såg början vad som skulle visas och stängde av) Tyvärr är det störningar hos varje individ och om dom tre personerna vill rumla runt i sänghalmen borde inte barn dras in i smeten. Finns nog inget som får mig att ändra ståndpunkt. Likadant är det när det ska visas upp lytta och totalt handikappade personer. Om någon är 2,9 m lång eller 1 dm hög. Vidrigt och samtidigt ska ribban höjas hela tiden. Njuter man eller ser man det som underhållande? Gärna informationsprogram i seriös form vilket inte detta är. Snaskigt enbart.
Citera
2016-05-30, 14:43
  #1327
Medlem
Kanelochsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Fint att du vill försöka hitta en förklaring och mildra omständigheterna. Min åsikt står dock fast. Varför vill man ens titta på eländet. Gjorde inte det själv då jag sett sånt tidigare och blir bara äcklad.(Såg början vad som skulle visas och stängde av) Tyvärr är det störningar hos varje individ och om dom tre personerna vill rumla runt i sänghalmen borde inte barn dras in i smeten. Finns nog inget som får mig att ändra ståndpunkt. Likadant är det när det ska visas upp lytta och totalt handikappade personer. Om någon är 2,9 m lång eller 1 dm hög. Vidrigt och samtidigt ska ribban höjas hela tiden. Njuter man eller ser man det som underhållande? Gärna informationsprogram i seriös form vilket inte detta är. Snaskigt enbart.

Socialporr!

Sådan underhållning kan vi vara utan. Sorgligt också att de bedömer par där en av parterna har ett funktionshinder som något extremt konstigt. Det fördjupar ju snarare fördomarna än ger information. För vem bryr sig 2016 om någons partner har en hörselskada, inte ser eller inte kan gå?
Citera
2016-05-30, 15:45
  #1328
Medlem
Har lika svårt att förstå varför dvärgar ska medverka i Fångarna på Fortet. Har aldrig sett någon prata med dessa utan mest ignorerat. Djävla lyteskomik och som sagt "socialporr" vad det nu innebär?
Citera
2016-05-31, 13:15
  #1329
Medlem
Ghastens avatar
Jäklar vad hon hade skurit upp armarna. Tänker då på tjejen med dockorna. Hon känns verkligen som en oskuld.

Polyfamiljen hon ville dumpa den gamla men tänkte haha låt honom ta hand om barnen och räkningarna. Så får han lite sex av henne.

Mannen som är bebis ja det är hans rollspel. Undra vad hans vänner /kompisar säger om dom inte tedan visste detta om honom. Hon verkade typ ja ja vi kör på det.
Citera
2016-05-31, 13:49
  #1330
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Har lika svårt att förstå varför dvärgar ska medverka i Fångarna på Fortet. Har aldrig sett någon prata med dessa utan mest ignorerat. Djävla lyteskomik och som sagt "socialporr" vad det nu innebär?

Det är fruktansvärt motbjudande med dvärgarna i Fångarna på fortet. Håller med.
Citera
2016-05-31, 17:14
  #1331
Medlem
Knullkungens avatar
http://www.expressen.se/noje/mathias...gen-i-kanal-5/

"Mathias, 26, lever som frivilligt hemlös och älskar naturen.

I Kanal 5:s "Outsiders" har Mathias sex med skogen.

– Det är skönt att man kan få stånd av en vacker blomma, säger han i programmet."

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle22918156.ab

”Skönt att dra en granpinne mellan skinkorna”
__________________
Senast redigerad av Knullkungen 2016-05-31 kl. 17:16.
Citera
2016-05-31, 19:17
  #1332
Avstängd
niggerungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
http://www.expressen.se/noje/mathias...gen-i-kanal-5/

"Mathias, 26, lever som frivilligt hemlös och älskar naturen.

I Kanal 5:s "Outsiders" har Mathias sex med skogen.

– Det är skönt att man kan få stånd av en vacker blomma, säger han i programmet."

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle22918156.ab

”Skönt att dra en granpinne mellan skinkorna”


Trollar han? Känns som att han driver med tittarna?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback