Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-01-07, 16:25
  #1
Medlem
Finkans avatar
Klockan va 02.26 och det började bli dags att dra sig mot tunnelbanan. Jag gick mot garderoben, hade bestämt mig för att hämta ut min jacka som jag hängt in några timmar tidigare. Lämnade fram brickan med nummer 26, tog jackan och tillhörande halsduk över armen och vandrade lite vingligt fram till Kapten, min vapendragare och vän. Han stod och pratade kvinnodjur med Greven och Bagarn. Jag anslöt mig till ämnet och vi diskuterade raggningstips (experter emellan). En kvart passerade, jackan hängde fortfarande över armen. Jag granskade halsduken för första gången sen jag fick den i handen, det va inte min halsduk. Det va nån annans halsduk. Okej tänkte min halvt fungerande enda fungerande hjärnhalva.

5 minuter gick och det gick upp ett ljus för mig. Vad är det för jacka jag har? Är det min? Det är ju inte samma färg, det hade jag redan konstaterat. Hade jag bytt bort min splitter nya jacka jag fått i julklapp dagen före?

Japp, så va fallet, jag hade istället fått en velourjacka utan fickor, idioti att skapa en jacka utan fickor, nu kan man ju inte se slö och hängig ut. Jag försökte förklara för mannen i garderoben att min jacka hade dubbelknäppen och var grå. Han förklarade tillbaka att han inte kunde göra nåt åt detta.

Jag trodde att jag fått nåt billigt ök, säkert fejk. Den hade ju inga fickor? Bara igensydda små fack, 2 mm djupa. Huvudet kokade men jag gick till mcdonalds, här började jag trivas med min nya jacka och fick reda på att det visst fanns fickor om man sprättade upp sömmarna. Jag blev glad.

Nu till min fråga; Vad är det för jacka jag fått? Är den dyr? Jättedyr? Den passar lika bra som en handske i rätt storlek.
Bifogar en bild, om nån kan ge prisuppgift uppskattas detta.



P.S Om du som äger jackan ser detta så glöm det som står ovanför omedelbart. Du kommer aldrig få tillbaka din jacka.
Citera
2008-01-07, 16:34
  #2
Medlem
$100s avatar
Är det inte velourjacka som är miljövänliga och kommer från något dansk jäkla företag?
Citera
2008-01-07, 16:34
  #3
Medlem
Apspektakels avatar
Först vill jag tacka för ett humoristiskt inlägg.
Sen så säger jag behåll jackan, den verkar sjysst
Citera
2008-01-07, 16:46
  #4
Medlem
Finkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av $100
Är det inte velourjacka som är miljövänliga och kommer från något dansk jäkla företag?

Ingen aning faktiskt. Än så länge har mina fortplantningsorgan inte blivit kvicksilverskadade så det är säkert möjligt.

Nej men allvarligt, vadå miljövänliga? Vem får för sig att göra en miljövänlig JACKA?!

Visst, att inte bespruta den med tungmetaller är ju en självklarhet, men jag skulle aldrig kontrollera att jackan jag inhandlar är miljövänlig eller inte. Onödigt är ordet
Citera
2008-01-07, 16:49
  #5
Medlem
Velour är ett riktigt fint märke, borde kosta några tusen.

Edit: Svårt att veta exakt såklart, men en vanlig tröja kostar runt tusenlappen, likaså en skjorta, en t-shirt för 600 ungefär. Där får du en prisbild, och var lycklig.
Citera
2008-01-07, 16:56
  #6
Medlem
Finkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr_tobbe
Velour är ett riktigt fint märke, borde kosta några tusen.

Alltså är jag en lycklig man? Min gamla jacka kostade 1500 och efter vad du säger borde jag bytt upp mig. GREJT.
Och att fickorna fortfarande var igensydda måste betyda att den va ny. Stackars jävel som blev av med den.

Att dömma av sonyericsson-headsetet som låg i innerfickan med 2 olika stora öronmuffar så är det säkert en mycket fattig, säkert föräldralös unge som bor i en container. Jackan han blev av med har han velat ha i flera år och sparat varenda pantslant han hittat sen barnsben för att kunna köpa den. Det är vad jag tror
Citera
2008-01-07, 16:58
  #7
Avstängd
calle-gusafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finkan
Alltså är jag en lycklig man? Min gamla jacka kostade 1500 och efter vad du säger borde jag bytt upp mig. GREJT.
Och att fickorna fortfarande var igensydda måste betyda att den va ny. Stackars jävel som blev av med den.

Att dömma av sonyericsson-headsetet som låg i innerfickan med 2 olika stora öronmuffar så är det säkert en mycket fattig, säkert föräldralös unge som bor i en container. Jackan han blev av med har han velat ha i flera år och sparat varenda pantslant han hittat sen barnsben för att kunna köpa den. Det är vad jag tror
Är det du som har min jacka ditt SVIN
Citera
2008-01-07, 17:07
  #8
Medlem
straycats avatar
..skulle vilja se när den andra snubben fick din jul-jacka.

utan både headset och öronmuffar
Citera
2008-01-07, 23:13
  #9
Medlem
Abunais avatar
Tittade på zoovillage. De hade en jacka för 3000.
Citera
2008-01-07, 23:41
  #10
Medlem
ernolds avatar
Antar att du redan kollat men.. ()
Finns det inte nästan alltid någon typ av lapp i nacken eller dylikt som avslöjar något om jackans märke?
Citera
2008-01-08, 12:56
  #11
Medlem
Herr_Oins avatar
Jepp, den där jackan skall du verkligen behålla och den kostar drygt 3k.

Och nej, Velour är inte något danskt miljömärke.
Citera
2008-01-08, 17:32
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ernold
Antar att du redan kollat men.. ()
Finns det inte nästan alltid någon typ av lapp i nacken eller dylikt som avslöjar något om jackans märke?



Haha vafan? Han säger ju att det är en Velour?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback