2008-01-08, 17:45
Medlem
Dejads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven
asså nu flyter spelen på bra det laggar inte det minsta(fel instalation av drivis ) men jag har ju ubuntu 7.04, ok när jag trycker på skrivbords effekter så startar det inte! det bara flimrar till, måste jag instalera ytterligare programmvara som compiz eller beryl?
*host*
http://www.flashback.org/showthread.php?t=596153
Läs den tråden så kanske du får lite tips.. Sökfunktionen använder vi alla lite väl lite...

Om jag ska vara mer tydlig så går vi hit---> http://ubuntu-bossieman.blogspot.com/search/label/envy

Hoppas att den hjälp jag fick hjälper dig. Dock så kanske du borde uppgradera till 7.10?
Citera
2008-01-09, 21:01
Medlem
"Sven"s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dejad
*host*
http://www.flashback.org/showthread.php?t=596153
Läs den tråden så kanske du får lite tips.. Sökfunktionen använder vi alla lite väl lite...

Om jag ska vara mer tydlig så går vi hit---> http://ubuntu-bossieman.blogspot.com/search/label/envy

Hoppas att den hjälp jag fick hjälper dig. Dock så kanske du borde uppgradera till 7.10?
men asså grejen e den att när jag instalerat grafiken drivisarna så försvinner composite o jag får felmedelande vid start av skrivbordseffekter! men när jag ändrar i xorg filen så blir drivisarna buggiga
Citera
2008-01-09, 21:06
Medlem
blueCommands avatar
Har AIT i dagsläget stöd för Composite i deras drivare?
Citera
2008-01-10, 07:35
Medlem
Dejads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueCommand
Ingen aning men jag körde med envy och nu funkar compiz utan problem. Så nåt funkar iaf...
Citera
2008-01-10, 20:25
Medlem
McBs avatar
Citat:

Ja, sedan version 8.43.
Citera
2008-01-10, 20:40
Medlem
"Sven"s avatar
jag tankade ner drivrutinerna från ati's hemsida, men när dom ligger på skrivbordet så navigerar jag dit i terminalen och skriver sudo plus namnet på den nerladdade filen men den vägrar att instalera det står bara "command not found"
Citera
2008-01-10, 20:48
Medlem
Dejads avatar
Citat:
jag tankade ner drivrutinerna från ati's hemsida, men när dom ligger på skrivbordet så navigerar jag dit i terminalen och skriver sudo plus namnet på den nerladdade filen men den vägrar att instalera det står bara "command not found"
Men använd Envy till det (dvs det som bossieman tippsade om i min tråd) så kommer det fungera.. det var så enkelt så att till och med min windowsdyrkande syster klarade av det på familjens dator.
Citera
2008-01-10, 21:47
Medlem
"Sven"s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dejad
Men använd Envy till det (dvs det som bossieman tippsade om i min tråd) så kommer det fungera.. det var så enkelt så att till och med min windowsdyrkande syster klarade av det på familjens dator.
nu har jag fott vissa 3d effekter att funka men inte kuben! jag behovde instalera xgl!
men vrf funkar inte kubem e det prestandan som e kass der eller
Citera
2008-01-10, 22:28
Medlem
blueCommands avatar
Citat:
nu har jag fott vissa 3d effekter att funka men inte kuben! jag behovde instalera xgl!
men vrf funkar inte kubem e det prestandan som e kass der eller

Åter igen, om det skulle vara prestandan som var boven i dramat så skulle det fortfarande starta, men vara väldigt segt.
Citera
2008-01-11, 09:22
Medlem
"Sven"s avatar
Citat:
Åter igen, om det skulle vara prestandan som var boven i dramat så skulle det fortfarande starta, men vara väldigt segt.
ah....
men det va ju konstigt, men jag testar att instalera om systemet, sedan drar jag hem envy och sen så instalerar jag xgl!
hur låter det?
Citera
2008-01-11, 10:43
Medlem
wiktorsson9s avatar
Men åhhh skaffa xp
Citera
2008-01-11, 11:23
Medlem
gadzooxs avatar
Citat:
ah....
men det va ju konstigt, men jag testar att instalera om systemet, sedan drar jag hem envy och sen så instalerar jag xgl!
hur låter det?
Typiskt Windowslösning att installera om när ngt inte funkar. Felsök och fixa istället, så kanske du lär dig något på köpet

Xgl behöver du för övrigt inte med ATIs drivare fglrx v8.43 och nyare, den har direkt stöd för AIGLX och compositing.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in