Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-01-07, 11:54
  #1
Avstängd
bLyGE_kEntAs avatar
Jag kom just hem från en resa där jag tvingades spendera tiden med några tjejer och några killar. Inte direkt så att jag gillade de tjejerna på något sätt, snarare tvärtom. Iallafall så försökte jag stå ut med dem hela helgen, vilket jag lyckades hyfsat med. Samtidigt som jag umgicks i gruppen så passade jag på att skriva ner lite saker som stör mig så förbannat mycket!

Dessa tjejer, varför och jag frågar återigen; varför skriver man SMS med sina tjejkompisar 24 timmar om dygnet. Jag svär, kl 06:40 när vi klev av tåget så skrev samma tjej SMS med sin bästa jävla feministkompis. Helt jävla fantastiskt otroligt. Och sen den här tjejgrejen med att de tror att dom är så jävla roliga, de tror alltså seriöst att dom drar roliga skämt eller finurliga kommentarer. De förstår alltså inte att vi skrattar ÅT dom istället för med dom. Det är nog det sorgligaste.

Det här var en annan av tjejerna som jag tvingades höra på under ett telefonsamtal med någon väninna och gång på gång indirekt sade upp sin rätt att leva. Jag satt och skrev vid tillfället och försökte få någonting gjort, men det var ju omöjligt så förbannad som jag blev av den här groteskt värdelösa ursäkten för en människa. Och det värsta av allt var att jag vet att hon inte är ensam, det finns allt för många likadana båtskallar överallt.

Nåväl, när jag inte fick skriva det jag tänkte eftersom hon störde mig så enormt så skrev jag istället ner mina slutsatser om den här personen. Du kanske tycker att jag borde sagt det rakt ut, men aggressivt beteende på tågstationer brukar inte resultera i att man kommer dit man ska. Dessutom var hon inte värd syret. Detta är mitt brev till henne:

Du tror att du är självständig och stark och att ditt beteende bevisar det, men du är bara svag och irriterande.

Du omger dig med människor som inte förstår detta och det är därför som du aldrig kommer att ha en enda vän som är intressant eller intelligent eller djup.

Du är under medioker.

Du var inte den största fisken i din lilla norrländska damm, som du tror, du var inte ens näst störst. Du var bara mest högljudd och nu kommer du att bli uppäten ute i havet.

Jag samtidigt föraktar dig och tycker synd om dig.

Mest är du bara ett slöseri med plats och luft.

Du tror att självrespekt innebär att inte respektera andra och det är därför som du aldrig kommer att ha en meningsfull relation med en annan människa.

Du är 18 men har ännu inte börjat tänka på den nivå jag gjorde eller inse vad jag insåg när jag var bara 12.

Du har missförstått livet helt.

Du har falska inkorrekta mål och misslyckas dessutom med att uppnå dem.

Du tror att Guns'n'Roses uppfann Rock'n'Roll.

Du kallar dig för feminist men du vet inte ens vad det innebär och det är därför som du alltid kommer att bli avskydd av män med vett och av kvinnor med värdighet.


/EN SUR BLYG KENT!
Citera
2008-01-07, 11:58
  #2
Medlem
Lahitrahos avatar
:)

Hahaha. Klockrent.

Men du är inte bitter?
Citera
2008-01-07, 12:01
  #3
Medlem
slabadans avatar
Ja Du. Hur fan orkar du bry dig så mycket att du låter en människa som du stör dig på låter suga så mycket energi av dig. Skit i henne och gå vidare i livet.
Citera
2008-01-07, 12:03
  #4
Avstängd
bLyGE_kEntAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slabadan
Ja Du. Hur fan orkar du bry dig så mycket att du låter en människa som du stör dig på låter suga så mycket energi av dig. Skit i henne och gå vidare i livet.

Eftersom att jag tvingades umgås med dom så är det väl ganska självklart.
Citera
2008-01-07, 12:04
  #5
Medlem
Maaths avatar
Wow, att du orkar. Skulle jag haka upp mig på alla blåsta människor som finns fanns det inte mycket tid över. Kul att nån skriver ner sina tankar åt oss dock
Citera
2008-01-07, 12:10
  #6
Medlem
jumpcuts avatar
Jag tycker att du var lite elak faktiskt. Du kunde väl i alla fall framfört din kritik på ett konstruktivt sätt? Förklara varför du tycker som du tycker istället för att bara basha ner på henne. Hjälp henne att utveckla sig istället för att trycka ner henne helt enkelt.

Ska jag vara ärlig känns det som att du ligger på precis samma nivå som henne, eller kanske lider av samma småstadssyndrom snarare. Du behöver inte vara hennes vän, men att vara elak mot henne på det där sättet är ju bara... Elakt. Och onödigt. Både för dig och för henne...
Citera
2008-01-07, 12:12
  #7
Avstängd
quajjs avatar
Låter som du är rätt bitter. Jag brukar inte skriva sådana där saker mer (jag gjorde det förut). Frågan är om det är värt att skriva det där (bruden lär ju nu göra det mesta för att sabba för dig bland era gemensamma kompisar t ex)

Bäste kanske skulle varit att glömma henne och se till att inte prata eller se henne mer.
Citera
2008-01-07, 12:16
  #8
Avstängd
bLyGE_kEntAs avatar
Är ni lika korkade som tjejerna eller missuppfattar ni bara? Jag har inte sagt ett skit till dem, just därför skriver jag ner allting hit för att slippa skriva det till dom. Jag är inte vänner med dom, jag kommer aldrig att vara det. Jag åkte på ett sportevenemang med dom.
Citera
2008-01-07, 12:17
  #9
Medlem
Du har säkerligen rätt i dina observationer men jag har en känsla av att du aldrig haft ett jobb? Lite beroende på vad för typ av jobb man har, hur nära man tvingas umgås med kollegor etc, så har man endå ganska ofta att göra med sånna personer och det är bara acceptera att det är så och försöka lägga så lite energi som möjligt på personen/personerna i fråga. Fortsätter man som du går man under tillslut.
Citera
2008-01-07, 12:20
  #10
Avstängd
bLyGE_kEntAs avatar
Jag har haft jobb. Men eftersom du verkade fråga om hur jag klarade av det, så ska du få en av mina berättelser som jag skrev ner för ett tag sen.

"För lite mer än en vecka sedan skrev jag på ett kontrakt med ett bemanningsföretag som i sin tur hyr (läs hyrde 2007-11-08) ut mig till ett slags lager där man paketerar saker av ointressant innebörd.

Som ni alla säkert redan noterat är jag extremt intelligent och vältalig (folk brukar säga att jag har en hjärna för två, men smicker biter inte på mig). Därför är det någorlunda paradoxalt att jag tolv timmar om dagen arbetar med människor som borde sitta i bur på zoo. Jag trodde att jag träffat idioter till människor i mitt liv, men på mitt jobb finns folk som skulle få Isabella Löwengrip att blekna i jämförelse. För att ta ett exempel: igår började det en ny kille på jobbet, och han verkade bara några timmar tidigare klivit av bananbåten från Somalia, stulit en cykel och gått vid sidan om cykeln tills dess att han nådde en byggnad av betong - min arbetsplats. Killens tänder representerar en oreda som skulle få Halmstad BKs försvar att verka professionellt, och det svenska språket är något han inte riktigt snappat upp. Han har snarare skapat ett eget språk, bestående av dumma och efterblivna handlingar.

Igår hade vi ont om en viss engångsbruksvara, så jag gick runt och samlade ihop just såna varor från tidigare paketerade lådor och bad apan att lägga upp dem i ordning. Då sa han något, med en min som fick mig att tro att han förstod, och slängde de sedan i papperskorgen. Hade jag haft tillgång till ett gevär hade han fått smaka på apartheid, men istället fick jag bara fram ett förvånat "Bra...", och han log så att jag såg hela hans felmöblerade tandrad. Det IQ-befriade jävla leendet var droppen som fick bägaren att rinna över.

Nu ska jag ringa och säga upp mig."
Citera
2008-01-07, 12:23
  #11
Medlem
Mr. Flynns avatar
Låt mig gissa, ingen av dem släppte till?
Citera
2008-01-07, 12:24
  #12
Medlem
LoJs avatar
finns sjukt många sånna tröga brudar men tänk dig en sten dumm hockey fåne som inte kan lägga ihopp 1 med 1 eller något inte häller heaven direkt. måste säga även attd et e lite drygt och läsa ditt överdrivet långa inlägg så den bruden som gnälde på att hon levade ... värför gör dom så ? sjukt onödigt passar det inte e de tju bara att dö
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback