2018-07-30, 19:46
Medlem
JustZlatans avatar
Dricker Lindeman's Early Harvest 5,5%. Det är lika lätt att dricka som saft. Detta måste vara det absolut lättaste sättet att bli dyngrak på, om man dricker några flaskor.

https://www.systembolaget.se/dryck/r...harvest-605101
Citera
2018-08-01, 10:07
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Är vina maipo gott? Den vita sorten. Jag har druckit castillo de gredos och foot of africa av de vita sorterna. De tycker jag är goda.
Citera
2018-08-01, 10:08
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Dricker Lindeman's Early Harvest 5,5%. Det är lika lätt att dricka som saft. Detta måste vara det absolut lättaste sättet att bli dyngrak på, om man dricker några flaskor.

https://www.systembolaget.se/dryck/r...harvest-605101
Drick solbacka. Det är på 12% och smakar saft.
Citera
2018-08-08, 20:55
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddeiboi98
Är vina maipo gott? Den vita sorten. Jag har druckit castillo de gredos och foot of africa av de vita sorterna. De tycker jag är goda.
Nej. Alla tre viner smakar lika illa; bävergäll utblandad med blutsaft.
Citera
2018-08-11, 20:16
Medlem
Har det hänt någon här att inte skruvkorken knäckts av utan att hela kork + krage följer med upp? Bör man dricka?
Citera
2018-08-11, 20:18
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Har det hänt någon här att inte skruvkorken knäckts av utan att hela kork + krage följer med upp? Bör man dricka?
Funkar bra att dricka ändå.
Citera
2018-08-11, 20:24
Medlem
Citat:

Naturligtvis kan du dricka. Korken kan gå upp eller ned. Spelar ingen som helst roll. Kan ju kanske vara knepigt att servera en flaska med en skvimpande kork på en restaurang men fiska upp eventuella rester innan du dricker.
Citera
2018-08-11, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Funkar bra att dricka ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Naturligtvis kan du dricka. Korken kan gå upp eller ned. Spelar ingen som helst roll. Kan ju kanske vara knepigt att servera en flaska med en skvimpande kork på en restaurang men fiska upp eventuella rester innan du dricker.

Det är alltså skruvkork i metall. Plomberingen bröts inte utan allt följde med upp. Då kan det väl inte varit lufttätt?
Citera
2018-08-11, 20:27
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Det är alltså skruvkork i metall. Plomberingen bröts inte utan allt följde med upp. Då kan det väl inte varit lufttätt?
Jo det kan det, du får prova att dofta på vinet först och om det inte är något konstigt där så smakar du på det så kan du själv avgöra vad du tycker.
Citera
2018-08-11, 20:29
Medlem
Citat:

Sorry. Det där är ju normalt sett inga problem. Du får smaka. Smakar det ok så är det ok. Så enkelt är det med vin.
Citera
2018-08-13, 20:31
Medlem
deadhead.s avatar
Nu har detta säkert tagits upp i tråden tidigare och jag är ingen expert inom området. Kan någon rekommendera någon bra "vin pump", för att få ut all luft i en vinflaska? Eller är det något ni rekommenderar över huvudtaget?
Citera
2018-08-15, 10:21
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Nu har detta säkert tagits upp i tråden tidigare och jag är ingen expert inom området. Kan någon rekommendera någon bra "vin pump", för att få ut all luft i en vinflaska? Eller är det något ni rekommenderar över huvudtaget?

Coravin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in