Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-01-06, 22:36
  #1
Medlem
Mr_Carlssons avatar
Söndagar bara söndagar. De utan sällskap, ni vet, när man zappar sönder fjärren och börjar fundera över singellivet.

Har under större delen av mitt liv kallat mig singel utan att se några direkta nackdelar. Det har varit några år som har inneburit parmiddagar och promenader i Parken osv men den större delen av mitt vuxna liv har jag varit singel. På senare år har jag börjat uppleva söndagarna som mer påfrestande, de har liksom blivit längre. Synnerligen går klockan extremt långsamt efter 18:00.

Så långt är det väl inga problem, jag känner mig helt enkelt lite väl singel och letar efter en passande soffhöna. Har bara inte hittat nån som faller mig i smaken ännu, det ska ju liksom funka de andra 6 dagarna med.

Mitt problem nu är vad jag ska göra så länge tills jag får sällskap i soffan. Vad gör ni för att fördriva en singelsöndag?

/Carlsson
Citera
2008-01-06, 22:40
  #2
Medlem
Haha kan du inte ens fördriva en söndag själv? Jag har vart arbetslös i en månad nu och ska vara hemma en månad till innan jag drar ut och reser.
Citera
2008-01-06, 22:41
  #3
Medlem
Badminton, gymmet, röja i lyan, tvätta/handla. Jag vill känna att det är fixat och fräscht innan den nya veckan börjar
Citera
2008-01-06, 22:42
  #4
Moderator
NewDeers avatar
Just nu? Lyssnar på deppmusik o funderar på självmord .

Annars brukar jag väl städa, laga mat, prata i telefon, hoppas att det går nån schysst film på teven - hålla mig sysselsatt helt enkelt, för som du säger, singelsöndagar är ångest x 10. Aldrig är man så ensam som man är då. Tror också att den ev. bakfyllan gör det hela ännu värre.
Citera
2008-01-06, 22:43
  #5
Medlem
Kallessidas avatar
tränade idag, det var dock ett undantag för jag missade det igår. annars gör inte jag heller så mycket, kollar på tv, beklagar sig en stund över hur ensam man är, kanske gråter en smula över det med ^^, annars gör inte jag heller så mycket, blir bara sittandes här. kanske är normalt :s eller så är bara du(ts) och jag ovanliga
Citera
2008-01-06, 22:43
  #6
Medlem
-jOE!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Carlsson
Vad gör ni för att fördriva en singelsöndag?

Pluggar, surfar, slappar, läser böcker, kollar film/tv, promenerar och äter något gott. Ej rangordnat.
Citera
2008-01-06, 22:44
  #7
Medlem
Oldiebutgoldies avatar
Ja, det är väl inga större problem att slå ihjäl en söndag. Som singel bör du väl dessutom vara bakfull? Sedan så har väl även du msn och internet? TV? Träningskort på gymmet? Eller en mamma du kan knapra söndagsmiddag med och visa upp ditt bättre jag?
Citera
2008-01-06, 22:53
  #8
Medlem
Tigges avatar
söndagen är min städdag, så då blire diverse städning i hemmet
efter de brukar ja besöka syskonen o avsluta kvällen me lite seriemaraton på tv och lite msn skitsnack
Citera
2008-01-06, 22:57
  #9
Medlem
Just nu extremt bakis, glad att jag inte vaknade med nån jag inte känner brevid mig och med en touch av ångest inför den kommande arbetsveckan. Klart man funderar över alla söndagar man vaknade i ett förhållande o bara låg i sängen hela dagen. Men vafan. Detta har sin charm det med, skönt att vara ensam ibland o bara göra de man vill när man vill de, utan att ta hänsyn till någon annan än sig själv.

Bäst att njuta av det, om ett år kanske man befinner sig i ett förhållande och har en en snorig unge att ta hand om, då kommer man säkert vilja komma tillbaka till detta.

Sen så e jag inte helt ensam heller, har ju min MSN och alla schyssta FB diskussioner att ta del av. Inte kattskit de inte...
Citera
2008-01-06, 23:05
  #10
Medlem
nejmenkanskes avatar
Läsa en bok, det kan "döda" många timmar.
Citera
2008-01-06, 23:07
  #11
Medlem
Cold_ones avatar
passa på att kolla på alla filmer som man dragit ner.. ringa vänner, lira lite 360 online.
Citera
2008-01-06, 23:08
  #12
Medlem
stereo_roidss avatar
Träna städa käka och flumma runt på nätet... helt jävla segt
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback