2008-01-06, 00:16
Medlem
HarryHarry_s avatar
hur registrerar Norton antivirus denna lilla buse ?

Tack för hjälpen iaf.
Citera
2008-01-06, 00:37
Medlem
Ifall du gör som jag föreslog med en trojan så kommer norton säga till. Jag skulle köra en bootcd.
Citera
2008-01-06, 00:53
Medlem
StorMammas avatar
Tror inte att det tar det, faktiskt.

Det ÄR ett program, men, går inte på och skadar något, bara lyssnar.
Till skillnad emot poisonivy och allt vad folk snackar om.

vilken verision har du av norton?

Det finns även keyloggers som hårdvara.
Gå till http://www.kjell.com/ och slå in sökordet key shark.
Det är en pryl du sätter emellan tangentbordet och datorn, och den gör exakt vad programmet jag beskrev gör, den lyssnar.
Alltså en hårdvaruverision av det som jag talar om.

Beskrivning:
Citat:
KeyShark - Key logger
2 MB
KeyShark ansluts mellan ett PS/2- tangentbord och datorn. Har ett inbyggt minne (2MB) som sparar varenda knapptryckning. För att komma åt informationen öppnar man en ordbehandlare och skriver in ett förbestämt lösenord. Här finns det även möjlighet att söka på nyckelord, ta bort data, stänga av enheten mm. Behöver ingen programvara för att fungera och går därmed att köra på både Linux och PC. Obs! Fungerar endast med PS2-tangentbord.

Om du har usbkontakt, kan du köpa en adapter från PS2 till USB., fråga i butiken, så hjälper dom dig. Om datorn inte är en laptop, så syns inte denna på baksidan av en stationär dator.

Nackdelen är att den är dyr. De vill ha 599 bagis för den.
Men, inget antivirus kommer att ta den eller så. Garanterat.

Och, DU ser ALLT vad ALLA gör....TOTAL kontroll, vilket är oerhört tillfredsställande, tro mig.

Varför inte låta henne behålla sitt adminkonto, och låt henne tro att hon bestämmer?

Och när hon inte är hemma, kan ni installera & göra vad tusan ni vill.
Citera
2008-01-06, 01:07
Medlem
Jag gjorde en lista över olika alternativ, listan är prioriterad och bäst är högst upp.

----------------------------------------------------------------

1.http://www.flashback.org/showthread.php?t=266817
2.Social Engineering och ta reda på lösenordet borde gå, alternativt att du frågar henne.
3.Hårdvarukeylogger går men det kostar pengar.
4.Mjukvarukeylogger går inte eftersom den aktiveras först efter att du har loggat in på datorn.
Citera
2008-01-06, 03:05
Medlem
]CraP}s avatar
http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/

Bara att ta bort lösenordet, om hon märker; skyll på virus och säg att du kan fixa det.
Citera
2008-01-06, 04:13
Medlem
ViikkeEs avatar
http://ophcrack.sourceforge.net/

ladda ner live cd:n, bränn den, boota upp på den i datorn och WOHO! du har allas lösenord
Citera
2008-01-06, 13:41
Medlem
HarryHarry_s avatar
Tack för Alla svar. jag testar din version först Vikke då den verkar enklast. hur bränner jag nu så att det blir en ISO fil?
Citera
2008-01-06, 13:43
Medlem
HarryHarry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Tror inte att det tar det, faktiskt.

Det ÄR ett program, men, går inte på och skadar något, bara lyssnar.
Till skillnad emot poisonivy och allt vad folk snackar om.

vilken verision har du av norton?

Det finns även keyloggers som hårdvara.
Gå till http://www.kjell.com/ och slå in sökordet key shark.
Det är en pryl du sätter emellan tangentbordet och datorn, och den gör exakt vad programmet jag beskrev gör, den lyssnar.
Alltså en hårdvaruverision av det som jag talar om.

Beskrivning:

Om du har usbkontakt, kan du köpa en adapter från PS2 till USB., fråga i butiken, så hjälper dom dig. Om datorn inte är en laptop, så syns inte denna på baksidan av en stationär dator.

Nackdelen är att den är dyr. De vill ha 599 bagis för den.
Men, inget antivirus kommer att ta den eller så. Garanterat.

Och, DU ser ALLT vad ALLA gör....TOTAL kontroll, vilket är oerhört tillfredsställande, tro mig.

Varför inte låta henne behålla sitt adminkonto, och låt henne tro att hon bestämmer?

Och när hon inte är hemma, kan ni installera & göra vad tusan ni vill.

nackdelarna är att datorn ifråga är en laptop :/. men jag provar några andra alternativ och i värsta fall får jag gå på denna hårdvaru keyloggern. Tack!
Citera
2008-01-06, 13:59
Medlem
narohs avatar
Vet inte om detta funkar längre

Detta funkade för nått par år sedan när jag höll på en del
det du gör är

Väl inne på ditt account, hitta filerna cmd.exe samt en fil som heter nått i stil med screener, den ligger iafl samma map som cmd ( system32) tror jag.

Iafl skapa en mapp dit du kopierar båda dessa två filer, döp mappen till backup.

Vidare så byter du namn på cmd och screener, så cmd blir screener å screener filen blir cmd.exe

Screener är filen som gör så att du ser windows fönstret när du loggar in.

starta om datorn och nu får du upp en cmd med full access. Här kan du skapa ett nytt admin konto.

Sedan flyttar du tillbaka filerna, kanske behövs göras via cmd. å sen e d klart.

Kan inte lova att detta fungerar nu förtiden dock.

Annars är rainbow tables en bra lösning.

Gl du gör detta på egen risk :P
Citera
2008-01-06, 14:16
Medlem
Ozis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naroh
det du gör är

Väl inne på ditt account, hitta filerna cmd.exe samt en fil som heter nått i stil med screener, den ligger iafl samma map som cmd ( system32) tror jag.
Jag tror du menar logon.scr.
Citera
2008-01-06, 14:57
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naroh
det du gör är

Iafl skapa en mapp dit du kopierar båda dessa två filer, döp mappen till backup.

Vidare så byter du namn på cmd och screener, så cmd blir screener å screener filen blir cmd.exe

Screener är filen som gör så att du ser windows fönstret när du loggar in.

starta om datorn och nu får du upp en cmd med full access. Här kan du skapa ett nytt admin konto.

Sedan flyttar du tillbaka filerna, kanske behövs göras via cmd. å sen e d klart.

Kan inte lova att detta fungerar nu förtiden dock.

Annars är rainbow tables en bra lösning.

Gl du gör detta på egen risk :P

Faller på att man normalt inte har skrivrättigheter till Windows och dess underliggande mappar
Citera
2008-01-06, 17:15
Medlem
ViikkeEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryHarry_
Tack för Alla svar. jag testar din version först Vikke då den verkar enklast. hur bränner jag nu så att det blir en ISO fil?

om du har nero så väljer du bara bränn en image fil. annars så kan du öppna den i daemon tools och sen bränna en kopia på skivan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in