2008-01-04, 23:34
idag hade jag varit på besök hos en bekant och så tog jag pendeln mot huvudstaden. det var inget speciellt som hände allt var lugnt och stilla i vagnen, men så plötsligt dök lugna gatan upp och då kollade man naturligvis lite sen helt plötsligt började trakasera en kille med utländsk bakgrund över att han hade en bira i handen och jag som åskådare bara iaktog hela händelsen och upplevde den som väldigt hotfull från lugna gatans sida dom trängde dom här killarna genom att ställa sig väldigt nära och påträngande. innan hade dom väkt en kille som låg och sov inte en hemlös utan en vanlig svensson och frågat hur står det till här lite väktar/polis stuket hade dom tre herrarna med troligvis afrikansk bakgrund. hela händelsen var väldigt upprörande vilken en herre i vagnen påpekade till just lugna gatan, jag citerar "sånna som ni borde inte få jobba på lugna gatan hela den här färden har varit hur lugn som helst tills ni kom ni ska tamej fan inte vara nåra väktare det är inte erat jobb" dom tjafsa emot relativt hotfullt med herrn som sa det ovannämda.
jag menar är det verkligen lugna gatans uppgift att agera hotfullt och stötande mot folk? jag kan säga ur min egen synvinkel att jag har tappat all tro på lugna gatan och vad det innebär en riktig dålig organisation eller bara just ett gäng idioter som springer runt med jackor och tror att dom är väktare? vad har dom för befogenheter egentligen? vad tycker ni om händelsen?
sen vet jag att man inte får dricka alkohol i komunal trafiken men vem har inte gjort det? och varför gör lugna gatan det här mot unga vuxna människor?
fridens gott folk
jag menar är det verkligen lugna gatans uppgift att agera hotfullt och stötande mot folk? jag kan säga ur min egen synvinkel att jag har tappat all tro på lugna gatan och vad det innebär en riktig dålig organisation eller bara just ett gäng idioter som springer runt med jackor och tror att dom är väktare? vad har dom för befogenheter egentligen? vad tycker ni om händelsen?
sen vet jag att man inte får dricka alkohol i komunal trafiken men vem har inte gjort det? och varför gör lugna gatan det här mot unga vuxna människor?
fridens gott folk