Citat:
Ursprungligen postat av
Axel61
Nu har du glömt dina piller igen!
Jag är bara intresserad av lastbilschaufföraryrket och den medföljande livsstilen. Om du har några problem med det så behöver du inte läsa mina inlägg. Men om du som jag är intresserad av lastbilschaffissar och deras alternativa livsstil så kanske du skulle vara tacksam för att jag ställer dom svåra frågorna och inte bara stryker dom medhårs. Dom kanske är landsvägens hjältar men bland dom finns en osund kultur av övergrepp oftast riktad mot små barn och försvarslösa kvinnor. Det är i princip bevisat att lastbilschaufförsyrket i Sverige är överrepressenterade bland pedofila kidnappare.
Jag undrar bara om det har blivit svårare för dom nu om dom arbetar för seriösa företag som spårar lastbilen minituöst med GPS men det finns fortfarande många smååkare, vilket är ett problem sett ur rättssynpunkt, som kan dra nytta av den autonomi som det medför och inte har någon som spårar dom med GPS så dom kan plocka upp intet ont anande kvinnor och småbarn och föra bort dom och våldföra sig på dom och sedan mörda dom som vi har sett så många gånger tidigare. Har du inte hört talas om Highway of tears i Kanada och Killing Fields i Texas?
Hur ser lastbilschaufförer på den integritetskränkning det är när deras lastbil är utrusad med GPS och kan bli spionerad på att åkeriägaren så dom inte kan sitta och slappa på vägfik som det var vanligt att dom gjorde förr?