Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-01-04, 16:02
  #13
Medlem
Danny Gomezs avatar
Minns på den gamla goda tiden när man lirade detta med brorsorna. När det var ens tur fick de andra lämna rummet så fick man ropa till brorsan när det var hans tur att spela. Är inte säker på om vi någon gång spelade klart en enda omgång, det tog ju sån förbannad tid, men oj så kul det var!

Helt klart ett av de bästa spelen jag provat. Så enkelt men ändå så fantastiskt!
Citera
2008-01-05, 03:18
  #14
Medlem
bullmuffins avatar
heroes 3 äger helt klart! Har många barndomsminnen från mapen Relam of Chaos
Citera
2008-01-05, 07:43
  #15
Medlem
savoxovass avatar
Castle med en "Might hero" brukar vara riktigt effektivt. Annars brukar jag köra Tower med elementist för det blir lite roligare med en "spell hero". Rampart funka med. Det är de 3 jag brukar köra.
Citera
2008-01-05, 08:47
  #16
Medlem
B0zs avatar
3an är och kommer nog alltid vara det bästa heroes spelet. Att 4an va så hiskeligt dåligt va ju en kraftig besvikelse men måste ändå säga att jag gillar 5an kanska mycket då det är en förnyelse. Men om vi återgår till 3an så är ju mina favoriter Castle, Tower, Dungeon då Castle är starka allmänt tower som har skjutandes bästagubbar och Dungeon som faktiskt har dem bästa bästagubbar då drakarna är immuna mot magi och tål och skadar mest dessutom kan dem ju skada 2 samtidigt. Att tycka att andra bästagubbar är bättre beror nog bara på att ni har ställt in er på att det är era favoriter
Citera
2008-01-05, 10:16
  #17
Medlem
gusten_gs avatar
Heroes 3 har man spenderat många timmar framför. Blir ju nästan till att installera det på nytt nu när man läst denna tråd
Vet inte vad rasen heter, men "människorna" osså skaffar man archangels=pwn.
Citera
2008-01-14, 15:11
  #18
Medlem
XXtazys avatar
Det bästa TBS spelet enligt mig och det hamnar väldigt långt upp på bästa spel någonsin! Jag har tamejfan lirat det regelbundet sedan det kom ut för snart 9 år sedan och jag tröttnar ALDRIG. Om man har tid så rekommenderar jag att spela online/över lan, det tillför en helt ny dimension av spelet. Man tror lätt att det skulle bli tråkigt, eftersom man måste vänta på de andra spelarna, men så blir det inte. Jag har själv suttit 12h+ på en karta i multiplayer, när jag vanligtvis orkar spela en eller två timmar innan jag vill göra något annat.

tl;dr underbart spel!!

Edit:
När det gäller favoritlag har jag nog inget speciellt, eftersom alla är bra på sitt sätt. Det viktigaste är i princip att man inte satsar på might eller magic, utan blandar dem på ett smart sätt. Däremot när det gäller hjältar är Fazer helt onaturligt tuff, en av de bästa i spelet enligt mig. Lvl 20 Fazzie plus ett gäng gorgons är inte roligt att möta. Crag Hack är inte heller så rolig att slåss mot.

Jag tänker inte ens nämna Conflux (extralaget från expansionen Armageddon's Blade) eftersom de är helt obalanserade, alldeles för starka.
__________________
Senast redigerad av XXtazy 2008-01-14 kl. 15:26.
Citera
2008-01-15, 04:11
  #19
Medlem
Darwins avatar
En sak jag tänker på är hur bra de lyckats med porträtten på hjältarna; dvs de har inte fallit i den vanliga fantasy-fällan och slängt ihop några stereotypa paladiner och undersköna (och anorektiska) älvor, utan porträtten ser verkligen trovärdiga och seriösa ut. Samt att många av flickebarnen är så söta- och naturligt fulsnygga att man får riktig lust att spänna på dem så det tjuter om det.
Citera
2008-01-15, 16:33
  #20
Medlem
XXtazys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darwin
En sak jag tänker på är hur bra de lyckats med porträtten på hjältarna; dvs de har inte fallit i den vanliga fantasy-fällan och slängt ihop några stereotypa paladiner och undersköna (och anorektiska) älvor, utan porträtten ser verkligen trovärdiga och seriösa ut. Samt att många av flickebarnen är så söta- och naturligt fulsnygga att man får riktig lust att spänna på dem så det tjuter om det.
Jo porträtten är lite speciella. En bild som alltid får mig att skratta är hjälten Ayden, vars specialité är visdom och intelligens
http://www.heroesofmightandmagic.com...3/ni/ayden.jpg
Citera
2008-01-18, 02:46
  #21
Medlem
XXtazys avatar
Installerade detta underbara spel idag och har lirat lite. Klarade Anscension på 130% Kom igen, det måste finnas fler här inne som spelar!

Edit: Kanske någon som vill lira en match? Jag är absolut inge bra, utan det skulle bara vara för skojs skul
Citera
2008-01-18, 02:51
  #22
Medlem
slippys avatar
Heroes 3 är ju helt klart det bästa av dem alla. I II och IV är väl också rätt ok men V är ju faktiskt bara sämst.

Sist jag stötte på HOMMIII var det även ett expansionspack installerat. massa nya coola raser. Riktigt skoj!

Självklart har jag i yngre dagar dragit ranking arch angel på ett par banor
Citera
2008-01-18, 03:09
  #23
Medlem
Entropi84s avatar
Heroes III är lätt det Heroes-spel man spenderat mest tid med och det bästa av dem. Väldig charm i det, trots rejäl obalans. Vad gör man t ex som Barbarian mot Wizards med Expert Town Portal och Dimension Door på stora kartor? Eller den klassiska gremlin-rushen (vilket de som tur var fixade i en patch)?

Spelade mest som Tower och Rampart, men rätt mycket Necro och Castle också.
Inferno och Fortress gav jag aldrig mycket för, Stronghold var ok. Conflux tänker jag inte ens nämna.
Citera
2008-01-18, 03:57
  #24
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slippy
Heroes 3 är ju helt klart det bästa av dem alla. I II och IV är väl också rätt ok men V är ju faktiskt bara sämst.

Sist jag stötte på HOMMIII var det även ett expansionspack installerat. massa nya coola raser. Riktigt skoj!

Självklart har jag i yngre dagar dragit ranking arch angel på ett par banor

Njaaeee...hade det varit för 3 dar sen hade jag hållit med dig, när jag bara testat femman väldigt kort, men efter att ha förlorat 3 timmar på en simpel 1vs1-karta så kan jag inte riktigt hålla med om det.
De har helt enkelt byggt ut det grafiska, lagt till kameraeffekter (vilka man är tvungen att använda, annars missar man hälften av prylarna...) men i grunden är det ändå HOMM3!
Fyran räknas inte ens, det är alla inbitna helt överens om väl?

Men för att återgå till ämnet helt: jo, HOMM3 är det ultimata Heroes-spelet.
Snabbt, brutalt, snyggt utan att gå till överdrift och nästan vilken dator den här sidan 2000 kan driva det.
Skulle jag tvingas ranka alla spel jag spelat genom åren på en topplista hade HOMM3 hamnat iaf bland de 3 bästa.
Och jag har spelat många...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback