Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-13, 15:02
  #1849
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vandelay1
Kul tråd, det var ett grymt spel. Har dock inte spelat det på 20+ år
Kanske skulle testa HD-varianten
Om du menar den officiella HD-utgåvan så skulle jag inte rekommendera det, om jag inte missuppfattat saken så innehåller den bara originalspelet utan expansionerna.
Däremot HD-moden till originalet är underbart. Polerar upp spelet ytterligare en nivå som tillägg till att den fixar till högre upplösningar och lite sånt.
https://sites.google.com/site/heroes3hd/
Citera
2019-01-25, 18:40
  #1850
Medlem
Luzurs avatar
Jag har spelat serien sen den kom ut i butik, så jag har alla mina boxar man köpte kvar.

Dock så förlora serien lite utav glädjen efter HMM3.
Citera
2019-02-07, 06:47
  #1851
Medlem
goseigens avatar
Vann med de vandöda senast. Hade tur att plocka upp Isra, och att få town portal med den andra stad jag tog. Det var tufft under lång tid, och tog 18 månader för att vinna. Jag förlorade staden som gav mig town portal, men till sist hittade Isra två andra nekropoler. Vid spelets slut hade han 26 000 skelett.
Citera
2019-02-07, 21:36
  #1852
Medlem
one_sizes avatar
Det var visserligen ett tag sen man startade Heroes 3 men tydligen så ska det äntligen komma ännu en ny stad till den hemmagjorda expansionen Horn of the Abyss, som visade sig vara bättre än H5-6-7 och Ubisofts remake. Än så länge som youtubeklipp: https://www.youtube.com/watch?v=HTXUglrxUQc

En forge i lite mer västern/steampunk tema. Ska väl komma ut under årets gång, så det är återigen dags att installera Heroes 3 + HoTA + HDmod.
Citera
2019-02-21, 03:20
  #1853
Medlem
Lucky-Mans avatar
Så härligt att spela Stronghold med Crag Hack på expert och bara kötta igenom motståndet med hög attack

Är det bara jag som spelar med random-castle dvs man slumpas in i ett lag? Alltid kul att lära känna en ny hero och anpassa sin stil efter den.
Citera
2019-03-22, 20:29
  #1854
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky-Man
Så härligt att spela Stronghold med Crag Hack på expert och bara kötta igenom motståndet med hög attack

Är det bara jag som spelar med random-castle dvs man slumpas in i ett lag? Alltid kul att lära känna en ny hero och anpassa sin stil efter den.

Jag spelar också slumpade städer på randomkartor med maxad svårighet. Men inte alltid. Väljer jag själv blir det oftast alver med Kyrre eller så.

Lättast är väl Conflux - om jag minns rätt - om det är de som får alla spells ifall man hittar graalen. Town portal, dimension door och flying är ju de spells man vill ha.

Trots alla gånger jag spelat ska jag säga att jag bara vunnit med de onda en enda gång, och aldrig med någon start i underjorden.

Man får försöka till slutet, men från många startplatser är det ofta lätt att fatta att det inte kommer att funka, men det är ju det som är tjusningen med ett spel. Det får göras det bästa från den hand man fått.
Citera
2019-03-23, 15:55
  #1855
Medlem
Lucky-Mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Jag spelar också slumpade städer på randomkartor med maxad svårighet. Men inte alltid. Väljer jag själv blir det oftast alver med Kyrre eller så.

Lättast är väl Conflux - om jag minns rätt - om det är de som får alla spells ifall man hittar graalen. Town portal, dimension door och flying är ju de spells man vill ha.

Trots alla gånger jag spelat ska jag säga att jag bara vunnit med de onda en enda gång, och aldrig med någon start i underjorden.

Man får försöka till slutet, men från många startplatser är det ofta lätt att fatta att det inte kommer att funka, men det är ju det som är tjusningen med ett spel. Det får göras det bästa från den hand man fått.
Exakt det blir inte hjärndöd farmande när man kör random town. Angående Conflux så går jag alltid in på editorn och stänger antingen av graalen eller så tar jag bort fly, waterwalk, DD och town portal. Jag hade gärna haft dem spellsen på om inte det vore för air magic skills som gör man att man kan använda DD 4-5 gånger per tur.

Får jag själv välja så blir det Malekith (levlar nästan enbart spell power) i Dungeon om jag kör impossible eller Gunnar i dungeon om jag kör på expert, alltid nice med Black Dragons med spell-immunity . Kyrre e också mitt förstahandsval i Rampart om jag själv får välja.

Conflux heroes är också väldigt OP i början med 3 i knowledge vilket hjälper i impossible eftersom man inte behöver slänga de få mynt man har på arméer och istället kan använda sig av magic arrow många gånger. I Impossible har man aldrig råd med hela arméer och får spara några units och är en bra backup om man förlorar ett stort slag och sedan har t.ex. 70 magma elementals att rekrytera.
__________________
Senast redigerad av Lucky-Man 2019-03-23 kl. 15:58.
Citera
2019-03-29, 17:32
  #1856
Medlem
gulaLejonets avatar
hur får man spelet att funka i nya windows? kan inte installera det..
Citera
2019-03-29, 19:01
  #1857
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gulaLejonet
hur får man spelet att funka i nya windows? kan inte installera det..

Definiera nya windows.
Citera
2019-03-29, 19:52
  #1858
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulaLejonet
hur får man spelet att funka i nya windows? kan inte installera det..
Jag har inga problem i Windows 10. Men då kör jag också en variant som jag laddade hem för 15 år sen eller nått sånt där. Nån gång hittade jag en som var uppladdad nånstans som en färdiginstallerad mapp, det är bara att köra den direkt som den är från det stället man kopierar in den på.
Citera
2019-03-29, 20:14
  #1859
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gulaLejonet
hur får man spelet att funka i nya windows? kan inte installera det..
Spelet finns att köpa på gog.com och den versionen fungerar på nya OS utan problem. (finns säkert att hitta utan att behöva köpa men titta efter gog-version eller dylikt)
Citera
2019-04-15, 04:05
  #1860
Medlem
Lucky-Mans avatar
gog.com har en garanterad bra version.

Är det någon som kör scenarios där man inte ska ta över alla borgar och eliminera motståndaren? Det känns så förvirrande att jag inte vet vilken taktik jag bör köra på men inre rösten säger att man ska fixa typ 3 st level 7 creatures sen så är man klar att ta över allt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback