Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-14, 18:43
  #1693
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdgeofEnding
Såg nu man kan förhandsboka spelet både på Steam & Humble Bundle för €15. Men eftersom jag inte hittade det någonstans, så frågar jag för säkerhets skull: ingår ingen av expansionerna? Känner mig lite tveksam om man i alla fall inte får SoD (även om AB självklart borde ingå också).


Du får INTE expansionerna och det är oklart om de kommer i framtiden.
Citera
2015-01-14, 18:45
  #1694
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Essylia
Du får INTE expansionerna och det är oklart om de kommer i framtiden.

Antog det. Spelade vanilla när jag var kanske 10 bast, men då fuskade jag jämt, så jag har inte direkt erfarenhet
Citera
2015-01-20, 09:27
  #1695
Medlem
apansfarfars avatar
En fråga riktad till er som lirar Horns of the Abyss-modden. Jag har försökt ladda ner och få den installerad på korrekt sätt men mitt antivirus-program tar alltid bort själva startfilen p.g.a trojan i den filen enligt mitt anti-virusprogram. Någon med liknande problem eller någon som kan länka till nedladdningsfilen som funkade för er?

On-topic: Fyfan va nostaligi, var säkert 10 år sedan man satt å härjade så här hårt med HoMM3
Citera
2015-01-21, 09:37
  #1696
Medlem
heidiromers avatar
Är det ngn som vet vart man kan köpa spelet att ha på datorn ? Hittar dte ej ngnstans :/ Hade det innan men det har försvunnit o blev sugen att börja spela igen
Citera
2015-01-21, 12:56
  #1697
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heidiromer
Är det ngn som vet vart man kan köpa spelet att ha på datorn ? Hittar dte ej ngnstans :/ Hade det innan men det har försvunnit o blev sugen att börja spela igen


Download menar du?

http://www.gog.com/game/heroes_of_mi...mplete_edition

eller om du vill vänta en vecka och köpa hd-versionen

http://store.steampowered.com/app/297000/
Citera
2015-01-31, 21:07
  #1698
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
brukar återkomma till heroes 3 och spela igenom (främst SoD) kampanjerna någon gång om året. denna gång tänkte jag dock sluta vara så jävla feg och ge det ett försök på impossible. gelu-campaignen gick ganska enkelt tack vare de överdrivet bra sharpshooterserna men sedan blev det stopp direkt på crag hack-campaignen. klarade första banan efter typ tio försök genom att i princip chansa och rusha till en av hans borgar så jag fick den på dag 7... på andra mappen blir det dock svårare då jag inte ens kan bygga city hall (dock 2 goldmines) och måste slå ihjäl ett par faerie dragons för att nå tältet för att ta mig över till hans sida, där han från dag 1 redan har 4st castle som han pumpar ut max antal trupper med varje vecka. blir alltid överkörd efter drygt 4-5 veckor när hans main med typ 80 monks till slut hittar mig.

detta har fått mig att inse att det inte kommer hålla att bara spela lite laidback som jag vanligtvis har gjort utan att jag antagligen måste optimera och använda mig av diverse taktiker och trick för att stå någon chans... någon här som faktiskt klarat kampanjerna på impossible och kan berätta lite snabbt vad man ska tänka på osv? single player maps har jag tidigare klarat en del av, men där är man ju oftast inte i sånna massiva underlägen från starten som man är på vissa kampanj-banor...

Jag tog kampanjerna på impossible för ett par år sedan. I de allra flesta fall är bästa taktiken att springa runt kartan medan datorn jagar dig. I resten av fallen gäller det att gå på anfall/göra uppdraget direkt. När du klarat Crag Hack kampanjerna genom att springa runt och köpa motståndarens trupper har du klarat den svåraste delen, iallafall om du lyckas få dimension door på de senare nivåerna som kommer efter Hack. Det går alltid att optimera varje karta genom att spela på rätt sätt och välja rätt skills åt din hjälte, förslagsvis kan du lära dig en del genom att kolla på youtubevideor av dansken och wcl-ettan Maretti, eller läsa på heroescommunity.com
Citera
2015-01-31, 21:41
  #1699
Medlem
Det vore roligt med lite svenska heroes-vänner

På Steam heter jag I_Hate_Wood_Elves

Om någon hellre spelar complete på gameranger, hamachi eller tunngle är det inga problem

Dock vill jag varna för att jag gärna gör långa turer med strider och att min nivå är ganska hög, t ex här vann jag All For One "innan vecka tre" mot en hyfsad spelare på 160%

http://steamcommunity.com/profiles/7...98498556471394
Citera
2015-01-31, 21:48
  #1700
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonre124
Det vore roligt med lite svenska heroes-vänner

På Steam heter jag I_Hate_Wood_Elves

Om någon hellre spelar complete på gameranger, hamachi eller tunngle är det inga problem

Dock vill jag varna för att jag gärna gör långa turer med strider och att min nivå är ganska hög, t ex här vann jag All For One "innan vecka tre" mot en hyfsad spelare på 160%

http://steamcommunity.com/profiles/7...98498556471394

Blir det inte konstigt att lira på steam? Tänker på steam-versionen är vanilla, vid detta laget är väl alla vana vid CE
Citera
2015-01-31, 22:39
  #1701
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EdgeofEnding
Blir det inte konstigt att lira på steam? Tänker på steam-versionen är vanilla, vid detta laget är väl alla vana vid CE

Jag har spelat Vanilla hemma i ca 10 år med hotseat innan jag upptäckte Complete. Det har känts konstigt att inte få någon utdelning för att ha lärt sig hur man spelar alla scenarios förrän nu

Dessutom verkar det finnas ett överflöde av spelare i relation till de andra alternativen
Citera
2015-02-05, 10:00
  #1702
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonre124
Jag tog kampanjerna på impossible för ett par år sedan. I de allra flesta fall är bästa taktiken att springa runt kartan medan datorn jagar dig. I resten av fallen gäller det att gå på anfall/göra uppdraget direkt. När du klarat Crag Hack kampanjerna genom att springa runt och köpa motståndarens trupper har du klarat den svåraste delen, iallafall om du lyckas få dimension door på de senare nivåerna som kommer efter Hack. Det går alltid att optimera varje karta genom att spela på rätt sätt och välja rätt skills åt din hjälte, förslagsvis kan du lära dig en del genom att kolla på youtubevideor av dansken och wcl-ettan Maretti, eller läsa på heroescommunity.com

klarade tillslut alla kampanjer förutom den sista, som jag nog aldrig ens klarat på easy (small map, rampartbrud med stark magi som bara väntar i sin borg, tidsbegränsning...). tyckte det blev enklare o enklare ju längre man kom då man kunde börja abusa town portal osv. första fyra kampanjerna där man börjar från lvl 1 var nog de jobbigaste faktiskt. femte och sjätte bara sprang man igenom.
Citera
2015-02-11, 17:40
  #1703
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
klarade tillslut alla kampanjer förutom den sista, som jag nog aldrig ens klarat på easy (small map, rampartbrud med stark magi som bara väntar i sin borg, tidsbegränsning...). tyckte det blev enklare o enklare ju längre man kom då man kunde börja abusa town portal osv. första fyra kampanjerna där man börjar från lvl 1 var nog de jobbigaste faktiskt. femte och sjätte bara sprang man igenom.

Jag vann den på håret minns jag, det gäller att använda sina egna scrolls rätt. Det blev iaf ett par autosave innan det funkade. Om du får Dimension door från första kartan är det förstås en baggis.
Citera
2015-02-11, 19:59
  #1704
Medlem
arnold123s avatar
Hur är nivån på spelarna när man kör online på steam? Funderar på att köpa men orkar inte tryharda med hero-chaining och sjukt långa drag, vill bara spela lite casual "som man gjorde förr"
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback