Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-09-01, 00:14
  #1213
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hage1980
Ja man får kanske börja om och samla på sig magier från de tidigare banorna . Men hur som helst eftersom man har 7 månader på sig så kanske man måste börja springa månad 5. Då hinner man inte få ihop så stor armé att man klarar av 300 ferie dragons.

100 ferie dragons menar jag.
Citera
2012-09-01, 00:23
  #1214
Medlem
dxdts avatar
Kul att höra att man inte är ensam om att spela HoMM3 i dagsläget. Det är än idag ett av mina favoritspel. Blev helt såld på HoMM2-demot som jag fick med på en Tekkno-cd någon gång i slutet på 1900-talet, och sen dess har jag inte kunnat lägga spelserien åt sidan.

IV och V suger dock kuk, tyvärr...
__________________
Senast redigerad av dxdt 2012-09-01 kl. 00:29.
Citera
2012-09-01, 00:30
  #1215
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dxdt
Kul att höra att man inte är ensam om att spela HoMM3 i dagsläget. Det är än idag ett av mina favoritspel. Blev helt såld på HoMM2-demot som jag fick med på en Tekkno-cd någon gång i slutet på 1900-talet, och sen dess har jag inte kunnat lägga spelserien åt sidan.


Samma här, riktigt roligt tidsfördriv. Vat nån var man spelar online smidigast nu nuförtiden?
Citera
2012-09-01, 04:18
  #1216
Medlem
DenEviges avatar
Heroes 3 är förmodligen det charmigaste spelet som någonsin gjorts. Musiken är helt enkelt underbar och omspelningsvärdet är i princip oändligt.
Citera
2012-09-01, 05:07
  #1217
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenEvige
Heroes 3 är förmodligen det charmigaste spelet som någonsin gjorts. Musiken är helt enkelt underbar och omspelningsvärdet är i princip oändligt.


Du har helt rätt. Synd att banorna inte varar förevigt, dock. Jag har prövat att ladda ner ett par "hemgjorda" från internet, men det kändes nästan omgående att de var fan-gjorda och inte hade den genuina känslan. Finns någon sådan där ute, tro?
Kanske svårt att förstå vad jag menar, men du förstår ju känslan av musiken, så kanske du kan pricka in 2 av 2?

Jag gillar att varje gång jag hör musiken från en borg så vill jag alltid spela just den! Möjligen med undantag av Castle, den låter lite tråkig (men är jätteskoj att spela) och Stronghold (meh-musik).
Citera
2012-09-01, 12:07
  #1218
Medlem
Superstefans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hage1980
Ja man får kanske börja om och samla på sig magier från de tidigare banorna . Men hur som helst eftersom man har 7 månader på sig så kanske man måste börja springa månad 5. Då hinner man inte få ihop så stor armé att man klarar av 300 ferie dragons.
Nyckeln till att döda fairie dragons är att ha iron golems. Drakarna kör spells, och golems tar mycket mindre skada av spells. Titanerna får du räkna med dör ;-)
Citera
2012-09-03, 14:41
  #1219
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dxdt
Kul att höra att man inte är ensam om att spela HoMM3 i dagsläget. Det är än idag ett av mina favoritspel. Blev helt såld på HoMM2-demot som jag fick med på en Tekkno-cd någon gång i slutet på 1900-talet, och sen dess har jag inte kunnat lägga spelserien åt sidan.

IV och V suger dock kuk, tyvärr...
Heroes 4 är faktiskt inte SÅ kass om man ger det en chans. Tekniken är att inte försöka jämföra det med dess underbara föregångare. Lyckas man ignorera faktumet att Heroes 3 alltid kommer vara bättre kommer man inse att H4 är roligt på ett annat sätt.

Trots allt är det NWCs sista spel och det märks. Synd dock att det är så buggat och att det påskyndades så mycket att det inte hann bli klart...

Angående Heroes 5 håller jag dock helt med. Skitspel.
Citera
2012-09-03, 20:13
  #1220
Medlem
Vilket mästerverk, grafiken är kanske något missanpassad men färgerna är ändå behaglig, och det tar inte så mycket datorkraft så man kan spara in lite på el kostnaden och slipper lagg. Även fast det för mig personligen inte spelar så stor roll, tillbaka till spelet.

Jag har alltså spelat det nu i ett par månader så det är fortfarande mycket som är nytt. Jag har kämpat igenom mig ett par uppdrag och det känns bra, jag blev riktigt glad när jag tillslut klarade det första uppdraget. Hur man bör balansera och bygga för att vara optimal vet jag inte, jag brukar undvika bågskyttar och satsa mest på mele gubbar eftersom de gör mest skada, därför utvecklar jag hellre dem. Därför spelar jag helst conrnflux där man slipper bågskyttar. Vid slagfälten går min taktik mest ut på att försöka rusha mina motståndare så fort som möjligt så de inte hinner organisera sig ordentligt innan mina första gubbar hinner fram, jag tror mycket på man-man taktiken där man sprider ut dom och inte klumpar så mycket, detta för att inte riskera aoe attacker. Helst sitter jag i min borg och väntar, där känner jag mig säker, en stengruva, en trädfabrik, det räcker så.

Avatarerna är verklighetstrogna, i grunden är detta ett spel fyllt av färg, liv, och spelglädje, det vibrerar. Med spänning stor jag styr över mina enheter, överallt drar jag fram, enorma områden ödeläggs, tills det är dags för en ny taktisk reträtt. Kvalitetsunderhållning ifrån minut ett till det oundvikliga underlaget, ett spel av denna typ kan inte bli bättre.
Citera
2012-09-22, 09:17
  #1221
Medlem
gulaLejonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krasher
Vilket mästerverk, grafiken är kanske något missanpassad men färgerna är ändå behaglig, och det tar inte så mycket datorkraft så man kan spara in lite på el kostnaden och slipper lagg. Även fast det för mig personligen inte spelar så stor roll, tillbaka till spelet.

Jag har alltså spelat det nu i ett par månader så det är fortfarande mycket som är nytt. Jag har kämpat igenom mig ett par uppdrag och det känns bra, jag blev riktigt glad när jag tillslut klarade det första uppdraget. Hur man bör balansera och bygga för att vara optimal vet jag inte, jag brukar undvika bågskyttar och satsa mest på mele gubbar eftersom de gör mest skada, därför utvecklar jag hellre dem. Därför spelar jag helst conrnflux där man slipper bågskyttar. Vid slagfälten går min taktik mest ut på att försöka rusha mina motståndare så fort som möjligt så de inte hinner organisera sig ordentligt innan mina första gubbar hinner fram, jag tror mycket på man-man taktiken där man sprider ut dom och inte klumpar så mycket, detta för att inte riskera aoe attacker. Helst sitter jag i min borg och väntar, där känner jag mig säker, en stengruva, en trädfabrik, det räcker så.

Avatarerna är verklighetstrogna, i grunden är detta ett spel fyllt av färg, liv, och spelglädje, det vibrerar. Med spänning stor jag styr över mina enheter, överallt drar jag fram, enorma områden ödeläggs, tills det är dags för en ny taktisk reträtt. Kvalitetsunderhållning ifrån minut ett till det oundvikliga underlaget, ett spel av denna typ kan inte bli bättre.

intressant. jag älskar bågskyttar/monks/power liches. gärna 3 stycken som skjuter fienden i småbitar. sedan 1 dålig gubbe som hjälpter till att vakta skyttarna och sedan 2 snabba ifall jag själv vill vara offensiv.
strider går ofta till såhär:
runda 1: alla skjuter (ev drar jag en blind på motståndarns skytt/starkaste gubbe, annars implosion eller chain lightning)
runda 2: mele gänget passar, skyttarna skjuter igen och mele gänget går fram och krossar de fiender som nästan är framme hos oss
runda 3: (resurection ifall det behövs), rensar upp det sista motståndet - game set and match!
Citera
2012-09-26, 05:55
  #1222
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waste0ftime
Nån som prövat att tanka ner WoG versionen till Homm3?

De sägs att de ska vara jävligt kul
Testade det, var knappast någon höjdare. Kul med något nytt dock, underhöll en i kanske 30 timmar innan man insåg hur värdelöst det var.

Finns många ideér jag gillar, men det är alldeles för mycket nytt helt enkelt. Spelet är helt förändrat.
Citera
2012-09-26, 18:27
  #1223
Medlem
M0wes avatar
Haha det underbara med spelet är att efter 11 års spelande hittar man fortfarande nya saker man inte viste om. Om man nu inte lurkar på nån sida för att ta reda på alla items, unit abilities och hur spells fungerar i varje situation är det nästan som en ny upplevelse varje gång.

btw Uland fuskar på varje bana
Citera
2012-09-26, 18:44
  #1224
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M0we
btw Uland fuskar på varje bana

Gör han?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback