Citat:
Ursprungligen postat av Krasher
Vilket mästerverk, grafiken är kanske något missanpassad men färgerna är ändå behaglig, och det tar inte så mycket datorkraft så man kan spara in lite på el kostnaden och slipper lagg. Även fast det för mig personligen inte spelar så stor roll, tillbaka till spelet.
Jag har alltså spelat det nu i ett par månader så det är fortfarande mycket som är nytt. Jag har kämpat igenom mig ett par uppdrag och det känns bra, jag blev riktigt glad när jag tillslut klarade det första uppdraget. Hur man bör balansera och bygga för att vara optimal vet jag inte, jag brukar undvika bågskyttar och satsa mest på mele gubbar eftersom de gör mest skada, därför utvecklar jag hellre dem. Därför spelar jag helst conrnflux där man slipper bågskyttar. Vid slagfälten går min taktik mest ut på att försöka rusha mina motståndare så fort som möjligt så de inte hinner organisera sig ordentligt innan mina första gubbar hinner fram, jag tror mycket på man-man taktiken där man sprider ut dom och inte klumpar så mycket, detta för att inte riskera aoe attacker. Helst sitter jag i min borg och väntar, där känner jag mig säker, en stengruva, en trädfabrik, det räcker så.
Avatarerna är verklighetstrogna, i grunden är detta ett spel fyllt av färg, liv, och spelglädje, det vibrerar. Med spänning stor jag styr över mina enheter, överallt drar jag fram, enorma områden ödeläggs, tills det är dags för en ny taktisk reträtt. Kvalitetsunderhållning ifrån minut ett till det oundvikliga underlaget, ett spel av denna typ kan inte bli bättre.
intressant. jag älskar bågskyttar/monks/power liches. gärna 3 stycken som skjuter fienden i småbitar. sedan 1 dålig gubbe som hjälpter till att vakta skyttarna och sedan 2 snabba ifall jag själv vill vara offensiv.
strider går ofta till såhär:
runda 1: alla skjuter (ev drar jag en blind på motståndarns skytt/starkaste gubbe, annars implosion eller chain lightning)
runda 2: mele gänget passar, skyttarna skjuter igen och mele gänget går fram och krossar de fiender som nästan är framme hos oss
runda 3: (resurection ifall det behövs), rensar upp det sista motståndet - game set and match!