Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-01-02, 19:45
  #1
Medlem
Är det någon som vet var jag kan köpa medicinen Grandaxin (ämnet heter Tofisopam) på nätet? Jag vet att det säljs i Östeuropa, Egypten och Japan men jag inte i något av de länderna och kan inte ta mig dit heller.

Tack!
Citera
2008-01-02, 20:26
  #2
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prunto
Är det någon som vet var jag kan köpa medicinen Grandaxin (ämnet heter Tofisopam) på nätet? Jag vet att det säljs i Östeuropa, Egypten och Japan men jag inte i något av de länderna och kan inte ta mig dit heller.

Tack!


Det verkar vara en väldigt speciell bensodiazepin. Den har tydligen inga sederande, muskelrelaxerande eller hypnotiskaegenskaper överhuvudtaget. Den skall tydligen vara mer uppåt än neråt och man skall därför inte ta den innan man går och lägger sig. Den tillverkas i Ungern och jag har ingen aning om vart man kan få tag på den. Jag har faktiskt aldrig hört talas om den tidigare. Den skall dessutom vara icke beroendefrakallande.
Citera
2008-01-02, 20:30
  #3
Medlem
Ja, den är väldigt speciell och svåråtkomlig. Den har inte alls samma biverkningar som de andra benzo så jag vet inte varför den inte är mer populär.......kanske pga att den tillverkas av ett mindre östeuropeiskt företag som inte har samma marknadsföringkraft. Jag vet i Japan används den till många olika åkommor och den har senast fått uppmärksamhet och beröm genom att lindra IBS....vilket är varför jag vill prova den.
Citera
2008-01-04, 01:51
  #4
Medlem
Jag har kollat efter tofisopam länge men ej hittat. Antar att enda sättet att köpa till Sverige är genom att beställa bulk. En isomer av tofisopam, som ska vara mot IBS, håller på att testas för den amerikanska marknaden.
Citera
2008-01-04, 05:55
  #5
Medlem
Ja, jag var försökskanin i USA på ett av deras r-tofisopam test men kände ingen förbättring så jag måste fått placebo. Å andra sidan så funkade det väldigt bra för andra i försöket som fick den riktiga medicinen. Tyvärr dröjer det nog 2-3 år till innan det kommer ut på marknaden. Jag vill inte vänta så länge så jag vill helst testa tofisopam innan dess. Har någon beställt någonstans online?
Citera
2008-01-05, 07:32
  #6
Medlem
Jag har hittat en bra informationssajt om Grandaxin/tofisopam på http://www.grandaxin.com men tyvärr säljer dom inget där.
Citera
2008-01-06, 01:42
  #7
Medlem
GodBolts avatar
Det här låter ju extremt intressant. Kanske lite för bra för att vara sant?

Men man kan ju alltid hoppas.
Citera
2008-01-06, 03:33
  #8
Medlem
Det märkliga är att den här medicinen har funnits sedans 1976 men har aldrig fått den uppmärksamhet den förtjänar.
Citera
2008-01-18, 04:55
  #9
Medlem
Tack vare sajten jag länkat innan så har jag hittat en klinik i Japan som kan skriva ut medicinen åt mig. Jag åker dit nästa månad. Om det inte funkar så kan jag dela med mig.
Citera
2008-02-26, 03:00
  #10
Medlem
Äntligen kommit hem med 200 tabletter och ska börja. Läkaren sa att jag ska ta dom i en månad innan jag ser några resultat. Det låter lite långt? Tar det så länge för en benzo att fungera?
Citera
2008-02-26, 03:07
  #11
Avstängd
TheSerpents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prunto
Äntligen kommit hem med 200 tabletter och ska börja. Läkaren sa att jag ska ta dom i en månad innan jag ser några resultat. Det låter lite långt? Tar det så länge för en benzo att fungera?

En 20-30 minuter i vanliga fall, men då är det ju i "drog" syfte!
Citera
2008-02-26, 03:51
  #12
Medlem
Tofisopam är nog inte den bästa medicinen att droga sig på vad jag förstår eftersom den inte har så stora tydliga verkningar. Jag har tagit den rekommenderade dosen idag och känner ingeting förutom lite huvudvärk. Är det någon annan som har tagit Tofisopam-baserade läkemedel? Måste jag verkligen ta dom i en månad innan jag ser resultat?

Tackar!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback