32 703 besökare online
857 880 medlemmar • 45 857 487 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Övrigt > Arkiverade forum > Knutby
Ämnesverktyg
nallephu
Medlem
nallephus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av condor
Vilket fruktansvärt obehagligt intryck Åsa gav igår. Kroppspråket var som hos en fnysande tjur som bara väntar på att få rusa fram och spetsa sin antagonist på hornen. Jag förväntade mig nästan den högvördiga att börja skrapa med foten och fnysa eld ur näsborrarna.
Undrar vad hon tänkte om den milde Sten-Gunnar?

Jag kan tänka mig att hon Hatar honom Just nu över allt och alla... för att han vågar att Avslöja henne inför hela svenska folket.... Ingen i sekten vågar att konfrontera ÅW på detta sättet.. för gör man det så blir inte nådigt...

condor
Avstängd
condors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nallephu
Jag kan tänka mig att hon Hatar honom Just nu över allt och alla... för att han vågar att Avslöja henne inför hela svenska folket.... Ingen i sekten vågar att konfrontera ÅW på detta sättet.. för gör man det så blir inte nådigt...

Det enda KB har att komma med som motargument på _allt_ är att alla andra ljuger. Alla ljuger, det är lögn, de vill skada gemenskapen i Knutby blablabla... vore det inte lite konstigt att så många människor i så många olika positioner samtidigt bestämt sig för att gå ut och sprida lögner om sekten?
Åsas "argument" (=att beskylla alla andra för lögn) börjar klinga rejält ihåligt.

Hur många gånger har hon förresten sagt att "hon lagt det här bakom sig och inte vill vara med i pressen mer".... för att dyka upp igen när man minst anar det.

the saint
Medlem
the saints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av condor
Vilket fruktansvärt obehagligt intryck Åsa gav igår. Kroppspråket var som hos en fnysande tjur som bara väntar på att få rusa fram och spetsa sin antagonist på hornen. Jag förväntade mig nästan den högvördiga att börja skrapa med foten och fnysa eld ur näsborrarna.
Undrar vad hon tänkte om den milde Sten-Gunnar?

Tanken som slog mig var, att om Åsa hade haft en kniv till hands, så hade Sten-Gunnar varit en död man!

condor
Avstängd
condors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the saint
Tanken som slog mig var, att om Åsa hade haft en kniv till hands, så hade Sten-Gunnar varit en död man!

Jo. Hon hade helt klart kunnat vara klippt ur Pulp Fiction. Tänk dig Åsa med en pistol i ena näven, vrålande fram Ezekiel 25:17:
"And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know I am the LORD when I shall lay my vengeance upon you."

småstadsbo
Medlem
Citat:
Vad tror du medlemmarna tänker? De måste ju höra hennes dubbla budskap/lögner. Hur går deras världsbild ihop? Förklarar hon för bänkfyllnaden att man måste ljuga för de onda (alla människor utanför församlingen)?

Hunnerkungen
Medlem
Hunnerkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av småstadsbo
Vad tror du medlemmarna tänker? De måste ju höra hennes dubbla budskap/lögner. Hur går deras världsbild ihop? Förklarar hon för bänkfyllnaden att man måste ljuga för de onda (alla människor utanför församlingen)?
De kanske är vana att se henne så där, så allt är så noooooooormalt,
manipulerade som de är.

Världen är ingen barnkammare.

Om man talar sanning behöver man inte anstränga sig efteråt för att komma ihåg vad man sagt (Mark Twain). ”Glöm aldrig Heléne och Alexandra".

Angel of Peace
Medlem
Angel of Peaces avatar
För er som missade eller vill se om Åsa W mot Sten-Gunnar Hedin.

TV4 Kvällsöppet den 2 januari 2008.

http://www.tv4.se/kvallsoppet/592041.html

Ny kritik mot församlingen i Knutby - sanning eller lögn?

nallephu
Medlem
nallephus avatar
Citat:

ja, det man har hört är ju att dom har rätt att ljuga för dom som är utanför familjen (församlingen ) för att dom är inte redo att veta den hela sanningen om ÅW...

Åw har alla slags olika förklaringar och bort förklaringar på saker och ting... Sen mest av allt så skyller hon ifrån sig och säger att Andra ljuger och hon talar sanninge... Om man ser programmet så ursäktar hon sig snabbt med sin bok som hon även gör reklam på... Sen anklagar hon S-G Hedin för att vara en lögnare... när han har Olika pastorer vid sin sida av vad som verkligen har hänt i knutby när dom kom dit...
Han sa även att dessa sekteristiska drag har redan på lysts Innan skotten i knutby och det var redan 1999 som dom har försökt få kontakt med ÅW... men hon har hela tiden avvisat S-G Hedin och dom andra Pastorerna.... Han fick ju dess värre inte detta sagt för hon ständigt avbröt honom och jag kan tänka mig att hon inte orkade höra sanningen eller att bli mer avslöjad, hon gör ju allt för att bli kvar i sekten och ser till att inte förlora någon medlem ... så istället så avbryter hon och i detta så gör hon bort sig ännu mera.....

LångstrumpPippi
Medlem
Citat:
Jaha... och det vet du .... vem som har gett sig på vem först ???

ÅW har ständigt gett sig på och talat ständigt illa om Eva W till EW´s barn som är med i sekten och till medlemmar som är med i sekten... jag kan tänka mig att även du har hört en massa skit....Så var snäll och ge dig och tänk till...

Att Åsa skulle ha talat så om Eva W är bara lögn. Eva har bara hört av någon att det skulle vara så och tänka sig vem har sagt så till Eva? Jo den hatiska Marina W.
Det är märkligt att ens Eva vill höra vad denna person pratar för skit. Hon som tycker så illa om Marina och ville inte att hennes son skulle gifta sig med henne. Sen vet hon hur farlig MW är och är rädd för henne när hon får sina utbrott.
Men det är väl där skon klämmer hos Eva W, att hennes son inte gifte sig med Alexandra för att dom blev lurade av HF.
Men att hon låter sina känslor över det gå ut över andra är en skam. Hon borde åtminstone tänka på att Alexandra faktiskt har en mamma, pappa och syskon. Men nej, hon låter sig styras av den dominanta MW istället för att ha en sund relation med sina barn och anhöriga till Alexandra.

Livet är för kort för att slösas bort på intriger och skitsnack. Bättre är väl att glädjas med varandra. - NN

Lika som bär? - NN

hoppsann
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angel of Peace
För er som missade eller vill se om Åsa W mot Sten-Gunnar Hedin.

TV4 Kvällsöppet den 2 januari 2008.

http://www.tv4.se/kvallsoppet/592041.html

Ny kritik mot församlingen i Knutby - sanning eller lögn?

Hon påstår att hon var friställd från församlingen. Var det under den perioden hon tillbringade nätterna i sin källare och uppbar full lön?

Att hon låter andra jobba medan hon tar emot lön kallar inte jag för att vara friställd.

Angel of Peace
Medlem
Angel of Peaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Hon påstår att hon var friställd från församlingen. Var det under den perioden hon tillbringade nätterna i sin källare och uppbar full lön?

Att hon låter andra jobba medan hon tar emot lön kallar inte jag för att vara friställd.

Hon var väl "avskiljd".

Tror inte att styrelsen beslutar något, som den tongivande i församlingen inte godkänt - avskiljd eller ej.

LångstrumpPippi
Medlem
Citat:

Vad är det för dubbla budskap du menar? Det kan faktiskt vara så att medlemmarna vet mera vad som är sant och inte om saker det påstås att Åsa skulle ljuga om. Jag tror mig veta att dom som är med i församlingen och var mitt i allt som hände och som fortfarande är kvar vet att det är en del människor utanför församlingen som ljuger om både Åsa och dom själva.
Varför skulle hon alls säga att man ska ljuga?

Den som har nära kontakt med församlingen idag vet att det mesta som sägs och skrivs om inte är sant. Ja visst det är väl två familjer som inte har bra kontakt med sina "barn" men alla andra har bra kontakt. Men på så många familjer så är inte det så många mot vad andra människor har det.

Sen har tack och lov alla andra föräldrar som blivit lurade av en viss ökänd så kallad terapeut förstått att dom just blivit lurade en bra kontakt med "barnen". Märkligt hur man kan kalla sig terapeut och gå bakom ryggen på folk och hitta på saker för att splittra familjer. Men men, nu kommer sanningn fram om det och den personen får snart stå till svars för hur den "jobbat".

Livet är för kort för att slösas bort på intriger och skitsnack. Bättre är väl att glädjas med varandra. - NN

Lika som bär? - NN

Topp Dela »