Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-12-31, 18:18
  #1
Medlem
Scanfaces avatar
Hur många är det som släppt på alla tyglar helt och hållet när det gäller julen och det kommande nyårsfirandet? Och på vilket sätt?

Själv har jag varit rökfri i 2 år nu när det slår om till nyår. Jag slutade röka på nyårsafton för 2 år sedan. Likaså alkoholen, men jag har festat ibland.

Nu under julen har jag dragit bort all konditionsträning och gymmandet har blivit åtsidosatt helt. Jag var ute på en morgonpromenad för nån vecka sedan och insåg hur pass mycket flås jag tappat. Jag har käkat allt jag kommit över under julen. Jag började lite smått och tänkte att jag skulle hålla en bra nivå på allt, men det har bara eskalerat och jag har vart ett par vändor till Mc Donalds, pizzerian och sen har all julmat funnits utöver det. Alkoholen har jag slukat ganska friskt under hela den här månaden. Inga fyllor men i alla fall så jag känt mig onykter. Till alkoholen kommer feströkandet och på den vägen är det.

Det hela har fått mig att släppa allt för att lyxa till det lite. När nya året kommer så blir allt normalt igen, men jag känner redan nu att det blir lite att kämpa igen för att komma i samma form man var innan allt. Det går jäkligt fort att komma ur form om man plockar tillbaks allt onyttigt och mitt flås är nästa helt i botten. Hade ingen aning om att det kunde gå så snabbt att bli anfådd för det minsta lilla igen.

Dåligt samvete? Nja, egentligen inte men visst tycker jag att det är förjävligt, men jag vet hur snabbt det går att få tillbaks flåset igen. Byggandet är det inga problem med, jag ser det som en skön viloperiod.

Men jäklar vad snabbt det kan gå att rasera allting.
Citera
2007-12-31, 18:22
  #2
Medlem
bergelins avatar
Nja, lite grann kanske. Jag har slarvat lite med träningen de senaste två veckorna, men på onsdag kör jag igång fyra dagar i veckan igen utan undantag.
Kosten har jag dock skött bra, är bulk som gäller nu iaf så jag har inte så mycket begränsningar där.
Kommer vara nykter på nyår dessutom
Citera
2007-12-31, 18:26
  #3
Avstängd
rollebolles avatar
Nop. Tränande på julafton, och har även tränat idag ^^. Blivit lite väl mycket mat kanske, men, who the fuck cares.
Citera
2007-12-31, 18:28
  #4
Medlem
bergelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rollebolle
Nop. Tränande på julafton, och har även tränat idag ^^. Blivit lite väl mycket mat kanske, men, who the fuck cares.
Dricker du något ikväll?
Citera
2007-12-31, 18:29
  #5
Avstängd
rollebolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergelin
Dricker du något ikväll?

Ja, coca-cola zero . Själv?
Citera
2007-12-31, 18:32
  #6
Medlem
bergelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rollebolle
Ja, coca-cola zero . Själv?
Haha, blir det här med Blir skönt att slippa att vakna bakfull imorgon må jag säga, synd att det är en röd dag och gymmet har stängt bara.
Citera
2007-12-31, 18:34
  #7
Avstängd
rollebolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergelin
Haha, blir det här med Blir skönt att slippa att vakna bakfull imorgon må jag säga, synd att det är en röd dag och gymmet har stängt bara.

Ja, det är förjävla skönt =). För en gångs skull kanske man lyckas urskilja färgerna på fyrverkerierna . Trist att gymmet är stängt. Ingen egen nyckel antar jag?
Citera
2007-12-31, 18:37
  #8
Medlem
bergelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rollebolle
Ja, det är förjävla skönt =). För en gångs skull kanske man lyckas urskilja färgerna på fyrverkerierna . Trist att gymmet är stängt. Ingen egen nyckel antar jag?
Nej jag har läst att en del har det, verkar jävligt nice. Öppetiderna är iofs rätt bra i övrigt där jag tränar..
Aja ska inte gå mer oftopic, sry TS.
Citera
2007-12-31, 18:40
  #9
Medlem
Har inte tränat på tre veckor nu, beroende på sjukdom och lathet. Fick först en rejäl förkylning med feber och halsont. Dröjde länge innan jag kände mig frisk och passade därför på att ta lite träningsledigt. Får erkänna att det nog var ganska välbehövligt, minns inte när jag var ifrån gymet så länge senast. Men på onsdag blir det hårdkörning igen

Vill också passa på att önska er alla ett riktigt gott nytt år.
Citera
2007-12-31, 19:35
  #10
Medlem
Gott nytt år era spännisar. Nu ska jag träna lite kondis innan jag drar hem till en polare och tittar på ishockey och dricker små mängder alkohol...

och nope, träningen har tvärtom legat på topp nu mellan jul och nyår! Massor tid över = mkt träning.
Citera
2008-01-01, 01:54
  #11
Medlem
Scanfaces avatar
Det verkar som att det bara är jag som släppt på allting då. Hehe... lite får man slita efter nyår.
Citera
2008-01-01, 01:56
  #12
Medlem
bergelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scanface
Det verkar som att det bara är jag som släppt på allting då. Hehe... lite får man slita efter nyår.
Jo, nyåret blev inte så nyktert som jag trodde att det skulle bli för mig. Men det är bara att köra hårt nu när jul och nyår är över.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback