Flashback bygger pepparkakshus!
2007-12-31, 13:54
Medlem
korvgobbens avatar
Hej!

Funderar på att göra laxfile i ugn i kväll...sitter å funderar på vad man kan fylla den med...!!! Tror ni att man kan göra någon typ utav röra med parmesan??? Parmesanost, creme fraiche, vårlök och citronpeppar...!! Skulle det fungera? Tips och idéer emottages...!!!
Citera
2007-12-31, 14:00
Medlem
wääuus avatar
Det låter gott som fan. Jag har ätit lax ovanpå spenat med lite grädde tror jag och parmesan på, det var gott.
Citera
2007-12-31, 14:01
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvgobben
Hej!

Funderar på att göra laxfile i ugn i kväll...sitter å funderar på vad man kan fylla den med...!!! Tror ni att man kan göra någon typ utav röra med parmesan??? Parmesanost, creme fraiche, vårlök och citronpeppar...!! Skulle det fungera? Tips och idéer emottages...!!!
Hm, får inte ihop parmesanen med de övriga ingredienserna du anger. Om du däremot skulle blanda ihop parmesanen med t ex mozarella för att erhålla en viss krämighet så börjar det likna något. Problemet med parmesan är nämligen att den i samband med ugnsstekning lämnar en hård och krispig yta.

~Paul~
Citera
2007-12-31, 14:11
Medlem
korvgobbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Hm, får inte ihop parmesanen med de övriga ingredienserna du anger. Om du däremot skulle blanda ihop parmesanen med t ex mozarella för att erhålla en viss krämighet så börjar det likna något. Problemet med parmesan är nämligen att den i samband med ugnsstekning lämnar en hård och krispig yta.

~Paul~

ok,så du menar att jag kan blanda alla ingridientser ovan med mozzarella också?? Eller enbart mozzarella och paresam och inte blanda ner creme fraiche och vårlök...???
Citera
2007-12-31, 14:44
Medlem
Owes avatar
Parmesan med Papprika bitar brukar vara riktigt gott
Citera
2007-12-31, 14:48
Medlem
Boobie Gibsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul

~Paul~

Det skulle vara till en fyllning om jag inte läser helt fel. Så ytan bör det inte bli något fel på. Däremot så kan jag sälla mig till att undra lite över kombinationen som inte låter som någon höjdare.

Fräsig kräm och dess syrlighet är väl inget jag uppskattar tillsammans med parmesan. Utan istället antingen ta creme fraiche, vårlök och svartpeppar eller något med parmesan. Jag är lite anti citronpeppar också eftersom det enbart är en onaturlig konstruktion. Använd svartpeppar och riktig citron istället.
Citera
2008-01-01, 11:40
Medlem
korvgobbens avatar
Vill bara meddela att jag ändrade lite på orginalreceptet när jag stog i affären och skulle handla...!!! Så det blev: Västerbottenost, Purjolök, Creme fraiche, Mozzarella samt Svartpeppar och Salt. Blev riktigt riktigt bra kan rekomenderas.
Citera
2008-01-01, 12:07
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvgobben
Vill bara meddela att jag ändrade lite på orginalreceptet när jag stog i affären och skulle handla...!!! Så det blev: Västerbottenost, Purjolök, Creme fraiche, Mozzarella samt Svartpeppar och Salt. Blev riktigt riktigt bra kan rekomenderas.
Kul att det lyckades. Ledsen att jag inte svarade igår. Hade lite hett om öronen .

~Paul~
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in