Flashback bygger pepparkakshus!
2017-07-31, 14:59
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Precis som TV-programmet visar så hämtas de upp någonstans av Caroline. Hon kör dom till den aktuella platsen. Under färdens gång får de till sig information om själva händelsen.

Exakt - det finns absolut ingenting som hindrar att de t.ex. studerar vägskyltar och orienterar sig. En snabb googling senare är man "så gott som hemma"...
Citera
2017-07-31, 15:03
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holgerett
Det finns mängder med information på exempelvis internet om vetenskapliga metoder, om diverse störningar med mera. Men du kanske menar att de flesta utom du inte förstår varför man inte skulle kunna utföra dessa tevesändningar med vetenskapliga metoder?

För övrigt så behöver man inte förstå, det räcker med att det man påstår påvisas. Radioaktivitet är ett exempel på något man inte alls förstod sig på förrän långt efter att det påvisades. Det finns mängder med sådana exempel.

Du kan väl försöka berätta vari problemen ligger. Att det handlar om andra dimensioner och liknande bör inte på något sätt ställa till problem. Handlar det däremot att andarna så fort man kontrollerar det som påstås vägrar att ge sig till känna, då blir det problematiskt.
Självklart gör de sitt bästa, de får väl betalt alternativt bra marknadsföring bland de troende.

Det är dock inte samma sak som att de får kontakt med andar.
Jag förstår inte varför många tycker att det är så märkvärdigt att kommunicera med andevärlden. De kommunicerar på ett annat sätt än genom talorganen bara.
Citera
2017-07-31, 15:35
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag förstår inte varför många tycker att det är så märkvärdigt att kommunicera med andevärlden. De kommunicerar på ett annat sätt än genom talorganen bara.

Det är nog inte kommunikationsvägarna som förvånar så mycket som påståendet att något vi inte har minsta möjlighet att kontrollera skulle existera. Varför tror vissa på sånt som de inte kan verifiera? För mig är det precis lika underligt med folk som tror på gud, tur, ödet, faran i att gå på A-brunnar, horoskop eller jultomten.
Citera
2017-07-31, 16:00
Medlem
Citat:
Har du dåligt ordförråd eftersom du upprepar ordet "idiot" hela tiden? Idiot har aldrig någon kallat mig förut.

Du är en idiot, idiot.

Alla som tror på andar och framförallt tror på dem som säger sig kunna kommunicera med dem är, wait for it, idioter.
Citera
2017-07-31, 16:07
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det är nog inte kommunikationsvägarna som förvånar så mycket som påståendet att något vi inte har minsta möjlighet att kontrollera skulle existera. Varför tror vissa på sånt som de inte kan verifiera? För mig är det precis lika underligt med folk som tror på gud, tur, ödet, faran i att gå på A-brunnar, horoskop eller jultomten.
Allt som existerar kan man inte se och ta på. Ibland får man försöka lyfta blicken mot andra verkligheter där finns mycket kunskap och kraft att hämta.
Senast redigerad av enfindam 2017-07-31 kl. 16:34.
Citera
2017-07-31, 16:47
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Allt som existerar kan man inte se och ta på. Ibland får man försöka lyfta blicken mot andra verkligheter där finns mycket kunskap och kraft att hämta.
"Kraft" kan jag förstå - lite som när man går till prästen som tröstande säger att ditt döda husdjur / farmor / etc har det mycket bättre nu i Guds himmelrike så blir man lite gladare och kan gå vidare. Men det betyder ju varken att det är sant eller att du fått vare sig kunskap eller bevis..
Det är önsketänkande helt enkelt.
Citera
2017-07-31, 18:01
Medlem
Citat:
Det är svårt för en som inte har förmågan att förstå hur det går till. Dessa medium gör faktiskt sitt yttersta så att alla ska bli nöjda, dessutom med kameror och under tidspress.

Vilken jävla förmåga? Dagens avsnitt är ju komiskt med den där kärringen i solglasögon. Hon som pekade ut en oskyldig i Norge som mördare.

Jag har varit nära döden två gånger. Jag vill likna det med att bli sövd. det blir nattinatti. Inget. Helt tomt. Inget ljus. Inget andra sidan. Inga andar.

De är här s.k. medium är tränade att se alla reaktioner hos de "drabbade".

Men människor har alltid behövt tro på något. Därför vi har något som kallar religion.

Jag kan dock medge att det är lite underhållande att titta på.
Citera
2017-07-31, 18:03
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
"Kraft" kan jag förstå - lite som när man går till prästen som tröstande säger att ditt döda husdjur / farmor / etc har det mycket bättre nu i Guds himmelrike så blir man lite gladare och kan gå vidare. Men det betyder ju varken att det är sant eller att du fått vare sig kunskap eller bevis..
Det är önsketänkande helt enkelt.
Jag har iallafall fall blivit övertygad om att det finns en större värld med mer kunskap än den värld vi lever i.
Citera
2017-07-31, 18:14
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Vilken jävla förmåga? Dagens avsnitt är ju komiskt med den där kärringen i solglasögon. Hon som pekade ut en oskyldig i Norge som mördare.

Jag har varit nära döden två gånger. Jag vill likna det med att bli sövd. det blir nattinatti. Inget. Helt tomt. Inget ljus. Inget andra sidan. Inga andar.

De är här s.k. medium är tränade att se alla reaktioner hos de "drabbade".

Men människor har alltid behövt tro på något. Därför vi har något som kallar religion.

Jag kan dock medge att det är lite underhållande att titta på.
Jag har läst en del böcker i ämnet och jag har uppfattningen att många med nära döden upplevelser har mycket omfattande saker att berätta.
Citera
2017-07-31, 18:17
Medlem
Citat:
Jag har läst en del böcker i ämnet och jag har uppfattningen att många med nära döden upplevelser har mycket omfattande saker att berätta.

Ja det är en industri. Folk lever på göra böcker, TV-program och annat. Och eftersom många måste ha något tro på så är det en tacksam industri.
Citera
2017-07-31, 18:31
Medlem
Sjukt hur de lurar folk. Och TV 4 gruppen har inga problem med det.
Citera
2017-07-31, 18:37
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Ja det är en industri. Folk lever på göra böcker, TV-program och annat. Och eftersom många måste ha något tro på så är det en tacksam industri.
Jag tror inte att någon med en nära-döden upplevelse som vill berätta sin historia i bokform räknar med att det ska bli en storsäljare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in