Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-04, 16:37
  #901
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Stor humor att en liten tjattrande bögfjolla tror sig veta vad en riktig man är.

Han är inte bara en bögfjolla utan också "filosof". En evident iakttagelse av filosofin är att den stora majoriteten av berömda filosofer, som beskrivs i en typisk bok om filosofins historia, är män. Detta kan bero på att kvinnor historiskt sett inte fick möjlighet till det intellektuella utbyte som krävs för att ge bidrag till filosofin, och/eller att män favoriserar män när de skriver historia.
Citera
2018-07-04, 16:39
  #902
Avstängd
Haverisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Se och hör två dårar debattera och göra galenskap till sanning.
Det var den absolut bästa beskrivningen av "debatten".

Två extrema stollar som fabulerar utifrån sina egna vanföreställningar. Om båda hade fått varsin hjärtinfarkt i direktsändning hade Sverige blivit en aning bättre.
Citera
2018-07-04, 16:48
  #903
Medlem
Ska man få grabbar att fungera kan man inte sätta dem runt ett bord och prata känslor. Sätt ihop dem i ett lag, ta med ett tält ute i naturen och be dem göra vad fan som helst i grupp, sa Bard.

Alexander Bard menade att en "mansdominerad underklass" är på väg att växa fram och att män till stor del mår dåligt för den nya digitala miljön passar kvinnor betydligt bättre – med ett rikare vänskapsliv även i sociala medier.

– Kvinnor klarar sig också bättre på egen hand, män behöver ett lag eller en grupp. Ensamheten är farlig. Om du får en stor grupp unga män i samhället som inte kan orientera sig så blir det en fara för samhället, sa Bard.

Källa: https://www.svd.se/bard-om-mansrolle...te-som-kvinnor
Citera
2018-07-05, 18:20
  #904
Medlem
upperkatts avatar
Från i år: Alexander Bard säger "Jag har inte sagt att Centerpartiet kommer att dö" https://youtu.be/NVaFniJT4F8?t=8m7s

Från 2004: Alexander Bard säger "-Centerpartiet kommer att dö, jag ser ingen framtid för det. "
http://www.gp.se/nyheter/sverige/ale...C3%B6-1.444168

Nu blir man lite fundersam.
Citera
2018-07-10, 17:40
  #905
Medlem
JustZlatans avatar
Jag har inte brytt mig om Bard tidigare på grund av fördomar. Men efter att ha lyssnat på en del debatter med honom på sistone tycker jag att han har rätt i det mesta. Han verkar ha blivit mer högljudd det senaste året om jämför med för några år sedan. Det passar honom bra.
Citera
2018-07-10, 17:54
  #906
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag har inte brytt mig om Bard tidigare på grund av fördomar. Men efter att ha lyssnat på en del debatter med honom på sistone tycker jag att han har rätt i det mesta. Han verkar ha blivit mer högljudd det senaste året om jämför med för några år sedan. Det passar honom bra.


Jag litar inte på Bard för fem öre. Han har gått från det ena partiet till det andra och har snart gått över alla. Det enda han gör är att komma med kontroversiella uttalanden och säga kuk och fitta i media för att få uppmärksamhet. Han är som en liten obstinat unge.
Nu har han väl insett att vindarna börjat vända, så då vill han vara med där också. En pajas som börjar bli alltmer pinsam.
Citera
2018-07-10, 18:06
  #907
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Jag litar inte på Bard för fem öre. Han har gått från det ena partiet till det andra och har snart gått över alla. Det enda han gör är att komma med kontroversiella uttalanden och säga kuk och fitta i media för att få uppmärksamhet. Han är som en liten obstinat unge.
Nu har han väl insett att vindarna börjat vända, så då vill han vara med där också. En pajas som börjar bli alltmer pinsam.

Har du lyssnat på honom i debatter? Tycker han är klockren. Att han har bytt partier säger ju inte så mycket eftersom partierna har bytt politik ganska mycket.
Citera
2018-07-10, 18:18
  #908
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Har du lyssnat på honom i debatter? Tycker han är klockren. Att han har bytt partier säger ju inte så mycket eftersom partierna har bytt politik ganska mycket.


Ja, jag har lyssnat på hans tjattrande som blir mer och mer osammanhängande. Sist hörde jag honom om att vi i Sverige bara skiljer oss; som om att det var en politiskt fråga. Vill han förbjuda skilsmässor, eller?
Visst, ibland har han en poäng men jag litar som sagt inte på honom.
Citera
2018-07-10, 19:24
  #909
Medlem
Alexander Bard pratar
fortare än han tänker.
Citera
2018-07-10, 20:30
  #910
Medlem
swimp78s avatar
Tror han själv att han är en "internationell spelare" och att denna tänkta internationella publik bryr sig m interna debatter om huruvida cissi wallin eller aftonbladet är moralister och idioter?
Citera
2018-07-12, 11:45
  #911
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Tror han själv att han är en "internationell spelare" och att denna tänkta internationella publik bryr sig m interna debatter om huruvida cissi wallin eller aftonbladet är moralister och idioter?
Jag skulle också vara intresserad av att se hur stort han uppfattar sitt egen räckvidd utanför Sverige. Han har ändå fått några bokningar här och var, men det säger inte mycket om vilket avtryck han lämnar i det offentliga internationellt. Hur ligger det till? Är "filosofen" ett namn utanför Talang och Twitter?
Citera
2018-08-08, 12:43
  #912
Medlem
Under våren fick Alexander Bard stark kritik efter sina uttalanden på sociala medier kring Metoo-rörelsen om kvinnor och feminism.
10 000 skrev under en namninsamling för att Bard skulle sluta i TV4:s "Talang" men till kommande säsong återvänder han.
– Det vore fruktansvärt allvarligt om människors politiska åsikter, eller aktiviteter de har i övrigt utanför, skulle avgöra vilka som får sitta i ett nöjesprogram på tv eller inte, säger Alexander Bard.*

https://www.expressen.se/noje/alexan...fter-kritiken/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback